Hej PN!
Endnu et bilindlæg tænker de fleste nok..
Jeg vil lige høre hvad i synes om min beslutning, flere hjerner giver bedre beslutninger, eller noget..
Jeg skal pendle 80 km hver dag - hver vej = 160 km, 4 gange om ugen, hvis jeg vælger at beholde mit job.. Jeg ved det ville være dumt at købe en ny, og så fortryde den forholdsvis lange transport tid, og kigge efter et nyt job, og så stå der med en bil, som man ikke kan bruge til noget.
Mit spørgsmål..
Skal man lease en bil og "se tiden an"?
Eller skal man købe en brugt, og x´se fingre for lortet holder, vinteren over?
Pengene er os lidt små, så det skal være forholdsvis billigt..
Har kigget på www.bmcleasing.dk/ men aner ikke om de tar på røven på en..
Leasing af Bil over en kort periode.. Dumt/Klogt?
altså at lease koster som regel 20- 25.000 i opstart + X antal kr i måneden.. så jeg mener det aldrig ville kunne svare sig at lease hvis det er en kort periode..
Køber du en bil kan du altid sælge den igen.. godt ikke til det samme som du har givet.. men du når langt for det du taber i opstarts gebyret... + når du afleverer en leaset bil tilbage.. så.. hører man tit om du skal betale for reperationer af de buler/ skrammer den har fået
Jeg har faktisk været igennem samme tanker. Skulle bruge en bil i få måneder i forbindelse med jobbet, men havde ikke behov for den derefter.
Nu ændrede situationen sig så det ikke blev nødvendigt alligevel, men nåede frem til at leasing i hvert fald ville være dyrt. I stedet fik jeg en halv aftale med en bilforhandler om, at hvis jeg købte en bil hos ham, ville han købe den tilbage de få måneder efter mod en afskrivning på x kr.
Nåede aldrig at blive mere konkret, men måske det kunne være vær at undersøge.
Køb en 10 år gammel Mondeo diesel. De kan findes til 35-40.000 og sælges uden nævneværdigt tab. God driftsikkerhed og god komfort.
Hmm oki..
Gode input.. :)
Zonkeren, jeg tænker det lyder som en god løsning..
NanoQ, havde regnet med 50% mindre, da jeg tror jeg kommer til at tabe på dette?
Ellers kan du lease en Smart Mini for 1200 kr/mnd. (og 8000 i oprettelse) her: sparafgift.dk/?cat=5
Det er en ganske billig bil; kører langt på literen og rimelig stabil. Det er vel også billigere end ved BMC, der i hvert fald ikke er et fupfirma..
"Når du ønsker at aflevere bilen og opsige kontrakten, skal vi have besked herom 3 måneder forinden. Der er ingen betaling af bod eller andre meromkostninger fordi du ønsker at opsige før leasingperiodens oprindelige udløb. Det vil med andre ord sige at der er et opsigelsesvarsel på 3 måneder."
Så du kan slippe med 11600 for 3 måneder, hvis det er. Stadig relativt dyrt ift. at købe en ældre bil, men du har lidt mere sikkerhed med leasingbilen. Tænker vi 6 måneder er det 15.200 (knap 2500 om måneden) plus vægtafgift (270 kr) og forsikring. Personligt ville jeg dog selv købe en brugt bil og se tiden an. Det er alligevel begrænset hvor meget en bil til 20.000 kr. falder i pris på et halvt år + at priserne generelt er højere i foråret, når du så skal af med den igen. Men der hvor der virkelig er noget at spare, er på brændstofforbruget med Smart'en.
@NanoQ
Haha, en 10 år gammel mondeotraktor som er driftsikker i prisklassen 35-40000kr.
Must be the joke of the day.
Jeg er helt sikkert med NanoQ på denne. Køb en 10 år gammel tysk diesel.
Denne kunne være en mulighed.
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/passat/19-tdi-90/1914012
Perro:
Nu er der så også voldsom stor forskel på en 10 år gammel Passat, fremfor første generation af den Mondeomodel, der kom tilbage i 01. (den med runde tågeforlygter). Den med 4-kantede tågelygter fra årg. 05 og frem er betragteligt bedre. Den gamle var fyldt med fejl og den rustede som en i helvede. At anbefale en bil, der er en af topscorerne vedr. årlige værkstedsbesøg, er i mine øjne temmeligt "mystisk".
.. men jeg er med på at købe en gammel tysker, frem for at lease en bil så...
Edit: specielt hvis man kan ramme VW's TDI motor.
Perro.
Jeg kan godt følge dig mht den Passat du linker til.
Dog må jeg lige tilføje til dit generelle "gammel tysker", at vi vel rent faktuelt skal tilbage til før murens fald, for at finde nogen tyske biler, der var mere driftsikre end deres japanske konkurrenter. -Der er virkelig MANGE tyskproducerede biler med +10 år på bagen, jeg ALDRIG ville sætte en eneste krone i.