Jeg er pt. i et vammelt downswing, og er hoppet ned i limits for at begrænse mine tab.
Jeg vil nok poste en hånd eller to hver dag en 4-5 dage fra nu af.
Har siddet ved bordet i en times tid, og generelt spillet TAG ABC poker.
Villian er derimod en direkte modsætning, bluffer, caller med crap, og er bare generelt dårlig. Man kan med rette kalde ham en DONK.
Hero: 248,5$
Villian: 334,94$
Villian caller UTG. Jeg samler AA op i UTG+1, og raiser standard til 8$. BB og villian caller. 3 way flop:
Pot: 25$
Flop: 9♠ 2♦ 8♦
Begge checker til mig, jeg better 20$. Begge caller.
Pot: 85$
Turn: Q♣
Checket til mig, jeg better 55$. Villian caller.
Pot: 195$
River: Q♥
Han checker til mig, jeg er ret overbevist om at jeg har den bedste hånd og smider et value bet på 98$ afsted. Han caller.
Comments?
Linje tjeck, AA, 200$NL SH
Jeg raiser til 4+1 x BB preflop, især da du muligvis kommer til at være OOP synes jeg det er vigtigt at give den det ekstra bet. Du vil nødigt se CO eller button calle, hvorefter UTG får super odds.
Flop er standard, evt. fuld pot mod to modstandere.
Turn forstår jeg ikke helt - du ligger dig midt mellem pot control, og trække betaling for draws, men du giver gode odds til draws med to mand i potten, og potten er rigtig stor på river. JT har desuden ramt her. Jeg er 50/50 mellem at checke bag, og bette 3/4 pot her mod to modstandere.
Hvad er stats på villain? Hvordan er BB?
River er svær - du siger at villain bluffer meget - han har ikke bettet, hvorfor vi må forvente at han har en form for made hand, evt. et flush draw.
Q'en har counterfeited en evt. 98, men du får sandsynligvis betaling fra TT og JJ hvis han er en calling station.
Om jeg fyrer et value bet er meget afhængig af villain, men fra det info du giver om villain ser det ok ud - vi må forvente at et hus ville have bettet på et tidspunkt (sandsynligvis CR'et turn).
Ved ikke noget om BB.
Villians stats er over 79 hænder:
VP$IP: 60,0%
PFR: 3,8%
Pre-flop og floppet ser helt fin ud.
Turn er lidt af et scare-card, da en JT nu har ramt sin straight, men synes du gør det rigtige her ved at bette. Han kunne jo også ha' en flushdraw.
Da han checker river (tror jeg ikke han ville gøre med JT her, men muligvis), så er vi nødt til at sætte ham på enten busted flushdraw eller 9x og synes et bet på river ser helt fint ud. Hvis han raiser her, ser jeg dog ikke så mange hænder vi kan slå.
jeg er lidt uenig med nyblom at et bet på river hvad vil du kaldes af her som du slår??? jeg må indrømme jeg checker den her på river... kan ikke se jeg slår meget andet end et andet par som TT JJ og så busted flush draw men det caller han nok ikke med...
Jeg synes, det ser fint ud.
bif9,
"jeg er lidt uenig med nyblom at et bet på river hvad vil du kaldes af her som du slår???"
Prøv at se hvad topicstarter skriver i sin første post:
"Villian er derimod en direkte modsætning, bluffer, caller med crap, og er bare generelt dårlig. Man kan med rette kalde ham en DONK."
Fint spil.
Villian kan nemt tro du overspiller AK.
Vil tro villian sidder med 10 8.
@bif9
Jeg slår da en masse forskellige holdings, især over for en donk som han nu engang er.
@bif9
Modspilleren bliver beskrevet som en rigtig donk og en der caller med crap. Derfor tror jeg at vi vil få betaling af enhver 8'er eller 9'er. Og de fleste NL200 spillere er bange for at checke riveren først med en god handske. De vil være sikre på, at de får betaling med evt. straight, set osv.
kan godt følge jer men synes sku bare boardet er blevet så farligt at den ikke ville være dum at checke... for vi er vel også enige om at donks kan lave de mest wired play set til dato så hvorfor skulle han ikke kunne checke set helt ud eller str8 eller som tilfældet var trips dame...