Leasing af Renault Kadjar 1,5 dCi 110 Zen Fleet * 5d

#1| 0

For 3 dage siden fik jeg torpederet min Mercedes af en flugtbillist ude foran mit hus, og den er derfor blevet købt af taksatoren.

Nu går jeg med tanker om at hoppe i en helt anden boldgade, og prøve leasing.

Det er en kæmpe jungle af finde rundt i, og jeg fatter ikke en skid af det. Men da jeg var hos Ejner Hessel for at kysse den gamle bil farvel, endte jeg med at tage en prøvetur i en Kadjar, som er på kampagne til leasing (er den sikkkert altid).

Det er 10.000 i udbetaling, og 3395,-/md for 20.000km.

Spørgsmålet er, kan det findes billigere andre steder end gennem alm. brand?

Er der nogen der vil prøve at stoppe mig, inden jeg hopper ud i en Renault?

Skyd løs. :)

P.S. mit vigtigste krav er at jeg kan få fat i en bil hurtigt, da jeg er afhængig af den.. Så jeg kan ikke vente 10 uger på levering.

10-04-2017 15:39 #2| 0

Er ganske fint tilfreds med vores renault sportstourer diesel. Men fuck nu af hvor er de kedelige at køre i, awesome som a til b bil dog, deres km pr liter angivelser er mere svansede end de fleste, og interiørkvalitet undergåes vel næsten kun af dacia

Hvis tce versionen er bare en smule billigere får i likely en noget sjovere bil uden den i praksis koster mere da forskellen i benzinøkonomi er væsentligt større på papiret end i praksis

Redigeret af Live d. 10-04-2017 15:40
10-04-2017 15:45 #3| 0

Prisen lyder umiddelbart tilforladelig. Men, du skal være opmærksom på prisen ved overkørte kilometre, 20tkm om året i en diesel er i sig selv, ALT for lidt! Ligeledes, skal du være opmærksom på, om der er forsikring, vejhjælp, erstatningsbil v. service og ikke mindst dækaftale med i prisen. Er der tale om privatleasing og indestår de for restværdien? -Skal hilse at sige, jeg kender flere værksteder, som laver en ganske god forretning på, at "leje" biler ud ved service, og derfor ikke har sådan synderlig travlt med at få serviceret kundernes biler..

10-04-2017 16:40 #4| 0
OP
GrimGladGris skrev:Prisen lyder umiddelbart tilforladelig. Men, du skal være opmærksom på prisen ved overkørte kilometre, 20tkm om året i en diesel er i sig selv, ALT for lidt! Ligeledes, skal du være opmærksom på, om der er forsikring, vejhjælp, erstatningsbil v. service og ikke mindst dækaftale med i prisen. Er der tale om privatleasing og indestår de for restværdien? -Skal hilse at sige, jeg kender flere værksteder, som laver en ganske god forretning på, at "leje" biler ud ved service, og derfor ikke har sådan synderlig travlt med at få serviceret kundernes biler..

Enig mht. Diesel.. men benzin modellen er i det her tilfælde dyrere i både udbetaling og engangsydelse.

Alle de andre ting er heller ikke med som std.

10-04-2017 16:55 #5| 0
Xnuu skrev:
Enig mht. Diesel.. men benzin modellen er i det her tilfælde dyrere i både udbetaling og engangsydelse.

Alle de andre ting er heller ikke med som std.

Jeg har lige smidt den pågældende bil ind i min adgang til Sydbanks leasing. Og, der kan jeg få dén bil med 34.922 i ekstraordinær ydelse, og så en månedlig leasingydelse til 3130 inkl. service. (Deraf er de 589 kroner med momsfradrag). Og, det er så med 30.000 km/år og 0,65 øre pr km, både ved overkørte, men også ved underkørte kilometre. Med, vejhjælp 46 kr/md, erstatningsbil ved service 50 kr/md og en dækaftale til 242 kr/md, altså i alt: 3468 kr/md.

Uanset hvad, så er det ikke mig, der anbefaler dig en diesel med blot 20tkm om året. ;)

Men, når alt det er sagt så kunne du måske kigge efter tilbud hos Nissanforhandlerne (eller de store leasingselskaber), da deres Qashqai stort set er identisk med Renaults Kadjar. ;)

Og, så bliver jeg altså lige nød til at oplyse, at du kan få en spritny E-klasse 220d med 190hk og hele pivtøjet, for under 5.000 kroner i leasingydelse. Til trods for, den er næsten dobbelt så dyr. Så øhm, ja, du betaler forholdsvis meget i omkostninger på en billig leasingbil vs en lidt dyrere bil. :)

Redigeret af GrimGladGris d. 10-04-2017 17:03
10-04-2017 17:17 #6| 0
GrimGladGris skrev: Jeg har lige smidt den pågældende bil ind i min adgang til Sydbanks leasing. Og, der kan jeg få dén bil med 34.922 i ekstraordinær ydelse, og så en månedlig leasingydelse til 3130 inkl. service. (Deraf er de 589 kroner med momsfradrag). Og, det er så med 30.000 km/år og 0,65 øre pr km, både ved overkørte, men også ved underkørte kilometre. Med, vejhjælp 46 kr/md, erstatningsbil ved service 50 kr/md og en dækaftale til 242 kr/md, altså i alt: 3468 kr/md.

