Jeg kender godt villain, som er reg. Men ved ikke nok om ham endnu - ved dog, at han 4-better andet end "the goods". Jeg er ikke vild med callet PF, men havde i sinde at skyde et flop som dette. Det er selvfølgelig en balanceret range - jeg gør det også med hænder jeg går død med! Her er min plan dog umiddelbart b/f. Jeg skriver fordi jeg er i tvivl om denne linje er brugbar (som et "våben" en gang imellem), eller den skal sorteres væk? Bemærk stacks.
No Limit EUR 0.50/1
Players(max 6):
Burebista (EUR 132.53 in seat 1)
Lungmoset (EUR 121.71 in seat 2)
nlbysteffe (EUR 101.50 in seat 3)
goldenbull (EUR 17.00 in seat 4)
HERO (EUR 184.48 in seat 5)
+Chopin+ (EUR 125.08 in seat 6)
Dealer: goldenbull
Small Blind: HERO (0.50)
Big Blind: +Chopin+ (1.00)
HERO was dealt: T♣ - T♥
Burebista Raise (3.50)
Lungmoset Fold
nlbysteffe Fold
goldenbull Fold
HERO Raise (11.00)
+Chopin+ Fold
Burebista Raise (22.00)
HERO Call (14.00)
Flop 6d - 3c - 2s pot: 52
HERO Bet (24.00)
Linjecheck 1010 OOP
Synes at det er en meget skidt linje, at du vil b/f. På et af de bedste flops du kan få vil du lave din hånd om til et bluff ! Dette lugter af FPS, hvad er det du vil have ham til at folde ? Synes at det ser meget fisket ud, altså donker du QQ, KK, AA samt sets på dette board ?
Hvis du ikke kan lide at komme ind på det her flop, synes jeg ikke at du skal 3 bette og kalde 4 bet pre.
Er meget mere på Check/Call på flop og Check/call samt Check/reraise på blanke turns (non A, K evt Q). Check/ raise på turn er meget villain spec.
lors
Ckeck/call mener jeg er et skid spil..
Situation 1:
Du checker, og han checker med dig. Du vil have svært ved at fortsætte hvis der kommer enten en J, Q, K eller A - hvilket der kan komme ca. 30-35% af gangene.
Situation 2:
Du checker og caller efterfølgende et bet på $25-30. Potten er nu på ca. $100 og Villain har investereten stor del af sin stack.
Hvis han better floppet, vil han 9 ud af 10 gange også skyde et stort bet afsted på turn, som du vil have svært ved at tage stilling til, med mindre du rammer din 2outer.
Jeg vælger istedet enten bet/all in eller hvis jeg føler mig sikker på at han vil bette på et check, at spille den check/raise.
Det gør jeg fordi du tidligere har set ham 4bette andet end "The goods" og derfor sikkert gerne vil tage den ned hurtigt med KQ eller lignende.
Sidder han så trods alt med en handske den her gang, er det bare ærgerligt.
@Leopatra87
Ved at donke, får du altid action fra JJ, QQ, KK, AA, mens en typisk semi weak reg på NL100 nok folder QKs, AK, AQs, eller andre hænder han kan finde på at skyde et c-bet med (vi er jo 130 BB dybe).
Så synes klart at det er bedre at Check kalde flop og spille noget poker på turn end at donk leade flop.
lors
Så lad os sige at du checker, og villain skyder et bet afsted som du caller.
På turn kommer der så A eller K...
Hvordan reagerer du så på den?
Med den linie du har lagt, bliver du nødt til at checke igen, og der vil stenskkert komme et bet fra villain.
Jeg mener at det er en dum situation at sætte sig selv i.
@lors
Jeg er godt klar over at det er mest std. at c/c på et sådant flop med vores handske, men som et alternativ ville jeg gerne kunne spille den sådan her, da det udover, at jeg kan komme billigt væk her også vil betyde jeg kan lave en valuelinje på samme måde, og derfor stort set adjuste mit spil perfekt efter hvad jeg handreader.
En anden ting jeg tænkte med det her donklead er: hvis han ser mig som LAG, og jeg leader her, så må han antage jeg går død med en vis frekvens såfremt jeg også balancerer donkleadrangen. Hvad skubber han så med som en tænkende villian? Er det her ikke en eventuel måde at slippe billigt væk - denne betsizing taget i betragtning kan han ikke raise noget uden at være committet. Et såkaldt infobet, som jeg er klar over ikke er udbredt anerkendt. Benytter det heller ikke særligt ofte selv, men i dette spot - brugbart?
@Leopatra87
Jeg vil mene at det er en forkert weak tankegang at få ham til at folde hænder vi slår på floppet. Vi vinder sikkert puljen nok gange til at det er +ev at donke på flop men den mere passive linje er bare meget mere +ev, så derfor den rigtige.
Ved et A eller K, er det alt efter villain et check eller fold ;)
@msm89dk
"Jeg er godt klar over at det er mest std. at c/c på et sådant flop med vores handske, men som et alternativ ville jeg gerne kunne spille den sådan her, da det udover, at jeg kan komme billigt væk her også vil betyde jeg kan lave en valuelinje på samme måde, og derfor stort set adjuste mit spil perfekt efter hvad jeg handreader."
Spiller du nogensinde AA, KK og QQ samt sets på denne måde ? Hvis du gør det er det fint, men det kræver at du også gør det.
@lors
Ja, som jeg nævner i første indlæg så gør jeg det nogle gange. Problemet ligger så bare i om villain har opfattet det. Og ved ikke om jeg har været til SD med ham i sådan en pot.
Derfor er det nok snarere anden del af mit sidste indlæg, der er relevant:
"En anden ting jeg tænkte med det her donklead er: hvis han ser mig som LAG, og jeg leader her, så må han antage jeg går død med en vis frekvens såfremt jeg også balancerer donkleadrangen. Hvad skubber han så med som en tænkende villian? Er det her ikke en eventuel måde at slippe billigt væk - denne betsizing taget i betragtning kan han ikke raise noget uden at være committet. Et såkaldt infobet, som jeg er klar over ikke er udbredt anerkendt. Benytter det heller ikke særligt ofte selv, men i dette spot - brugbart?"
@lors
Synes ikke altid det er nødvendigt at snakke om balance i et spot som dette. Når man spiller NL100 er modstanderne så forskellige at man nærmest aldrig spillere med end 1000 hænder med den samme modstander. Derudover er modstanderne ofte ikke gode nok til at samle op på manglende balance i vores linjer. Derudover opstår et spot som dette MEGET sjællendt, og villian vil derfor nærmest aldrig kunne opfange vores mangel på balance og slet ikke udnytte det.
Min pointe er egentlig bare at man ikke altid skal tænke på balance, men mere hvilken linje der er mest effektiv i det spot vi har sat os i.
Aktuelt i hånden siger du at villian sagtens kan 4-bette bredt i spottet, med det in mente vil jeg nok ofte bare shippe stacken ind. Jeg fortrækker at skubbe, da jeg på den måde ligner AK mere og kan få calls fra dårligere par. Jeg mener desuden aldrig han folder JJ+ ligemeget hvad vi gør. Derudover folder han nok altid AQ og enkelte kan endda folde AK, hvilket jo er helt optimalt for os.
Som spillet synes jeg det afhænger meget at villians c-bet tendenser i 3-bettet pots. Hvis du mener han c-better AQ, AK i det her spot vil jeg C/R allin. Hvis du mener han checker AQ,AK bagpå, så vil jeg donk-lead / folde.