Spillede den her hånd tidligere og vil egentlig bare høre om der er nogen der spiller den anderledes.
Villian i hånden har følgende stats: 23/14/1
$100 USD NL Texas Hold'em
Seat 1: Smejax ( $104.81 USD )
Seat 3: skilez ( $105.78 USD )
Seat 5: VILLIAN ( $300.95 USD )
Seat 6: LYVMLA ( $117.33 USD )
Seat 2: HERO ( $102 USD )
Seat 4: Fribergaren ( $48.50 USD )
LYVMLA posts small blind [$0.50 USD].
Smejax posts big blind [$1 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ J ♣ A ♦ ]
HERO raises [$4 USD]
skilez folds.
Fribergaren folds.
VILLIANcalls [$4 USD]
LYVMLA folds.
Smejax folds.
** Dealing Flop ** [ A ♥ , Q ♥ , 6 ♦ ] POT= 9,5
HERO bets [$7 USD]
VILLIANcalls [$7 USD]
** Dealing Turn ** [ A ♣ ] POT = 23,5
HERO bets [$15 USD]
VILLIANraises [$30 USD]
HERO is all-In. (ca. 60 mere for ham)
Min tanker går på at han reraiser med AK, AQ og qq pf, har han 66 så er der vel intet at gøre, så får han min stack. Derudover kalder han vel mit 3-bet med diverse Ax som jeg har slået.
Spiller i den anderledes, evt gå efter et C/R på turn eller kalde turn og donke eller C/R river. Udfra stats virker villian passiv, derfor jeg vælger at spille den som jeg gør.
Nogen der spiller den anderledes? Hvis ja, hvordan og hvorfor?
Rasmus
Linietjek Ajo OOP NL100
Jeg frygter ingen hænder da villain kun caller flop, selvom der ligger draws!
Fint spillet, vi er ofte gode her!
nej, det her er altså helt, helt væk imo... kald turn og se action an på river.
Når folk donkraiser turn på sådan et board har de ofte en superhånd, noget der minder om nuts. Og du kan altså ikke bare gå ud fra at han rr AQ eller AK hver gang. Desuden - hvad forventer du han betaler af med? AT-A8?
Klar -ev i mine øjne.
desuden - prøv lige at se villains overall aggression. Den er 1. Han kalder sgu bare hvis han sidder med dårligere es. Jeg er overbevist om at det er et dårligt spil.
Zmag og Mickey
Dvs i vælger at kalde turn og så tjekke den til ham på river?
Hvilke riverkort er i så villige til at gå til bunds med? For hvis det er et spm om at c/f alle andre kort end en knægt, så kunne man vel ligeså godt folde allerede på turn.
Synes det virkede alt for weak...
"For hvis det er et spm om at c/f alle andre kort end en knægt, så kunne man vel ligeså godt folde allerede på turn."
Du forventer vel ikke villain skyder river 100% af tiden vel ?
Mickey
@Rasseren
Ja.
Klassisk OOP situationer... (Læs: Som stinker :D)
Hans flopcall tyder jo på weak ace antyder du, men mon ikke han raiser et weak A her i position...
Jeg checker som standard turn her og vil billigt til showdown. At bygge mere pot på turn med udstik bliver en vej brolagt med problemer (lidt poetisk sagt)...
damster
ps. Medmindre det en kæmpedonk der kalder disse flops med hænder som KQ eller JTs, men det tyder han jo ikke på...
pps. Hele hånden med det A på turn bliver at du enten vinder en mindre pot eller stacker af for det meste...
Mickey
"Du forventer vel ikke villain skyder river 100% af tiden vel ?"
Nej slet ikke, men vil umiddelbart tro at man mister noget value ved at spille den sådan. Du ser overhovedet ikke en standard passiv Nl100 spiller stacke af med a10-a8, for det kan jeg godt.
Men hele grunden til at jeg poster hånden er jo netop at jeg er i tvivl om hvorfor en linie er mere profitabel end den anden.
Damster
Når han nu er passiv, så tror jeg ikke at han raiser et weak a på floppet.
Fordelen ved at give ham et gratis kort på turn og udøve potkontrol er vel at man slipper for den marginale situation som opstår ovenfor, men ulemperne er vel at man lader ham trække til sin evt flush gratis, samt mister value fra et weak a. Hvis boardet havde været uden FD, så havde jeg nok været mere tilbøjelig til at tjekke turn også.
Men ja, OOP stinker...
@Ras
Point taken.
"Når han nu er passiv"
Men har du set ham flatcalle Top Par i position tidligere for derefter at gayraiser når han forbedrer på turn?
Og hvis han er typen der raiser et flushtræk på turn sådan her er han imo også meget tilbøjelig til allerede at gøre det på flop.
Og selvom du er bange for at give free-card på turn til et flush/inside str8 træk, så er det imo den bedste linie her pga. at det netop er A der rammer på turn.
Eller som jeg siger til mig selv hvis jeg var i dit sted på det turn og det som fastlægger min linie efter flopspillet:
Det bet (de 15) jeg får på turn hvis han BARE caller er skidt givet ud i forhold til hvor meget han kan få mig til at betale på river...
Så kort sagt: Linien er at holde potten nede imo fordi du er OOP og du kommer til at betale for meget af på river i de spots hvor du er beat...
damster
@ Damster
Har ikke tidligere set denne spiller tage denne linie...
Gode argumenter. Så point taken herfra også...
Enten smider du på turn eller også SKAL du spille hånden færdig.
Flatcalle raise er det samme som at blive committed i hånden.
Villain har 300$ og spiller måske hårdt på.
Tror personligt at han sidder med A10, AJ eller AQ. - Ellers skulle han slowplaye 66, kunne være rigtig frækt spillet. Andet tror jeg ikke han sidder med.
Hvad skete der i den aktuelle hånd?
Villian tænkte i bund og foldede...
Derfor jeg tænkte at han muligvis lavede et godt laydown, hvor jeg måske kunne have trukket lidt mere ud af ham.
Men må give Damster ret i at jeg højst sandsynligt oftest vinder en lille pot eller taber en stor ved at spille den sådan som jeg gøre.
Synes dog sagtens at min linie i hånden kan forsvares, men altid godt med nyt input til hvilke overvejelser man skal gøre sig.
Villian tænkte i bund og foldede...
Derfor jeg tænkte at han muligvis lavede et godt laydown, hvor jeg måske kunne have trukket lidt mere ud af ham.
Men må give Damster ret i at jeg højst sandsynligt oftest vinder en lille pot eller taber en stor ved at spille den sådan som jeg gøre.
Synes dog sagtens at min linie i hånden kan forsvares, men altid godt med nyt input til hvilke overvejelser man skal gøre sig.