Ja, jeg håber at Pokernet vil hjælpe mig, da pokernet som bekendt ved alt.
Er dette et godt tilbud.
www.peugeot.dk/showroom/108/5-dors/?gclid=CJ6_sabUpsICFUINcwod21QATA
1395,- om måneden, samt 1395,- i startgebyr. Samlede omkostninger 18735,- for en bil i et år.
Der står at det er eksl. dæk. betyder det så at man skal købe dæk til, eller at man ikke får nye dæk hvis man brænder det første sæt af?
Jeg vil sætte pris på jeres meninger.
Leasing af bil i 1 år
Uden dæk betyder uden vinterdæk.
Om det er et godt tilbud afhænger af antallet af km i forhold til dit kørselsbehov. Derudover skal du tænke på omkostninger ved aflevering. Flueknepper de enhver lille ridse eller er der bagatelgrænse. Er der et loft på hvor meget de kan kræve for reperation ved aflevering?
Så en vurdering af prisen afhænger af mange faktorer. Men ja det lyder fint billigt.
Hov - ser nu at du også selv skal have forsikring på den. Den omk skal du lægge til.
Der er et afleveringsgebyr på 600,- som er inkl. i de 18735,-
Men ja, ridser og sådan noget er vel altid en risiko.
Tak for svar.
Edit. Det er inkl. 15.000 km.
De 600 for aflevering er jo bare 50 kr om måneden på leasingydelsen, som er omfordelt. De 600 kr dækker langt fra omk til genopretning af fejl og mangler.
Hvis kontrakten er godkendt af FDM, så skulle de værste fælder dog være fjernet.
Vær opmærksom på at hver lille ridse, om det er hærværk eller blad ridser, vil tælle som enkelte skader, og det kan blive rigtig dyrt at aflevere bilen. Så sørg for at vide hvordan de taksere små ridser osv inden, så du ikke bliver overrasket.
Men ellers er det fint tilbud.
@champen85
Det kommer altså helt an på hvor man leaser.
Det er muligt at Peugeot gør sådan, men Seat f.eks. har en helt anden måde at gøre det på.
mr-nurse skrev:
Hvorfor køber du ikke bare en ny-synet billig bil for omkring 10.000?. Så kan du efter 2 år sælge den til skrot og få et par tusinde retur.
Fordi at jeg ikke vil have risikoen med en gammel bil jeg ikke formår at lave. En ny bil er mere driftsikker, hvilket betyder meget for mig.
Clarwe
Derfor jeg skriver man skal være obs på det.
Kender en der leasede firmabil som fik en ekstra regning på over 30k for små grene ridser osv. Den var ellers helt pæn og velholdt.
chmpen85 skrev:
Clarwe
Derfor jeg skriver man skal være obs på det.
Kender en der leasede firmabil som fik en ekstra regning på over 30k for små grene ridser osv. Den var ellers helt pæn og velholdt.
Det lyder vildt. Er der andre der har erfaringer med at lease. Eller er der nogen der ved hvordan man garderer sig mod urimelige ekstraregninger ved aflevering.
Det findes jo nok ikke billigere for at have en ny bil i et år. Tilbagekøbsprisen ser lidt hidsig ud, men det må jo afgøres af hvor glad man er for bilen. For 18k for at køre ny bil i et år er stjernebilligt, selv om der komme xxx kr i forsikring og et begrænset bidrag i ejerafgift til. Dæk når man jo ikke at få slidt væsentligt på 15000 km. (men OK - jeg kørte 100000 på et sæt fordæk på Puntoen - og ja, TD forhjulstrukket, men 23+ km/l, yummy ved tanken) ;-)
Jeg har leaset nu og hæfter kun for 5000 kr ved skader ved aflevering. Så det vil fremgå af aftalen. Desuden bør de vejlede om, hvad der er almindelig slid og ælde. Sådan du kan gøre dig klart, hvad den økonomiske risiko er.
For 18,7k kan du altså få en bil der sagtens kan holde 6 år endnu minumum og som kan sælges uden tab om et år hvis der er lidt købmand i dig
chmpen85 skrev:
Clarwe
Derfor jeg skriver man skal være obs på det.