Uanset hvad, så er det ikke mig, der anbefaler dig en diesel med blot 20tkm om året. ;)

Men, når alt det er sagt så kunne du måske kigge efter tilbud hos Nissanforhandlerne (eller de store leasingselskaber), da deres Qashqai stort set er identisk med Renaults Kadjar. ;)

Og, så bliver jeg altså lige nød til at oplyse, at du kan få en spritny E-klasse 220d med 190hk og hele pivtøjet, for under 5.000 kroner i leasingydelse
. Til trods for, den er næsten dobbelt så dyr. Så øhm, ja, du betaler forholdsvis meget i omkostninger på en billig leasingbil vs en lidt dyrere bil. :)

hvor?

10-04-2017 17:24 #7| 0
wzup skrev:
hvor?

Her:

http://sydbankleasing.dk/leasing/bil?id=47244652351

Redigeret af GrimGladGris d. 10-04-2017 17:25
10-04-2017 17:30 #8| 1
OP
GrimGladGris skrev: Jeg har lige smidt den pågældende bil ind i min adgang til Sydbanks leasing. Og, der kan jeg få dén bil med 34.922 i ekstraordinær ydelse, og så en månedlig leasingydelse til 3130 inkl. service. (Deraf er de 589 kroner med momsfradrag). Og, det er så med 30.000 km/år og 0,65 øre pr km, både ved overkørte, men også ved underkørte kilometre. Med, vejhjælp 46 kr/md, erstatningsbil ved service 50 kr/md og en dækaftale til 242 kr/md, altså i alt: 3468 kr/md.

Og, så bliver jeg altså lige nød til at oplyse, at du kan få en spritny E-klasse 220d med 190hk og hele pivtøjet, for under 5.000 kroner i leasingydelse. Til trods for, den er næsten dobbelt så dyr. Så øhm, ja, du betaler forholdsvis meget i omkostninger på en billig leasingbil vs en lidt dyrere bil. :)

Det er heller ikke mig der anbefaler diesel til 20tkm.. men når benzin modellen er betydeligt dyere hele vejen rundt på nær grøn afgift, så kan jeg ikke se argumentet for at vælge andet end diesel..

Nu skal jeg lige forstå det rigtigt.. din pris på Kadjar er med 35.000 i engangsydelse?. Bliver det så billigere på kort sigt?. - jeg tænker på engangsydelsen skal være så lille som muligt hvis jeg vælger at ville skifte om 1-2 år?

Edit:

Kan man godt sammenligne den månedlige leasing udgift uden at nævne engangsydelsen?

Den Mercedes har jo 65.000kr kontra 10.000 for en Kadjar?..

Redigeret af Xnuu d. 10-04-2017 17:36
10-04-2017 17:35 #9| 0
Xnuu skrev:
Det er heller ikke mig der anbefaler diesel til 20tkm.. men når benzin modellen er betydeligt dyere hele vejen rundt på nær grøn afgift, så kan jeg ikke se argumentet for at vælge andet end diesel..

Nu skal jeg lige forstå det rigtigt.. din pris på Kadjar er med 35.000 i engangsydelse?. Bliver det så billigere på kort sigt?. - jeg tænker på engangsydelsen skal være så lille som muligt hvis jeg vælger at ville skifte om 1-2 år?

Jeg ved stadig ikke, om du er på erhvervs- eller privatleasing? Eller måske begge dele, for så kan splitleasing absolut være en fordel. Lige som flexleasing i mange tilfælde kan være en fordel. Jeg har selv en Volvo V90 på splitleasing, og den giver jeg under 2000 kroner om måneden for, privat. Resten betaler mit selskab, ligesom jeg slipper for beskatningen af fri bil. ;)

10-04-2017 17:38 #10| 0
OP
GrimGladGris skrev: Jeg ved stadig ikke, om du er på erhvervs- eller privatleasing? Eller måske begge dele, for så kan splitleasing absolut være en fordel. Lige som flexleasing i mange tilfælde kan være en fordel. Jeg har selv en Volvo V90 på splitleasing, og den giver jeg under 2000 kroner om måneden for, privat. Resten betaler mit selskab, ligesom jeg slipper for beskatningen af fri bil. ;)

Privat leasing, får bare kørselsgodtgørelse via. Jobbet. (3.53 pr. Km)

10-04-2017 17:40 #11| 0

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/audi/a3/20-tdi-140-ambiente-sb-s-tr-5d/3235092

Det her er blot et eksempel: Der kan du nærlæse lidt om de forskellige ydelser, på de forskellige leasingtyper. Kan se, de har 80/20 på splitleasingen, det kunne også være fx 60/40 ;)

Og, her er et udemærket eksempel på side 3, over hvor mange penge man rent faktisk sparer ved splitleasing (de kalder det dele-leasing, det er det samme.).

http://www.e-pages.dk/sandjensen/101/

Redigeret af GrimGladGris d. 10-04-2017 17:52
10-04-2017 19:14 #12| 1

@GrimGladGris

Flex-leasing, split-leasing osv er ikke relevant for OP. OP har ikke nogen at splitte regningen med.

"Din" Mercedes løber næsten op i kr 7000/md hvis man fordeler de 65000 hen over de 3 år.. Hvorfor ikke give lidt ekstra og få en Jaguar F-type😃?

Edit: ændret fra E-type til F-type.

Redigeret af Jigra d. 10-04-2017 19:17
10-04-2017 19:26 #13| 0

Er det bare mig men er det ikke fuldstændigt ligegyldigt om det er benzin eller diesel når man ikke ejer bilen og værkstedsregninger bliver betalt?

10-04-2017 20:30 #14| 0
QazMiNow skrev:Er det bare mig men er det ikke fuldstændigt ligegyldigt om det er benzin eller diesel når man ikke ejer bilen og værkstedsregninger bliver betalt?

Helt enig.

10-04-2017 20:48 #15| 0
Jigra skrev: Helt enig.

Husk på, at det kun er den almindelige service, som følger servicebogen, der er indeholdt i leasingkontrakten, derudover skal det være et værksted som er anvist af leasingselskabet. I tilfælde af misligeholdelse kan leasingselskabet ved aflevering af bilen bede om at få udgifterne dækket. Herunder fx en tilkokset dieselmotor..

10-04-2017 21:19 #16| 0
GrimGladGris skrev:Husk på, at det kun er den almindelige service, som følger servicebogen, der er indeholdt i leasingkontrakten, derudover skal det være et værksted som er anvist af leasingselskabet. I tilfælde af misligeholdelse kan leasingselskabet ved aflevering af bilen bede om at få udgifterne dækket. Herunder fx en tilkokset dieselmotor..

Selvfølgelig skal bilen afleveres på et værksted som leasingselskabet henviser til - logik for burhøns. Med hensyn til det andet vrøvl så kan jeg fortælle at flere selskaber tilbyder en forsikring hvor du for kr 5.000 kan tegne en forsikring der dækker for samtlige 32 Bilka-buler og alt det andet som kunne give efter-regninger. Ved aflevering af leasingbil bliver de fleste afkrævet mindre end kr 5000 for buler, softice på sæder osv.

Jeg tror ikke på at der er en eneste dansker der er blevet afkrævet en udgift for en "tilkokset dieselmotor" i forbindelse med en leasing-periode. Som PNer med meget lidt forstand på biler sætter jeg pris på at du deler din store viden om biler, men det virker som om du ikke helt har forstået leasingkonceptet anno 2017, GGG.

10-04-2017 21:21 #17| 1

10-04-2017 22:21 #18| 0

@Xnuu

Held & lykke med din nye Kadjar. ;)

10-04-2017 23:17 #19| 0

@xnuu

Dit valg må sgu ikke være begrundet i hvad der kan leveres hurtigt, lej noget midlertidigt hvis det du vil have ikke kan leveres dag til dag

10-04-2017 23:24 #20| 1

Jeg kører i en Renault Captur til daglig (den mindre udgave), og jeg er ganske tilfreds. Jeg fik den til kampagnepris gennem Renaults finansiering via Santander. Skulle oprindeligt have leaset via alm. brand, men så kunne de ikke få den i den farve, og de kunne ikke lige få den med det udstyr, og så smed de ekstra udstyr og en ny farve oven i hatten, så udbetalingen steg fra 5 til 25k, og det kunne ikke lade sig gøre at de egentligt bare leverede, hvad jeg bestilte. Santander gjorde det samme, men jeg beholdte prisen.

Vi har haft bilen i et år nu, og har været på skiferie i Italien i den. Der er fin plads i Captur, så der må være mere end fin plads i Kadjar. De største minusser jeg finder i Captur - og som du bør være opmærksom på i Kadjar - er at den ikke går vanvittigt langt på literen, og så er det røv irriterende, at den ene kopholder på forsædet er lavet til papkrus-størrelse.

Jeg går dog nummeret større end Kadjar, næste gang jeg skal have en bil.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar