Hey PN
Jeg søger en lille stationær computer der kan køre en 2560 x 1440 opløsning, altså grafik kortet skal være god nok til dette. Jeg er lidt computer tard og aner derfor ikke hvad der er std af et nyt grafik kort, burde alle "nyere" grafik kort kunne køre sådan en opløsning? grunden til at den skal være lille er at den skal med på en rejse.
Håber der er nogle der kan give nogle gode råd.
Lille stationær der kan tage køre 2560x1440 opløsning?
Allright, tak for svar. Så hvis jeg køber en stationær i el-giganten eller fona vil grafik kortet med næsten 100% sikkerhed kunne køre den opløsning?
Hvis du har tænkt dig at købe en computer irl, så bare spørg ekspedienten, han ved det med 100% sikkerhed :)
Bare sørg for at spørge (eller slå op på forhånd), hvad grafikkortet kan trække. Stationær er langt mere value for money end bærbare er, så man får næsten altid mere end rigelig kraft i forhold til prisen.
En stationær hos elgiganten til 2200 har grafik, der kan trække det. Men som de andre siger, er det nok bedst at spørge :)
Du kan formentligt slet ikke få en stationær i dag, der ikke kan køre den opløsning.
Mrcharming skrev:
Hvis du har tænkt dig at købe en computer irl, så bare spørg ekspedienten, han ved det med 100% sikkerhed :)
LOL!
du er da mere end almindeligt naiv.
@Alle
Mange tak for svar, fedt at få nogen god respons.
Er der nogen der kender en lille stationær? det skal være en lille en som evt kan være i en almindelig rygsæk?
Kan denne her maskine køre den ønskede opløsning?
www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/368442/ASROCK-ION-3D-152DBlack.html
Har skærmen, bare ikke computeren. Den har været sat til min bærbar, men vil nu gerne have en stationær.
Hvorfor vil du have en stationær, hvis den skal slæbes rundt i en rygsæk? De små stationære giver alligevel ikke meget mere ydelse for pengene end en bærbar.
Ahh ok, forstår heller ikke hvorfor en bærbar ikke er vejen frem? så har du tastetur og mus med i pakken frem for at det skal slæbes med i en rygsæk - + man har muligheden for at tage den frem og bruge når som helst.
skal den være helt lille og proformance ikke betyder det store, så er der jo asus Eee pc.. den er sku ikke særlig stor...
www.asus.dk/Eee/EeeBox_PC/EeeBox_PC_EB1012P/ fås til lige over 2000 kr.
www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=EB1012P&pid=4398344
men om den kan tage opløsningen aner jeg ikke, men mon ikke.
Grunden til at jeg vil have en stationær er at jeg gerne vil kunne skabe en fast arbejdsplads når jeg skal ud og rejse(rejser 6 mrd til februar) i stedet for at jeg skal tilslutte min bærbar hver gang jeg skal bruge skræmen. Udover at jeg gerne vil skave en fast arbejdsplads mener jeg også det er sikrere at have sin HH og dokumenter gemt på en stationær i stedet for en bærbar, da jeg næsten altid har min bærbar på mig og derfor er der større chance for at den kan forsvinde.
Mange tak for link fjelle, er der nogen der kan fortælle mig om den asus kan trække den ønskede opløsning?
Mht. sikkerheden kan du evt. benytte Dropbox, også til HH (det er dog en god idé at komprimere dem løbende). Så er du sikker på aldrig at miste dine ting.
Du kan oprette dig via mit link her, så får vi begge 250 mb ekstra :)
Dropbox
Bumb for om nogen ved om denne her model kan køre den ønskede opløsning;
www.asus.dk/Eee/EeeBox_PC/EeeBox_PC_EB1012P/
ET_FoldHome skrev:
Bumb for om nogen ved om denne her model kan køre den ønskede opløsning;
www.asus.dk/Eee/EeeBox_PC/EeeBox_PC_EB1012P/
Det kan den godt. Nvidia Ion kan køre op til 2560*1600.
Mange tak for svaret Andro :)
Vær opmærksom på at HDMI ikke understøtter den opløsning der nævnes.
Hvilket ulemper er der ved det?
At hvis du vil bruge din skærms dejlige opløsning 2560x1440, så kan det kun lade sig gøre over dual-link-dvi.
Og den ebox har da ikke dual-link? ..sååå..
da jeg næsten altid har min bærbar på mig og derfor er der større chance for at den kan forsvinde.
Hvorfor bliver den linje sjover og sjover ..hver gang jeg læser den. ♥
Eboxen har kun HDMI, så den er no-go for dig.