Ja er som sagt zoom så vi er totalt readless, men vil egentlig godt høre folks generelle tanker omkring min linje her, især river moset er jeg i tvivl om, jeg håber obv. på at ligne noget ak værk og håber på et hero call, men kan ikke rigtigt finde ud af om vi valueowner os selv for meget?
Pf er lidt ud fra tanken om at folk defender deres blinds ret hård mod raises fra knappen, og ja nu får vi så et call hvilket jo obv. ikke var en del af planen..
PokerStars Zoom Hand #83560727499: Hold'em No Limit ($0.50/$1.00) - 2012/07/19 15:44:29 ET
Table 'Triangulum' 6-max Seat #1 is the button
Seat 1: djofferaa ($144.43 in chips)
Seat 2: josht7 ($210.40 in chips)
Seat 3: OSOOOL ($138.14 in chips)
Seat 4: common1326 ($91.50 in chips)
Seat 5: Onur8 ($159.95 in chips)
Seat 6: GjestBårds37 ($57.42 in chips)
josht7: posts small blind $0.50
OSOOOL: posts big blind $1
*** HOLE CARDS ***
Dealt to djofferaa [J♦ K♠]
common1326: folds
Onur8: folds
GjestBårds37: folds
djofferaa: raises $2 to $3
josht7: raises $7 to $10
OSOOOL: folds
djofferaa: raises $12 to $22
josht7: calls $12
*** FLOP *** [6♦ 7♠ Q♦] pot= 44
josht7: checks
djofferaa: bets $24
josht7: calls $24
*** TURN *** [6♦ 7♠ Q♦] [J♣]
djofferaa: checks
*** RIVER *** [6♦ 7♠ Q♦ J♣] [Q♥] pot =90ish
djofferaa: bets $98.43 and is all-in
Linjetjek af nl100 zoom
Bryder mig ikke om river.
Hvis vi antager han kommer ind pre med KK+
Hvad er det så lige han skal folde her du ikke allerede slår som han betaler med ?
Hvilke hænder forventer du kald fra på river? 99/TT? tror der er flere kombinationer af slowplayede KK og AA og AQ hænder
jeg bryder mig ikke om at 4bet bluffe readless.. medmindre det er überstandard at folk 3better 10%+ i hans spot
Hvis folk defender deres blinds ret hårdt, så må det være fedt at calle IP.
River, check bag, du får ikke call af noget du slår.
Er meget delt på om jeg kan lide situationen, regs har en vanvittig 3b i blinds.
Men når han betaler vores 4b, så tror jeg vi kan tillade os at sætte en rigtig snæver range for ham.
AKo, AKs, AA, KK, QQ - tror godt vi kan udelukke AQ, JJ TT osv.
Flop er std, turn er jeg delt på, hvis du vil bluffe er det imo her vi skubber.
Hvorfor checker du turn? havde vi skubbet turn havde vi stadig reppet stærkt, problemet med check på turn er at vi nu på river er ude og rep Qx, kan ikke se hvad andet du repper. Set? I det tilfælde er det kun i JJ medmindre du spiller som random donk
Når vi checker turn, så checker jeg også river. Vi har showdown imod hans AK kombos, vi slår hans mellempar han måske har donket PF med. Vi taber til AQ AA KK, men de hænder forventer jeg også et call fra ved et shove.
Så jeg checker river bag med marginal showdown value, grundet vi har checket turn og nu repper utrolig tyndt.
Ja sad også selv i spottet og overvejet især k,k/a,a men burde de ikke som hovedregel komme ind på floppet med ca et potbet tilbage?
@incrazy
Dunno var egentlig også planen at mose de fleste blank turns, men så fik jeg pludselig showdown value og så var jeg sådan lidt pas... Tror du vi får bedre til at ligge sig ved et mos på turn?
Altså jo jeg ser egentlig AA / KK mose flop, mest fordi der er mulighed for at alle ♦ kan være scare cards. Men omvendt forventer jeg ligeledes at du moser alle(Edit de fleste) turns med dit spil, så var jeg skurk i situationen havde jeg nok gerne taget chancen på AA/KK engang imellem.
Om vi får bedre til at ligge er lidt hips om haps, fordelen i at mose turn er at vi repper meget bredere. Vi kan vel reelt set have alt imellem himmel og jord i forhold til unknown skurk, hvis vi altså forventer han ikke har reads på dig. Igen hvis vi antager han ser dig som værende reg, vil vi vel kunne sætte vores value range til AA, KK, QQ, JJ, en sjælden AQ, AKdd / AJdd.
Bluff range er uendelig stor, da vi er ude i et stort level, hvis vi ved at han er reg, og han ved vi er reg, så ved reg 1 at reg 2 kan finde et 3b frem light for at forsvare, og da reg 1 ved det kan han tillade sig at 4b skumme meget fordi reg 2 har en bred 3b def osv osv.
På river kan vi obv stadig have alt, men hvis man tror at skurk anser dog som semi sane (Ved du er reg) burde din range være ekstremt tynd. Hvad kan vi VB på river? AQ? AJ? KK? AA? QQ? JJ? - Hvorfor ville vi ikke mose AA / KK på turn? AQ er imo eneste sane bud på en hånd vi checker på turn, som giver os en stærk nok hånd til et shove på river.
Mine overvejelser er udelukket baseret på at skurk er reg, og ved du er reg / semi sane.
Du kan forresten sagtens køre HEM sammen med Zoom, men ved ikke hvor godt det virker?
Har ikke hem, har vist en licens til pt3 et sted, men det er vist også det... Er som sagt på ingen måde reg:)
Det ændre jo self på situationen, men tænker at man på zoom antager alle er regs indtil man ser dem spasse ud / får nok hænder der modbeviser teorien.
Hvis vi antager han ikke er reg, så vil jeg mene at checker vi turn er river et must check med den showdown value vi nu engang har.
Tror også jeg fortrækker et check på turn hvis nu han ikke er reg, så er spørgsmålet hvad vi kan sætte en fisk på i situationen.
Generelt utrolig svært / umuligt at analysere hånden hvis vi antager han er en fisk, så tror jeg bare vi skal være glade for at komme billigt til showdown, da han i teorien kan sidde med alt.
Eneste vi kan få value fra på turn vi slår fra en fisk er vel FD, medmindre han er kæmpe fisk og kalder med 7x / mellem par. Hvor alt andet han betaler med må ventes at slå os, så tager gerne chancen og undvære at forsvare imod de par hænder han kan betale turn med, for at håbe på en billig showdown medmindre vi improver på river.
Kan jo lige tilføje at han var plantinium star, så går ud fra han nok er reggish...
Ligner 99/1010 eller 9 10 siden han ikke stabber på turn. Som spillet moser jeg turn hver gang, da vi snildt ligner AK.
Buub skrev:
Ligner 99/1010 eller 9 10 siden han ikke stabber på turn. Som spillet moser jeg turn hver gang, da vi snildt ligner AK.
Hvorfor ligner vi nogensinde ak her??
Okay, ikke rigtigt noget at tilføje :) skal nok andre på banen hvis nye meninger skal frem.
@Buub
Problemet i 99/TT / 9T er vel hans PF spil? OOP med 22 af 144 inde?
Hvis vi ser på 99/TT betaler han 12$for at vinde 33, altså et odds der hedder 45/12 > 3,75:1 - Implied odds betaler han obv for at vinde meget mere, så spørgsmålet er om han kan tillade sig at betale for at set mine her.
9T burde aldrig være i hans range OOP
Takker for tankerne incrazy:) Forresten synes du mit 4-bet er for lavt?
@djoffer
Hvad overbet-skubber vi ellers her, som vi kan have 4-bettet med? JJ og QQ laver vi ikke om til et bluff, så er der AA og KK, som jeg mener er incredibad at shove, da vi folder alt andet end sets ud.
@Incrazy det er selvfølgelig svært at opstille ranges i zoom og uden info, men i og med han bare kalder vores 4-bet og er passiv post, ligner han mest sf alt et mellemhøjt par der kalder en street for forhåbentlig at få en billig showdown mod AK. Han spiller vel cirka aldrig JJ/QQ sådan her når agressor også viser tænder på floppet, og potten er stor i forvejen.
9 10 er klart i hans range. Standard raise fra knappen som han 3-better for at maskere, evt. udspiller A-rags og andre random holdings der er pæne på knappen. djoffer giver ham fine odds med sit 4-bet, specielt når Villain ved at djoffer meget vel kan spille for stakken med sit 4-bet
@Djoffer
Kan ikke rigtigt udtale mig om 4b da jeg ikke kender dynamikken i Zoom så godt
@Buub
9T må aldrig være i hans call range OOP, han spiller elendigt på alle flops. Eller ok han spiller godt på flops som han rammer lige i røven, på resten sidder han i et elendigt spot.
Han skal folde alle Tx 9x flops, kan aldrig gå nogen vegne med TP hænder, kommer altid til at sidde og være station medmindre han spiker floppet lige i røven. Det ville imo være katastrofalt ringe spil hvis 9T er i hans range her
JJ kan han vel sagtens? du udviser lidt dobeltmoral, du mener godt han kan betale mellempar for billig showdown, men er JJ ikke et mellempar på flop? så hvis han betaler på flop med JJ, vil det jo være utrolig ringe pludselig at leade turn. Netop med JJ ville et call på flop virke logisk, check / Shove eller check / call (Hvis OP shover) være eneste fornuftige linje.
QQ vil jeg tro skurk skubber på flop ja, han ville have 98$ shove ind i 90$ pot, det er dog sick stort shove, men et raise på flop ville være endnu mere weird da alle betsizing af ham ville være weird.
Så altså har vi 99 TT i range, har vi ligeledes JJ.
Så videre til næste topic
''Hvad overbet-skubber vi ellers her, som vi kan have 4-bettet med? JJ og QQ laver vi ikke om til et bluff, så er der AA og KK, som jeg mener er incredibad at shove, da vi folder alt andet end sets ud.''
Hvorfor er JJ / QQ et bluff på river? eller mener du at shove 100% af tiden er bluff da det er overbet? hvis ja hvorfor så det?
Nu ved skurk ikke om vi er reg eller ej, så han aner ikke om vi kan trappe med set / 4b små par / QJ osv.
Hvis begge ved at den anden er reg, så vil jeg som tidligere nævnt mene at vi stort set kun repper AQ / Luft på river, hvor det obv er et skidt shove. Men når skurk ikke aner hvad vi er, så ved han heller ikke om vi kan checke store hænder på turn.
Incrazy skrev:
Hvis begge ved at den anden er reg, så vil jeg som tidligere nævnt mene at vi stort set kun repper AQ / Luft på river, hvor det obv er et skidt shove. Men når skurk ikke aner hvad vi er, så ved han heller ikke om vi kan checke store hænder på turn.
Lige præcis med det i mente, kan det så ikke give mening at skubbe k,j for value?
Tjo halvt om halvt, men nu involverede jeg lidt KJ i vores bluff range set i forhold til hvad hænder jeg tror han spiller som han gør.
Hvad hænder får vi value fra som vi slår?
finder han et hero call frem med 99 / TT ? Ellers er der kun AK diamond tilbage som han kan hero calle med vi slår, resten vil jeg tro vi taber til.
Kan virkelig ikke finde nok som vi slår value mæssigt, tror vi har de 3 hænder medmindre jeg glemmer noget åbenlyst. Resten taber vi til, AA, KK, AQ, AJ, JJ, QQ.
Men igen det er med antagelse af at skurk og hero er regs.
Ser vi på ham som en fisk, er det stadig et stort hero call han skal ud i, men så er der måske også 88 involveret, og med lidt held kan du sikkert se en sjælden JT.
Men mit bud er at han folder alt vi slår, og kun betaler med noget vi er slået af. Vi slår simpelthen for lidt, og har marginal showdown value i og med han kan have nogle diamond draws.
Kan aldrig se KJ som værende et valuebet, det er ren bluff handske medmindre vi har et read der siger han hero caller en del.
Blev giga rodet, væltede lidt rundt i mine tanker men håber det giver mening
Folk fokuserer alt for lidt på at vi INTET ligner i villains øjne. Han har sick sjældent AA/KK og så begynder det at blive småt med hænder der har os slået. Hans linje ligner rigtig meget en dårligere made hand der vil billigt til showdown, da han stikker alle missede draws på river og i hvert fald en del af gangene vil bette de hænder der har os i sækken.
Synes rivershove er wp, elsker det.
@ThomasJJ
Slår vi ikke hans missed draws / dårlige made hands?
Hvis vi shover er det for bluff, hvad hænder ønsker vi at få til at folde?
AQ folder han aldrig, AJ er næppe i hans range, vi sidder altså med et spot hvor han kalder med alt vi er slået af, og folder alt vi slår. Hvorfor så ikke bare checke den, og se hvilken vej det går?.
Eneste hænder vi kan ønske at få til at folde er KK AA hænder, hvis vi ser på hænder som vi er slået af hvor et shove giver mening.
Vi er readless så han burde ikke hero calle med mellem par, medmindre han er semi donket. Problemet er at vi får alt til at folde vi slår, og alt vi er slået af betaler. Hvis han skal betale med noget vi ikke er slået af er det mellem par, men hvor tit har han dem, og hvor tit laver han et hero call imod unknown?. Gør han det tit nok til at vi kan forsvare et shove?
Btw hvad dårlige made hands kan han have der vil billigt til showdown? Fordi som jeg ser det kan han kun have 88-TT hvis vi følger din teori, hvilket vel er lige så tyndt med hænder, som af hænder der har os slået.
Altså 88 + 99 + TT + AQ + JJ + QQ (en sjælden KK + AA) kalder os.
Så igen mener jeg det er spew, vi ligner intet, men hvad ligner skurk når han caller 4b OOP?
Bare hvis det ikke er tydeligt, så er rivershovet for value og ikke for bluff, tror ikke villain nogensinde folder noget der har os slået, men tænker han af og til caller med dårligere..
Hele humlen, som jeg ser det, er vel hvor tit en unknown formodet reg dukker op med a,a/k,k i det her spot? Som imo er de eneste hænder slår os her, kan ikke se han nogensinde har aj i spottet(4b pot og så calle et udstik med a høj oop...) og går ud fra alle q,x selv stikker ud på den river efter turn går check check?
lige et sidste bump da jeg godt kunne tænke mig at høre nogle flere meninger
Synes at det er en lille smule FPS at antage at spille på at villain skal finde et sygt hero call frem med et mellempar her.
Kan godt se tankegangen, men synes tit at man kommer galt afsted når man leveltænker for meget over hvad unknown villain gør.
Uanset hvor meget vi ikke lige synes at det giver mening at spille hånden sådan, så kan villain godt have slowplayet. Hvis vi ingenting ligner efter turncheck, kunne villain så ikke checke for at lade os value owne os selv hvis hans hånd var slowplayet på flop med samme motiv? Ville han undlade at skubbe flop med en stærk hånd? Lige så sandsynligt som at han kalder med mellempar her tror jeg.
For lige at afslutte den her, så valgte villain aktuelt at calle mig med 7,8s, lige i gernings øjeblikket var jeg helt vild med mit eget shove, da jeg i villains sko nok ville calle mig forholdsvist light. Idet jeg jo ikke rigtigt repper andet end aq/q,q/j,j, blev dog efterfølgende i tvivl om det var et sygt spewy move(uagtet af resultatet) og ja at dømme ud fra folks meninger, så kan det godt tænkes det er -ev i længden:)