Kender en der leasede firmabil som fik en ekstra regning på over 30k for små grene ridser osv. Den var ellers helt pæn og velholdt.
Du skriver som om man er nærmest sikker på en stor regning.
Og derfor skriver jeg at f.eks. Seat har en anden - rigtig fornuftig politik på området.
Så hvad din kammerat har oplevet er sagen uvedkommende når der er nogle der gør det anderledes...
Der er bare ingen grund til at skræmme OP væk før han i hvert fald har undersøgt sagen.
Jeg takker for alle svarene, og får undersøgt risikoen hos Peugeot.
Clarwe
Det er da noget sludder.
Jeg skriver netop at det er vigtigt at få det tjekket til bunds.
Min kammerart havde også fået at vide at det var 5000kr i selvrisiko på skade og fremgik af kontrakten. Det var så bare pr skade og i dette tilfælde pr ridse hvilket er helt absurd.
Men jeg prøver altså ikke at skræmme nogen væk, men er squ vigtigt at vide hvad der i værste tilfælde kan ske ved leasing.
Men da fedt det ikke er alle der er sådan og ved ikke om der er forskel på erhverv eller privat leasing. Men skriver jo også det skal undersøges.
Btw op søger hos Peugeot og ikke seat så kan ikke se det er helt uvedkommende.
Jeg har selv haft overvejet leasing og ved da hvis jeg skal det, så vil jeg da være obs på ovenstående.
@ceres
Hvor har du leaset og er det 5000kr pr skade eller i alt??
Ved du hvordan de taksere en skade??
Til alle jer der bliver ved med at foreslå OP at købe noget gammelt lort og ikke svarer på det der bliver spurgt om, bor I selv i et telt året rundt fordi det er det billigste?
Kom nu ind i kampen.
On topic, så tjek op på deres betingelser ved levering. Bruger de dem fra FDM er der i hvert fald ikke noget at bekymre sig om.
Jeg har skrevet under idag, og får bilen om ca. seks uger. Det er FDM der vurderer bilen ved tilbagelevering, så det skulle være fint nok. Der var en pamflet der viste hvilke ridser der er ok, og hvilke der ikke er. Alm. slid og småridser er ok.
Udover det så tilbyder de kasko + ansvar til 259,- om måneden. Så alt i alt et rigtigt godt tilbud.
P.S Det løber til 31.12 hvis andre skulle være interesserede.
Edit: Tastefejl
Håber du bliver glad for potten. Held og lykke med det.
Det der med at købe en "2-års bil" kan være fint nok. Man kan være skideheldig og få en der kører uden problemer i 6 år eller man kan ende med at man dårligt er nået hjem med byttet før de første dyre regninger viser sig. (og så er sælger uundgåeligt et semipermeabelt røvhul - sådan at forstå, at han ikke har tænkt sig at røre en finger - og så koster det kassen i retssager mens man ikke har bil alligevel) Og den der med at købe en bil og vil sælge den igen - det kan gøres, men kræver en uendelig tålmodighed med mange typer, som først skal prøve bilen, så byde 20% af udbudsprisen og blive temmelig aggressive, når man ikke slår af. (ikke personlig erfaring - en kvindelig kollega havde en ganske fornuftig bil til en fornuftig pris til salg - og var lige ved at køre træt da den blev solgt tæt på udbudspris).
@ OP
Tillykke med den nye bil! Det lyder som et rigtig fint tilbud.
Du skriver, at de tilbyder ansvar+kasko for 249,- per måned, hvilket lyder meget billigt. Ved du, om det var et tilbud specifikt til dig fordi du er elitebilist eller lignende, eller om det gælder for alle?
De 5.000 i mit tilfælde er samlet set ved aflevering.
Derudover accepteres almindelige småridser også. Så ingen panik fra min side.
Har leaset ved Leaseplan.
Kuuzbandit skrev:
@ OP
Tillykke med den nye bil! Det lyder som et rigtig fint tilbud.
Du skriver, at de tilbyder ansvar+kasko for 249,- per måned, hvilket lyder meget billigt. Ved du, om det var et tilbud specifikt til dig fordi du er elitebilist eller lignende, eller om det gælder for alle?
Det var et tilbud til alle. 259,- mener jeg at det var.