Jeg har tænkt mig at købe en Lenovo Yoga s740 til at spille poker på.
De forskellige modeller af den nye Yoga
Det mest krævende den skal bruges til, er at grinde på op mod 4 klienter af gangen og HM3, samt twitch eller youtube.
Den nye yoga er med de nye Intel 10th generation. De har endvidere fået rammene til at køre med en hurtigere hastighed der hedder 3733 Mhz.
Den kommer flere modeller hvor forskellen på den dyre og den billige primært er henholdsvis i5 og i7 processor. Og enten 8 eller 16gb ram. Og så der den aller billigste hvor rammene kører 3200Mhz.
Mit spørgsmål er…. Hvis det tungeste den skal lave er at spille poker, HM3 og youtube samtidig, Er der så overhovedet brug for de de ekstra krafter i7 og 16gb ram giver? Begge CPUer har 4 kerner, hvilket jeg har læst mig til er vigtigt.
Er der nogen der ved hvordan man ville kunne mærke forskel på den dyre og den billige maskine i hvad jeg vil beskrive som dagligt brug/poker? Er det kun i spil og og ved meget tunge programmer som redigering osv?
Og er den nye øget hastighed på rammene bare et salgsgimmick eller er det noget man kan mærke når man har mange ting åbne? Er det markant hurtigere i HM3?
Håber der er nogen kyndige PNere der kan har lyst til at give deres besyv med 😊