Live 20/40 deep mod AlexKP

#1| 0

Spillede denne hånd til aften i et live 20/40 game og kan ikke finde ud af om jeg spiller den rigtigt. Mig og KP har snakket den meget igennem i løbet af aftenen, men vil virkelig gerne have flere kommentarer til den.

Here goes.

Game: 20/40

Stacks: Mig 7500, villain 1 ca 3000, KP dækker bordet.

Villain 1 (donket TAG) raiser preflop til 340, KP (LAG) caller fra SB og jeg caller fra BB med J9.

Denne hånd caller jeg aldrig med i et almindeligt game på nettet, men i dette game er der virkelig betaling når man rammer + jeg har pos. på KP som er den eneste af de to der kan spille ordentligt.

Flop: QJ9 pot er 1020

KP byder 800 og allerede der synes jeg den er vammel, da jeg ved han ikke byder som første mand trevejs uden at have noget. Og derfor mener jeg at jeg allerede der må finde ud af hvor jeg står og gør det til 2400.

Villain 1 ser virkelig ud til at være træt af situationen, men ender med at folde. KP spørger til min stack og ender med at calle.

Turn: 2 pot er 5820

KP checker

Hero???

Koller

12-07-2007 07:36 #2| 0

du tog beslutningen på flop. skubber/comitter

12-07-2007 08:00 #3| 0

Hero skubber. Et spørgsmål om hvor meget man har tilbage, er lige så ofte et tegn på et draw, som det er et forsøg på at få hero til at røbe noget.

12-07-2007 09:42 #4| 0

Yes i push to. Insta.

12-07-2007 11:33 #5| 0

hero checker, og lader kp komme flyvende for et rent value call !

12-07-2007 12:22 #6| 0

Carl said it c",)

12-07-2007 13:21 #7| 0

"""Villain 1 ser virkelig ud til at være træt af situationen"""

Very funnie!

Come let us know how the hand ended!

12-07-2007 17:05 #8| 0

du comitter dig næsten på på floppet imo. Turn er blank og så er der vel ingen grund til at lade ham få et gratis kort - skub

12-07-2007 17:18 #9| 0

Fold preflop..

12-07-2007 18:16 #10| 0

Den skal bettes, et sted mellem 3/4 pot og push. Men jeg gætter på du checkede bagved og han ramte sit combi flush/straight draw ;)

12-07-2007 23:18 #11| 0
OP

Jeg checker turn bagved.

Jeg er sindssygt bange for at han er foran mig, da jeg tror han ville skubbe et combidraw ind på floppet, da han ved han har FE og da han egentlig ikke vil væk fra hånden med combidraw.

Ydermere er jeg møgbange for at han vil CRAI på turn med en KT eller T8.

Hvis jeg byder turn ved jeg ikke om jeg gør det for value eller for at få ham væk og det er ikke en fed situation at bette i.

Jeg kan stadig ikke se hvorfor jeg er commited med denne hånd, da reraiset på floppet var for info og meget gerne for at tage den ned der. Jeg brækkede mig jo forholdsvis meget da han kaldte mit reraise på floppet og synes ikke min stack er i en størrelse, hvor den er commited pga mit flop reraise.

Nå, det var grundene for jeg checkede bagved, sig endelig til hvis i synes de er væk.

River: K

AD!!!! Alt er lige blevet completed...

KP tænker lidt og checker

Hero ???

Skal jeg lige pludselig ud og lave min hånd om til et bluff eller hvor er vi henne? Er vi foran eller bagud?

Udover det kunne det være fedt at høre hvad i vil sætte KP på. Især fedt at høre hvis i sætter ham på noget på floppet, men ændrer mening igennem hånden og hvorfor i gør dette?

For tankerne farede gode nok rundt i mit hoved lige fra flop rereaiset til min action på river.

Så hvad gør HERO? Og hvorfor?

Hvad har KP? Og hvorfor?

13-07-2007 00:05 #12| 0

Hvordan kan du calle med J9 preflop og så ikke få alle dine penge ind på flop turn her? Hvilke flop er det du håber på?

Du caller et raise på 8.5 bb fra en gut med under 100bb fordi du ved du bliver betalt når du rammer, men når du så rammer er du i problemer?

Du raiser flop for information, men siger akp ville pushe alle combodraws?

Er det en reverse hånd?

13-07-2007 01:19 #13| 0

helt enig med resten af feltet her, du går MEGET galt i byen med dit preflop call, derudover er turn et ekstremt easy push IMO.

Som spillet: En ting du i hvert fald aldrig må gøre er at lave din hånd om til et bluff, for hvis du er slået er du med meget stor sandsynlighed slået af en hånd der ikke folder. Derudover mener jeg heller ikke at et valuebet kan forsvares, da det er en utrolig lille range der caller her, så CHECK!

Friis

13-07-2007 01:20 #14| 0

hvem var det der var den donkede tag ???

Sikker på at det er en god idé at betale 2400 "for at finde ud af hvor du står" ??, specielt når du så ikke blev klogere alligevel..

Turn er et rimelig nemt skub med så mange river kort der er ringe for dig.

lol preflop play..tror næsten det er bedre at skubbe allin..

13-07-2007 01:27 #15| 0

Syntes ikke preflop er så slemt som det bliver gjort til. Det er trods alt homegame.

Som spillet, check bagved på turn. KP har 10eren og er bange for flushen.

13-07-2007 01:33 #16| 0

All in på Turn

Check River

13-07-2007 11:28 #17| 0
OP

Grunden til jeg poster den er jo også at jeg er i tvivl drenge. Preflop er skidt, uden tvivl, men i homegames plejer der at kunne slækkes på kravene. At jeg rammer et flop jeg er glad for betyder jo ikke bare at skillingerne skal ind, når det ser ud til jeg kan være slået.

KP snakkede med en super dygtig spiller om denne hånd og han mente vi skulle nøjes med at calle floppet, da dette er en situation hvor vi hellere vil beskytte stacken end beskytte vores hånd.

Jeg fik dog aldrig helt fat i hvad han vil på turn hvis der bliver budt igen (går ud fra det ville være fold).

Nogen der kan lide dette eller vil alle gerne give nakke på floppet når vi nu er endt i denne situation med mit preflop call?

I hvert fald havde KP QJ og jeg checkede bagved på river og tabte.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar