sidder på et passivt bord på ladbrokes ( 300$ NL ) masser af limpers preflop i de fleste hænder.
Jeg er UTG med 740$ og kigger ned på 9♦10♦. jeg vælger at limpe ind. 2 mere caller mig og en MP spiller raiser til 12$ 3 andre vælger at calle raiset preflop jeg caller og de 2 limpers caller. ( 6 mand ser floppet )
Flop J♥ 4♠ 9♠ pot~78$
jeg checker og alle checker bag mig.
turn 10♥ pot ~78$
jeg byder 66$ en small stack går all in for 45$ og preflop raiser caller.
River 3♣ pot~254$
Jeg checker til preflop raiser som better 222$. Hvad gør jeg ?
ladbrokes 300NL. Svær river
Fold preflop. Og endnu mere sikkert, fold til raise.
Her får du en tydelig illustration af, hvorfor du ikke vil være out of position med en suited connector.
Jeg folder. Har meget svært ved at sætte villain på en hånd, som du slår. Hvis villain er en rigtig donkey ser du ham nok have et set i Jacks eller 9"ere her. Men villain må være mere eller mindre donkey: hvilken hånd kan flatcalle et bet på turnen med så draw-heavy et board? Og så igen, hvis han bluffer riveren med et missed draw når SB er all in er han tydeligvis hjernedød? Det ligner en donkey der ikke kan finde ud af at spille sine store hænder.
En anden ting er: Lad være med at checke riveren, når den er en complete blank. Det gør det alt for let for villain at give dig en rigtig svær beslutning. Byd 1/2-3/4 pot, og fold til et push.
- Kripke
@Kripke: Jeg synes ikke suitede connectors er så forfærdelige at spille ude af position. Kan du forklare mig det - sammenlignet med andre hænder?
Derudover synes jeg preflop callet er ok - han får jo noget der ligner 1:6 på det, og det mener jeg er godt nok, sammenlignet med de monster implied odds han får af en multiway raised pot.
Jeg havde også stukket ud på river (½ pot), og folde til dét bet, med mindre jeg havde et read der sagde, at Villain næsten aldrig value-better fuld pot på river (det er én af de meget simple reads, jeg ofte noterer mig).
- Asger