Vi sidder 4 tilbage, og penge til top 3
Blinds: 500/1000 ingen ante. 30min levels.
Seat1: 20.000 Short stack virkelig god spillet.
Seat2: 20.000 Short stack.
Seat3 Villain: 100.000 CL, har stort set dækket hele bordet, LAG, har spillet 90% af alle hænder, og donkbetter/CC på alle flops og går gerne til river med any draw eller 3. par. Har fx lige betalt et all in for 20% af sin stack med 4.par.
Han caller med dårlige hænder og raiser med JT+.
Seat4 Hero: 70.000. M på 46. Jeg har spillet super TAG hele dagen, men desværre er bordet lige samlet, så kan ikke udnytte mit "Image".
Mit problem er så at CL som jeg har position på, caller any raiser fra min side, og går all in på floppet. Dette er sket 4-5 gange, og har ikke kunne betale af med et missed flop. Efter som jeg ikke har særlig travlt med et M på 46, beslutter jeg mig for at holde mig ude, og vente på en fin handske.
Hero får A♥Q♥ på knappe, Raiser Std 4k, og CL caller self.
Pot: 9500
Flop 4♣4♦6♠ , og han donker igen ud i mig med 10k.
Jeg er ret sikker på villain ikke har en 4, da han nok ville checke til mig, for at tage mit CC bet med, men problemet er at han kan sidde med anytwo, så jeg gir 30k på nakken desværre uden at tænke resten af hånden igennem, og efterlader mig selv med ca 35k.
Villain går insta rest, og jeg sidder og ser ret dum ud, og tænker over hvorfor fanden jeg ikke bare kunne smide min hånd på endnu et missed flop. Det er 6. gang i træk han laver det rest-move på mig.
Spørgsmål:
Er 30k for meget at give på nakken? Har jeg committed min stack? Mindre raiser eller all in fra mig side, så han ikke kan skubbe ind over?
Fold eller call hans all in? Hvis jeg foldet har jeg en M på 10, så det kan vel forsvares. Hvis jeg caller tager jeg måske CL som jeg meget gerne vil have.
Jeg spillet for at blive nr 1.
Live 150kr RB, bubble.
Lol - det lyder som en live turnering jeg spillede i tirsdags!! Sygt nok. Jeg endte HU med Donk Villain, som jeg forinden havde taget ud 2 gange. (det var også en rebuy)
Da vi ender Heads Up får jeg ingen, og jeg mener INGEN, handsker, og han er over dobbelt så stor som mig, så jeg ender med bare at reste på et tidspunkt med marginal handske J Q ♦ og bliver kaldt af A 3 Off, for derefter at spike et A på flop - og så var det løb kørt.
Umiddelbart ville jeg folde her. Tja, det efterlader dig med kun 35 K, du er stadig størrere end de to andre villains, og og på et eller andet tidspunkt må du ramme noget, hvor du kan få skovlen under donken. Du har trods alt stadig 35 BB tilbage.
kunne godt sætte ham på et pp her. Imo ingen grund til at gamble mod ham før vi rammer noget godt.
Jeg er virkelig med SteffenS på den her.
Kan da kun være et fold her, ingen tendens til float her!..
Du er slået af 22-AA, 4x, 6, AK............... Med andre ord mange hænder!!
Du vil stadig være okay med ved et fold, 2. CL..
Et andet meget åbenlyst argument er, at du spiller overfor en donk. - Hvor du vel tror du har en form for edge!. - Så ville det være dumt at kalde med luft..
Hep,
Jeg er lidt i tvivl om hvordan det skal tolkes at "borderne lige er samlet" og at storskurken allerede har presset dig ud af 6 potter i træk.??
Men ummidelbart så er jeg nok med lasse K... hvis der sidder en calling station uden sidestykke skal du have en hånd for at spille, og det har du ikke her, han kan self godt være ude på sjov, men kan altså også sagtens have samlet et eller andet op... selv blinde høns finder jo korn.
Jeg synes du spiller fint nok, men jeg kalder aldrig den der, det må jeg altså tilstå
jeg smider ret hurtigt, du er tit foran, men du må smide stakken for at finde ud af det.