Limit 2/4-3/6 - SH

#1| 0

Jeg oplever ofte en situation, som jeg ikke løser tilfredsstillende.

Du er f.eks. BB og får lov at checke med 96o. Flop falder eks. QQ9. Ca. halvdelen har kaldt (SH). Hvad gør den kloge så?

Spørgsmålet retter sig i grunde mod alle positioner, hvor man rammer nederste kort på et paired flop. Specielt hvis det par, som floppet viser, er billedkort. Hermed menes, at der er en ikke ringe sandsynlighed for, at parkortene er kaldet preflop af andre.

Den_Svage

03-12-2004 13:13 #2| 0

Uha, den er svær...

Nu siger du godtnok alle positioner, men jeg går ud fra at det oftest er et problem i tidlig (SB/BB) position du har dette problem. Du spiller vel ikke rags fra så mange andre positioner.

Du har efter min mening 2 muligheder:

1: check og fold til et bet.

2: Bet og find ud af hvor du er i hånden.

Jeg foretrækker selv mulighed nr. 2, da det afklarere de fleste problemer og da jeg selv foretrækker at være den aggressive i et SH-spil istedet for at spille passivt.

Mener ihvertfald ikke man kan calle et bet her.

Mulighed 1. kan også føre til at du giver et gratis kort med den bedste hånd og det er vel heller ikke at foretrække... Nej, jeg synes du skal bette og se hvad der sker... Agressivitet er altid at foretrække SH.

Mvh Mika

03-12-2004 13:34 #3| 0

Min reaktion på the flop er determineret af hvilket bord jeg spiller på og hvordan mine modstandere spiller..
Nu skriver du kun at halvdelen har kaldt..??

Anyway..
Hvis jeg spiller shorthanded 15-30 eller 30-60 $ så er jeg med sikkerhed ham der byder, velvidende at der sagtens kan sidde en dame derude...Jeg kan enda også finde på at lave et Reraise hvis init. Bettor er en Aggresiv type.

Hvis vi snakker Full-table (8-10) spillere med halvdelen callere så ville jeg kun byde hvis jeg sidder bagerst for at se feltet an og dernæst check på turn hvis der stadig er "fornuftige" spillere med ville jeg muligvis også chekce på river da du er i kicker fare..
Ved et Reraise på noget tidspunkt er det et klart fold (Specielt på low/Mid limit)

Men som mange tinge så er det it depends...
Håber det kan bruges.

03-12-2004 22:57 #4| 0

Tak for rådene. Jeg synes fortsat den er en kende tricky. Better den også normalt, men så starter problemerne. Spillerne på 2/4£ har generelt tendens til at være lidt passive. Så hvis jeg får et par kaldere, sidder jeg virkelig i den på turn. Better normalt og folder til raise, men denne hånd koster mig mere end jeg tjener.

Hvad så med A9 på button? Igen 2-3 kaldere preflop. UTG og MP1 henholdsvis better og kalder postflop. Du handler næst. BB er stadig med, men har checket.

Den_Svage

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar