Live 1020, Venetian

#1| 0

Hermed en lille live hånd fra cashgamet i Vegas.

Live 10/20 på Venetian. Det er min tredje hånd ved bordet, så jeg har praktisk talt ingen reads overhovedet.

Limper i MP. Han er omkring 40, og ligner noget semi-østeuropæisk agtig, ikke fedladen, nærmere stor og adræt, ser umiddelbart halvdonket ud, uden glimmer af nogen slags. Ur af ældre dato.
SB limper ind til min BB. Han er midt i tyverne, diamonds all-over, kom samtidig med mig ca, har købt sig ind for 5K. Filipinsk-looking, men flydende amerikansk, tydeligvis pokerpro af en eller anden slags.
Limper i CO, uinteressant for hånden.

Jeg kigger ned i en sort AK. 120 ekstra to go, de caller alle 3 selvfølgelig.

Flop: T9K. Pot: 480.

Check fra SB, jeg har ikke set den ene limp-caller, og tror derfor potten er 360-ish. Jeg byder derfor 300, MP caller uden betænkning, CO folder, SB tænker lidt.. og caller.

Turn: 7. Pot: 1380.

Jeg kigger ned på østeuropæeren, der har et bundt 100$ til at ligge og flyde, og ber ham om at tælle dem om. Han har ca. 8-900 i chips, og tæller sine $100 op til $1100. Totalt har han altså ca. 2K.
SB sidder med 4,6K tilbage - so do I.

Action on me?

10-07-2007 11:53 #2| 0

Raise mere PF, jeg siger gerne 200-300ish, disse livegames kan ikke få nok.

Jeg skyder 999/1000, caller self. øst mandens AI, går han AI og SB caller eller reraiser, easy muck.

Men tror du skyder dig selv lidt i foden med det lave PFR. MEN TPTK og der er FD, du bliver sku nød til at skyde her.

Det eneste jeg er bange for er en J8 i SB, går ud fra du dækker?

10-07-2007 11:58 #3| 0

over mit niveau - men jeg vil byde 1000 og folde til et check/raise fra SB (som vel checker turn) og selvfølgelig betale hvis Østeuropæeren går all in.

Kalder SB, vil jeg gå i check/fold evt check/call-mode på riveren

10-07-2007 19:04 #4| 0

Turn er svær, jeg tror jeg betcaller shorten og betfolder til fullstacken, dog ville hånden være markant lettere hvis du havde bettet mere på de tidligere streets (Live er preflop raises typisk markant større, og jeg vil mene at man med fordel kan raise til 150-200 her, et ordentligt bet på floppet ville osse hjælpe - måske du evt skulle holde øje med hvor mange der er i hånden og ikke hvor meget bling de har???) og jeg tror ikke hånden ville være særlig interessant hvis du havde gjort det.

10-07-2007 19:16 #5| 0
OP

Jeg forstår ikke helt jeres tankegang mht. shortien. I antager simpelthen bare, at hvis jeg stikker ud, og han raiser AI, så er jeg rigeligt god altid?

Det kan godt være, I har ret mht. preflop. Games'ne svinger lidt herovre synes jeg, og nogle steder er std. openraise til 160, mens det andre steder bare er 80. Det havde jeg, givet jeg havde været ved bordet 5 minutter, ingen føling af.

@Yskhyr: Lol, u kidding me? Pointen er jo netop, at mængden af bling kan være en nogenlunde fin indikation af, hvordan de klarer sig i gamet.

- AB

10-07-2007 19:23 #6| 0

Hvordan gik hånden??

10-07-2007 19:24 #7| 0

@ AB

KAN være, men det er imo slet ikke nok til at basere sit read på. Der er jo mange richguys, som ligner ballaflawsers, men ikke fatter poker, og ligeledes mange gode spillere der ligner nogle kluntere.

Men udover det synes jeg det er sjovt med en beskrivelse af villains. :)

10-07-2007 19:26 #9| 0

Mente bare at det ofte er vigtigere at holde øje med potsize og hvor mange der er med til floppet, du siger jo selv at du ikke lagde mærke til CO desuden er bling vel bare en indikation på hvor mange penge de har generelt eller hvor store douchebags de er.

mht til shortien er det self svært at sige efter så kort tid, men jeg tror at shortstackende østeuropæere uden bling godt kan finde et underligt skub frem med en dårlig konge eller lign og hvis du leader får du næste for gode odds. Jeg har aldrig været i vegas men i de livegames jeg har spillet rundt omkring ville det være kriminelt at folde AK imod en som ham

10-07-2007 19:26 #8| 0

Jeg checker bagved og reevalurer river. Kan godt være at det er en smule weak, men du har som sagt lige sat dig og kender ikke noget til hvordan folk spiller. Hvad gjorde du... River action?

10-07-2007 19:26 #10| 0

Jeg checker turn.

10-07-2007 19:33 #11| 0

Short? Han sidder med ca. 2500 fra starten.

10-07-2007 20:59 #12| 0

I forhold til de andre er han short pethie.

Ps. Bare fordi jeg har udspillet dig utallige gange og gjort dig til min hund, behøver du ikke forfølge mig hver gang jeg skriver her på PN.

10-07-2007 21:05 #13| 0

Jeg skrev det nu ikke for at forfølge nogen. Jeg ville derimod blot pointere, at det er misvisende at kalde en +100bb stack for short, når vi sidder med en TPTK-hånd.

Med hensyn til din kommentar er jeg en langt bedre spiller. Du når mig ikke til sokkeholderne.

10-07-2007 21:09 #14| 0

Umuligt at tage stilling til hånden, når vi ikke ved hvor meget bling du har.

10-07-2007 21:45 #15| 0

hamdenlange

LOL

10-07-2007 21:53 #16| 0

Ham der balla philly lyder sku sexy!

10-07-2007 22:13 #17| 0

@AB

Som jeg ved har du ikke spillet ret meget live, tror du undervurdere hvor stærk din hånd er her. Folk er HELT blanke som du vel allerede ved.

10-07-2007 22:36 #18| 0

ahh ja reads baseret på mængden af blings, det må man sgu da elske:) Vel også derfor blingløse fyre som daniel N og Phil ivey klarer sig så ringe:)

10-07-2007 23:41 #19| 0

Jeg synes det er nice at få beskrivelser af villains eftersom AB pt. ingen reads har på deres spil. Desuden er det underholdende ("Altså normalt ville jeg folde, men han har 2 ure på så wtf gør jeg?").

Mht. hånden..

Hvis vi checker står vi uden info overhovedet såfremt en af dem byder og det vil jeg nødig.

Jeg synes bet/fold lyder godt, det meste af MP's range må alt andet lige være draws måske med lidt Kx i også. SB har vel også et draw det meste af tiden med mindre selvfølgelig han har J8 hvilket ville suge.
Jeg tror ikke at MP pusher ind over os ofte nok med dårligere Kx og draws til at det er profitabelt at betale et AI her.

11-07-2007 03:39 #20| 0

Jeg kunne godt finde på at check-calle turn.

11-07-2007 03:47 #21| 0

@Klaphat

Så hvis du checker, 3 manden byder og SB caller, caller du også bare velvidende at SB 9/10 har draw?

11-07-2007 05:03 #22| 0

Ja det tror jeg. Det er et rigtig skidt spot, men jeg ser ikke rigtig anden udvej end at lade de andre trække efter de 100000000000 draws der ligger derude.

11-07-2007 15:30 #23| 0

Umiddelbart ville jeg bette 50% af pot for at folde til skub eller reraise..

Hvis der kun kaldes igen, kan to par vel udelukkes. 108 ville også reraise på turn for at skubbe farve træk ud.

11-07-2007 15:49 #24| 0

Hånden er helt umuligt at tage stilling til, indtil vi får nærmere info om præcist hvor liret AB selv er klædt på (tøj,briller,gadgets o.m.a.) i denne session!

11-07-2007 15:59 #25| 0

B/F

11-07-2007 16:14 #26| 0

"Jeg forstår ikke helt jeres tankegang mht. shortien. I antager simpelthen bare, at hvis jeg stikker ud, og han raiser AI, så er jeg rigeligt god altid?"

Nej men hvis du taber, har han da i det mindste råd til et ordentligt ur

11-07-2007 16:25 #27| 0

Jeg er også stemt for et check. Et bet giver os ikke mere info end et check, men koster os til gengæld 50-70 bb mere, samtidig med vi bygger en stor pot med en yderst sårbar tptk, hvor vi sagtens kan være drawing dead.

12-07-2007 06:07 #28| 0
OP

For første, synes jeg det er bemærkelsesværdigt, hvor lidt kredit man får på et internetforum. Jeg skal ikke kunne sige om at det er kommunikationsformen, eller om det siger mest om lige specifikt de læsere der har kommenteret på tråden.. Uanset hvad, så er jeg sku da hamrende ligeglad med, hvor meget lir og glimmer folk smører sig ind i. Men ikke desto mindre, kan det have en eller anden fortolkning, når man skal vurdere en som udgangspunkt readless hånd. Som Jever så intelligent bemærker, er readet ikke entydigt, men frembringer kun gisninger, der kan være fejlagtige, men som kan have betydning i et marginalt spot.
Det kunne være rart, hvis folk overvejede hvorfor jeg rent faktisk skrev det, end bare at fyre dumsmarte bemærkninger af omkring et eller andet lamt.

@Yskhyr: Seriøst, så lyder det som om, at du tror, at det for mig udelukker at jeg kan holde øje med spillerne samtidig med at jeg ænser action i potten. Right on, m8 - det er sikkert rigtigt...........

Onkring preflop raiset: Nu er det ikke en drunken 20/40 game på Royal'en, vi har fået gang i. Normalt er der selvfølgelig spots, hvor folk drikker sig for stive, eller tilter helt sygt, men umiddelbart lader dette ikke til at være tilfældet ved dette bord. Jeg siger ikke, at det er forkert at raise mere preflop, men det er i hvert fald ikke den der skabede KP style, der hersker ved bordet.

Anyways, tilbage til hånden.

Jeg checker turn, til trods for at det ligger en million draws derude. Jeg gider simpelthen ikke at committe 120BBs i en single raised 4vejs pot på et KT97 board med TPTK. En halv pot er muligvis fin for info (b/f), men det betyder stadigvæk, at jeg står i lort til navlen på river - specielt fordi jeg har SB med, der kan sidde og overcalle. Hvis jeg checker, og MP stikker ud, har jeg i det mindste mulighed for at squeeze SB ud, hvis jeg mærker at MP er svag, og SB stadig trækker.

Nå, check-check, og MP stikker nu 400 ud.. SB tænker lidt, og folder.
Jeg caller?

12-07-2007 06:35 #29| 0

De 400 kan vel være alt fra KQ/KJ til en slowplayed QJ? Er virkelig dårlig til at tyde de dersens donkede udstik som MP her illustrerer.

Som spillet caller du bare turn.

12-07-2007 07:21 #30| 0

"Onkring preflop raiset: Nu er det ikke en drunken 20/40 game på Royal'en, vi har fået gang i. Normalt er der selvfølgelig spots, hvor folk drikker sig for stive, eller tilter helt sygt, men umiddelbart lader dette ikke til at være tilfældet ved dette bord. Jeg siger ikke, at det er forkert at raise mere preflop, men det er i hvert fald ikke den der skabede KP style, der hersker ved bordet."

Og

"Live 10/20 på Venetian. Det er min tredje hånd ved bordet, så jeg har praktisk talt ingen reads overhovedet."

Harmonere ikke rigtigt, og da jeg VED at du spiller MEGET lidt live ifh. online går jeg ud fra at du STÆRKT undervurdere et HELT std. og IKKE drunken FR livegame.

: Dybe
: OOP
: Live
: Vegas @ WSOP

300 er måske i overkanten. 220-240 vil være et ganske udemærket og std. raise i denne situation.

På turn er den vammel pga. det føles så klamt bare at calle, men også raise, tror det er fint nok at calle og CC en river brick...

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar