Lav min computer. 500 kr i betaling

#1| 0

Hej, nogen fra Århus der kan komme og lave min computer, der tilbydes 500 kr, hvis den virker og bliver ved med at virke, da problemet er lidt tricky.

Forsøgte at få lidt input på 2p2 så det kan lige give lidt indblik i problemet:

So got it on for like 10 mins before it shut down, after that it couldnt be turned on again.

Okay, so your diagnosis of overheating may be right. Are the fans running okay?
Yes, I think so, when it is running, after shutdown it doesnt even attempt to boot, nothing happens when I press the power button
Can you hear/see them?
I can hear them
Do they come on when you boot it up?
Yes, I think so, when it actually boots
Are they clogged with dust?
I couldnt see any dust when I took the sides off, it is only between 2-3 months old
Are the vents obstructed when you use it?
Not sure what this means
Is airflow around it ok?
Yes, lot of free space around it
Is it a laptop or desktop?
desktop
If a desktop and you open the case, is it dusty?
No
If so, can you use a can of compressed air or something to clean it?

I was playing around with opening case and such, and the cooling display on front of it said 28 degrees celcius just before it shut down, isnt that low for overheating?

Der er en chance for at du bare skal komme og ændre temperaturen computeren vælger at lave autoshutdown ved, men jeg aner ikke hvordan man gør det og jeg er træt af at skidtet ikke virker, og autoshoutdown mens man spiller 6 borde MSNL er ikke helt billigt.

Så hvis nogen mener de kan klare det, så send mig en besked her, eller skriv i tråden, og jeg kan give detaljer mht hvor i byen computeren befinder sig.
03-02-2009 15:45 #2| 0

i timen så kan du bare sende den

03-02-2009 15:45 #3| 0

Inden der melder sig en venlig eller broke sjæl, så prøv selv at rode lidt rundt i BIOS og se, om du ikke selv kan finde, hvor man indstiller temperaturen.

Under opstart af maskinen gives der info om, hvad man skal trykke på for at tilgå BIOS - som regel er det "Del".

Hvis din maskine har kørt upåklagelig i 3 mdr inden disse shut downs, er det desværre nok sandsynligt, at det ikke er temperaturgrænsen, der er problemet (+ denne står heller ikke som default så lavt).

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar