Lejlighed søges i Storkøbenhavn - 100$

#1| 0

Hep

Jeg er blevet opsagt og skal derfor finde et nyt sted at bo.

Jeg leder i den forbindelse efter en lejlighed et sted i Storkøbenhavn (dog helst ikke Amager), gerne tæt på S-togstation eller metro. Helst Vanløse, Valby eller indre by.

Maks husleje: 5000
Min. kvm: 45

Jeg skal kunne flytte ind senest 1. november.

Dusør til den der anbefaler den lejlighed, jeg vælger: 100$ via Pokerstars eller hvis det skal være webbank: 500 kroner.

Alle seriøse bud modtages med kyshånd. :-)

---
www.raybandk.blogspot.com

17-09-2009 01:03 #2| 0

Bump...!

Et lille råd ..Køb en lejlighed i dag ..og hold den i ca 6-8 år, så tjener du kassen ;)

------------

miketysonpoker.blogspot.com/

17-09-2009 01:06 #3| 0

som tyson, pres markedet, det kan lade sig gøre i øjeblikket!

17-09-2009 01:07 #4| 0

Jæs! Du skal også bare købe amerikanske dollars - de stiger helt sikkert inden for de næste 10 år!

17-09-2009 01:09 #5| 0

Jaja, ellers går det som i japan og så er alle der køber nu gennemkneppet økonomisk om 10-20 år...

Du har vel tjekket DBA ud?

Ellers så spørg her på pokernet om nogen har en profil til en eller flere boligportaler du kan "låne" lidt for gratis eller 10d på stars

17-09-2009 01:11 #6| 0
boligbasen.dk/vis_bolig.asp?id=1020451

Bolig ID:

A-1020451
Boligstørrelse:

57 kvm / 2 værelser
Leje pr. måned:

2.599 kr. ekskl. forbrug
Andelspris:

549.669 kr.
Indflytning/Status:

Snarest / Boligen er Ledig
Indgang:

Der er egen indgang.
Køkken:

Der er eget køkken. Indeholder køleskab, komfur.
Bad:

Der er eget badeværelse.
Nærmiljø:

Der er indkøbsmuligheder indenfor 1 km. Afstand til skole under 1 km. Nærmeste offentlige transport under 1 km væk.
Diverse: Der er adgang til altan, legeplads, P Plads. Husdyr er ikke tilladt.
17-09-2009 02:33 #7| 0

@Rasmus

Er du tilfældigvis selv ejer af ovenstående andel? For ingen anbefaler da andele i dag - halvdelen af foreningerne er jo boarderline insolvente. Skal man købe andel, så skal man undersøge tingene rigtig godt. Sæt dig grundigt ind i værdifastsættelsen af en m2 i foreningen, hvilke lån foreningen har osv.. Det er virkelig et marked mange brænder fingrene på og det er ikke ligeså gennemskueligt som ejermarkedet.

At eje kan være en fin ide, men der er altså scenarier for økonomien, som ikke ser gode ud for ejere. Specielt det faktum, at renten praktisk talt er i bund er et problem. Får vi et inflationsscenarie (som kan være sandsynligt som økonomien er spændt op i øjeblikket), så vil renten blive hævet for at styre dette og så vælter der tvangsauktioner frem fra den ene og anden side, når flekslånere (og specielt flekslånere med afdragsfrihed) får et smæk over nallerne. Samtidig skal man være opmærksom på, at der er ekstremt meget nybyg i København og at priserne stadig er på et højt historisk (inflationsreguleret) niveau. Med stigende arbejdsløshed og en finansiel sektor der stadig er bombet tilbage til stenalderen (2-3 store bankkrak venter stadig) og derfor ikke er risikovillig er det svært at se, hvordan markedet kan holde dette niveau.

Boblen i midten af dette årti var i stor stil præget af friværdi, kreative lån og risikovillig kapital. Visse banker lånte gladeligt en husstand op til 5 gange deres årlige brutto indtægt, hvilket er langt over normen. Og var dette ikke nok til, at de kunne sidde i drømmeboligen, så fik de bare et afdargsfrit lån, så pengene slog til. Samtidig så blev der hele tiden flyttet penge op i "boligpyramiden" ved, at alle boliger steg ekstremt i værdi. Så folk i ejerlejligheder solgte og brugte friværdien til at købe huse, folk der havde huse købte større huse osv.. Den spekulative aktivitet var også helt ekstrem på dette tidspunkt.

Det var imponerende at boblen kunne fortsætte så længe som den gjorde - det er aldrig set før i historien, at spændet imellem indkomst og boligpriser har været så stort. Hvis worst case scenario kommer ud og vi skal helt ned og ramme det inflationskorrigeret 95-niveau, så har vi stadig 20-30% fald i vente. Jeg tror ikke at det kommer til at blive så skidt, da vi har bedre låne forhold i dag og kulturen omkring boligkøb har ændret sig (folk sætter sig hårdere i en bolig end tidligere), men vi kan sagtens tage 10-20% yderligere uden store problemer.

Jeg går dog alligevel selv og overvejer at købe lige nu, da jeg måske har fundet den perfekte bolig og jeg nok vil bo der 20 år alligevel og derfor ikke er så bekymret for mindre udsving på boligmarkedet.

/Mikael

17-09-2009 03:15 #8| 0

Det er en nice analyse du kommer med der DTM, men det burde jo ikke undrer nogen, at den opadgående tendens varede sålænge.

Flere folk har adgang og forståelse for aktiv-markedet idag og alle er grådige. Derudover er der faktisk ikke nogen, der ikke har råd til at spekulerer længere, overdrivelse fremmer forståelsen.

De eneste vesterlændinge, der ikke har haft råd fik jo råd på grund af Clinton og sub-prime lånene.Det er dem jeg giver skylden for krisen, samt dårlige credit-risk analytikere.

Derudover, så synes jeg ikke man bør købe en bolig med henblik på spekulation. Man køber en lejlighed eller et hus på grund af man har brug for det.

17-09-2009 17:11 #9| 0

@Fissehans

Boliger kan på lang sigt ikke stige mere end lønudviklingen. Det er et af de mest simple markeder at arbejde med på lang sigt, da boliger aldrig kan koste mere end folk kan betale for dem (giver jo sig selv). Boliger kan derfor kun stige til et permanent højere niveau, når:

a) Der forekommer kulturændringer (folk sætter sig hårdere i boligerne)

b) Nye lånetyper hjælper folk til at købe dyrere

Derfor er hele begrebet omkring boligspekulation egentlig misforstået og det er noget der opstår, hver gang der er en boble i boligmarkedet. Man kan spekulere i boliger ved at købe dem, når de er på en cyklisk bund og sælge dem på en cyklisk top, men der er ikke indlagt en overnormal (over inflation) vækst i boliger som der er på f.eks. aktiemarkedet.

I den periode vi kommer ind i nu, vil boligspekulation blive et emne ikke vil høre meget om. Det vil dog komme igen indenfor en max 20'års periode, når vi rammer den næste cykliske top. Problemet med den top vi netop har været igennem er, at den har været historisk høj. Kommer der en tilsvarende modreaktion, så bliver konsekvenserne ekstreme for så skal markedet falde op imod 50% mere. Vi må håbe at det ikke ender så grelt.

/Mikael

17-09-2009 17:34 #10| 0

DTM@

"halvdelen af foreningerne er jo boarderline insolvente." LOL! Hvor har du det faktum fra???

17-09-2009 17:38 #11| 0

haha :D @ "@fissehans": mambo jambo seriøs pengesnak

17-09-2009 19:21 #12| 0

@Svenningsen

OK, "halvdelen" er måske en lidt ekstrem formulering, men der er rigtig mange andelsforeninger i dag, som ikke har betalt specielt meget gæld af eller har taget lån i foreningens aktiver for at foretage renovationer. Efter boligmarkedets sammenfald kan disse foreninger ved salg af aktiverne ikke dække gælden (de er teknisk insolvente). Dette gælder selvfølgelig ikke de meget gamle foreninger, men det er mere reglen end undtagelsen for de nye.

Dette medfører en situation, hvor sælger faktisk skal betale køber et beløb for at overtage gælden, da den er højere end markedsprisen for aktivet.

Det kan godt være at jeg har været meget uheldig, men jeg har kigget på 5-6 andelssager for venner og bekendte indenfor de sidste 3 måneder og i 3 af disse tilfælde var gældssituationen så dårlig i foreningen, at ordet teknisk insolvens næsten var for pænt. For udover at være gældsatte op til begge ører så er mange andelsforeninger finansieret med ekstremt kreative lån som kommer til at koste andelshaverne ekstremt meget, når først renten begynder at stige igen.

Samtidig prisfastsættes andelskronen jo kun en gang årligt, hvilket er boarderline retardet at købe sig ind i, når markedet for ejerboliger er faldet 20% på et år.

@Fjahgo

Ja, det kan jeg godt se er lidt creepy... :)

/Mikael

18-09-2009 13:32 #13| 0

DTM@

Så er vi enige.. Der er altså ikke nogen reel grund til frygt, såfremt man køber en andel i en ældre forening, sålænge man undersøger regnskab først.. Skal siges at jeg aldrig ville røre en nystiftet andelsforening..

vedr. fastsættelse af andelskrone.. Ja og den offentlige vurdering kommer, såvidt jeg husker, kun hvert andet år..

Dog vil jeg mene at man har gode muligheder for at købe sig en attraktiv andel på fx frederiksberg, vesterbro eller lign, hvor vurderingen lyder på 1-1.5, men andelen sælges til næsten halvdelen.. Krydret med en billig husleje og det fradrag, der følger med lån af dollinger, er dette et bedre alternativ end en lejebolig, hvor du ikke kommer til at bo attraktivt i KBH for under 6-7K. Syntes at have læst at andelshavere skal regne med at prisfaldet blir på omkring 33% indenfor de næste par år.. Nægter at tro at vi ser større tilbagegang end 33%.. Har en ven der netop har købt en andel på Frb.C til 400.000 (vurdering lyder på 1.000.000) Man skal tænke på at sælger ofte har en friværdi, der næsten svarer til selve prisen, så det er klart at folk er villige til nedslag..

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar