Har ikke nogen stats, men villain virker lidt donket. Han openlimper UTG sådan ca hver orbit, men folder ofte hvis der raises.
Det er på Ladbrokes, så bordet inklusive villain er meget passive. (Elsker at kunne spille super-nittish og stadig være den mest aggressive ved bordet).
Kan I lide den måde hånden spilles på?
** Engels [Hold 'em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money
- x1 sitting in seat 1 with $112.00 [Sitting out]
- x2 sitting in seat 2 with $140.14
- x3 sitting in seat 3 with $77.00
- HERO sitting in seat 4 with $214.50
- x4 sitting in seat 5 with $97.49 [Dealer]
- Villain sitting in seat 6 with $397.67
Villain posted the small blind - $1.00
x4 posted the big blind - $2.00
** Dealing card to HERO: J ♠, J ♣
x2 folded
HERO raised - $8.00
x3 folded
Villain called - $8.00
x4 folded
** Dealing the flop: 3 ♠, 7 ♦, 3 ♦ -pot 18
Villain checked
HERO bet - $12.00
Villain raised - $27.00
HERO called - $27.00
** Dealing the turn: 6 ♣ -pot 72
Villain bet - $72.00
HERO went all-in - $179.50 ???
...
Linjecheck, JJ på parret flop NL200
Jeg forstår ikke helt hvorfor dette play er standard og ganske fint. Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt flere argumenter.
Mine egne tanker er følgende:
Jeg synes ikke at JJ er en hånd som man ønsker at spille for stakken med og derfor lyder det meget aggresivt at rykke AI med de resterende 90BBs.
Jeg kan regne ud at villains range helt sikkert inkluderer overpar mellem 88 til AA og måske et flushdraw. Det hænder jo også, omend sjældent, at villain enten har ramt sit FH med 77 eller sidder med en 3'er a la A3s. Bemærk at Hero har et read på villain som meget passiv, hvilket han bestemt ikke er i denne hånd OOP.
Og hvad er iøvrigt OP's plan på floppet hvor vi kalder et CR? Hvis planen på det tidspunkt er at rykke AI ved blank turn, hvorfor så ikke give villain de dårlige pot-odds allerede på floppet og så rykke AI dér?
Du bliver da aldrig kaldt af noget du slår i denne situation... 88-TT folder vel ret easy i denne situation right?
Min erfaring på ladbrokes er også at CR fulgt op af stort lead sjældent er noget man slår.
Hvordan spiller villain ellers udover at han limper alle hænder UTG?
Mod en meget passiv Villain kan jeg godt finde et fold frem på turn. Jeg kan ikke se hvilke hænder han spiller så aggro som du slår. Har han 88-TT ja så får du hans chips i et andet spot.
Nu har jeg ikke meget erfaring med Ladbrokes cash game, men ofte synes jeg at de der klikraise (ved godt det er lidt mere end et klik) ofte er flushdraw eller et par som vil ud og teste sin styrke. Men når han så leader så kraftigt på turn, kan jeg ikke se at han går det med noget vi slår.
Mvh Slot
@saki
Planen med at calle et reraise på flop: Gay-ish cr på flop er ofte svage hænder som draws eller par der prøver sin styrke som Poker-Slot også er inde på. Derfor kan et fold imo slet ikke komme på tale. Et 3-bet vil gøre det nemt for villain at folde at hvad vi slår, og hvis villan caller og turn er blankt får han alligevel fuld betaling hvis han har A3, 77 eller lignende. Jeg vil hellere sætte villain oop på turn og risikere at draws rammer. Hvis de gør slipper jeg alligevel billigt væk. At 3-bette all in på floppet er et kæmpe overbet, at raise ham all in på turn er alm betsizing imo. Og hvis man forventer at villan smider min 50$ på turn med mange hænder som vi slår, så er der også penge at hente hvis han folder.
- Hvor mange spiller floppet anderledes?
@ Mazter
Har ikke bemærket meget til hans spil, han virker som en standard laddies donkish spiller. Han er ikke _meget_ passiv, men bare generelt laddies-passiv. Bemærk at han flere gange har limp-FOLDET, hvilket synes at formindske risikoen for at han har en 3er. Han er vist ikke super ivrig for at være i raised pots.
De ting der sætter mig i tvivl om linjen er mest villains betsizing på turn, og lidt at der er et par på bordet.
Han kunne have A3s, K3s eller lignende. Men af de hænder der kan passe til hans flopspil er der dog en del flere komboer af A7, K7 og any pocket pair. Især hvis man tror at han ofte folder K3s, men måske spiller A7o som en donkish spiller.
@drhoho
Fold/3-bet på floppet er heller ikke en mulighed som den er spillet IMO.
Jeg har intet imod spillet på flop, jeg havde nok bettet 15 stykker i stedet og callet et gay-ish cr på flop, præcis som du gør.
Når jeg skriver hvad din plan er med dit call på floppet, så mener jeg hvad din plan er fremadrettet i resten af hånden på det givne tidspunkt.
Idet du caller, har du så besluttet at denne hånd spilles for stacken såfremt der ikke kommer et scarecard på turn?
Når jeg selv vælger at calle cr på flop, så har jeg planlagt at mucke til et nyt bet i standard size på turn næsten uanset hvilket kort som dukker op.
Jeg tror derfor du misforstod mig mht. flopplay.
Jeg mener stadig at turn er alt for aggro. med en marginal hånd mod en passiv spiller som viser aggresion både på flop og turn.
Jeg folder turn.
Jeg håber at vi får et par "eksperter" ind over denne hånd, vi kunne godt bruge en afklaring, plz.
/sakii
Jeg spiller den som udgangspunkt på samme måde. Lidt mere info om villain er nødvendigt før man kan folde imo.