spillet er som sagt 15/30 spillet er med sindsyg dynamik fra denne here, han er vindede reg FL spiller på 15/30 spiller
jeg er nl 200 reg vindende spiller.
Vi sidder en 4 stykker og spiller efter nogle tards egentlig er busted. Well here we go.
"Efter en snak i aften mener "villian1" jeg har åbnet en del gange utg med semi hænder hvilket egentlig også er korrekt.
stacks er
villian1 i sb 2.500kr
villian2 i bb 16.000kr
Hero utg 6.000kr
villian3 2.000
Stackzise er ca tal. hvor denne hånd opstår og efter en diskution i aften bliver jeg nød til at poste hånden for at få et par svar alt efter om manden er genial eller way off i denne hånd.
Here we go som jeg cirkus husker hånden kl 5.30
HEro siger 100 med A♣Q♠
villian 3 Fold
villian 1 Fold
villian 2 siger raise 350 " 350 eller 400" Hvilket ikke bekymre mig da han har squizet ANY hand han har spillet indtil nu. Jeg overvejer reraise med ender med at calle
pot ca~ 1000kr
flop 2♥ 8♥ J♣
hvilket jeg ikke har nogle ide om hvor jeg står. Villian siger 300kr hvilket er meget suspekt. Jeg kan ikke sætte ham på nogen form for hånd. Da dynamiken har været han squizer anyhand preflop og overhovedet ikke er moneyscared hvilket de andre 2 spiller sandsynligvis er en smule.
Jeg beslutter mig at reraise til 800kr hvorefter han efter 30 sekunder betænkningstid reraiser til 2200kr. Jeg smider min AQ u mucken og ærger mig grundig over jeg ikke reraise preflop pga. dynamiken. Villian viser hvergang sine bluffs da han er running hot og egentlig udspiller folk på floppet.
Villians hånd er således T5♦ hvilket får mig til at tænke donk spillet og way off reraise
Her er mine 2 tanker ang denne hånd. Først og fremmest er det første gang jeg reraiser ham på et flop. Hvilket jeg syntes får mig til at lige en super god hånd, men ikke mindst jeg er i possition. Man kan så ogås undre sig over hvorfor jeg reriaser floppet og ikke bare caller for evt at checkke turn og river i det jeg ved dynamiken fra ham er sindsyg lige pt. Jeg bør måske reraise preflop til 1600kr. og folde til et skub
Min ide efter i aften hvor vi snakkede er således jeg mener han over tid taber penge på selve movet at reriase med med en hånd som T5♦ fordi jeg ofte har AA KK AK♥ AQ♥ Ax♥ 22 88 JJ som jeg skubber indover preflop Derud over caller jeg sandsynligvis med KQ AQ for at tage turn til overvejelse.
Derfor mener jeg han taber penge overtid med dette move og lige netop dette træk var en smule donkey fra hans side. I aften snakkede vi om hånden hvor jeg mente dette var way off her. Hvorefter han mente jeg var total blank. Min forståelse for dette move er simpelt hen han kun gør dette fordi han sidder så godt i det og gerne vil vise os hvor god han er, men er hans spil i situationen +ev ??
fejl kan forekommet, men vil give en ligende situation efter denne.
Giv mig jeres kommentare og lad os diskutere denne hånd tak !
Alle indputs er velkommene
live 15/30 kr game
IMO ligger din store fejl i, at du raiser hans flop bet, da vi nærmest kun får de aller mindste par til at folde som vi ikke slår.
1) Du giver ham mulighed for at skyde dig af hvis han bluffer/trækker.
2) Hvis han faktisk har dig slået, så risikerer du at du ikke kommer til at få mulighed for at drawe ud på ham.
Til gengæld så har vi et 100% standard peel med A høj med den beskrevne dynamik og det lave bet. Skal du endelig reraise og gøre din ellers ganske fine hånd til et bluff, så bør du nok overveje at gøre det mere i stedet for at raise med under 1/3 pot.
Om det er godt spillet afhænger vel af, om hvad du i samme spot havde stillet op med TT, 98, A8 o.l. hænder der har snittet.
I samme spot tager jeg rigtig tit et kort af decket så det gør jeg også her.
Det er helt og aldeles forfærdeligt spillet hele vejen igennem - no offence, men med undtagelse af dit åbningsraise, er der intet jeg bryder mig om, som du spiller hånden.
Hvis villain squeezer light (i hånden er det i øvrigt blot et 3-bet), bør du 4-bette løsere; i sidder 4 spillere, hvoraf 2 er money scared, og du finder en hånd, der knuser hans løse 3-bet range - hvis han kalder 4-bets løst OOP, har vi en god mulighed for at spille en stor pot IP imod en spiller, som virker lettere fancy i sin tankegang. Det kan forsvares at kalde IP, men det lyder ærlig talt som om, at I sidder 3 mand, der bare giver villain lov til at bestemme spil, takst og tempo.
Når du så vælger den passive linie, og du får stukket 1/3 pot med 2 overkort, som stadig er foran imod ATC, så er det ikke vildt smart at forsøge at spille villain af hånden, når han tilsyneladende ofte spiller tilbage, hvis han møder modstand. Så raise på turn virker også forfærdeligt og den mindst tiltrækkende af alle muligheder.
Der er dog få uafklarede punkter, som ikke er beskrevet såsom om han skyder 3 tænder post, kalder 4-bets light pre, 5-better light pre, tidligere historik mellem hero og villain, etc.
Alt i alt må jeg sige, at jeg er tilbøjelig til at give villain ret i sit postulat mht. at han kan spille ATC profitabelt, men det er nu primært pga., at bordet giver ham alt for lang snor og virker som underlegne ift. villain.
Afslutningsvis forstår jeg ikke dette:
... taber penge på selve movet at reriase med med en hånd som T5 fordi jeg ofte har AA KK AK AQ Ax 22 88 JJ som jeg skubber indover preflop
Jeg tror du blander pre og post sammen her - korrekt? Isf. vil jeg postulere, at du meget sjældent har et overpar/AKs i dette spot (og måske også JJ).