Spillet er 9-handed rimelig løst game, og standard open-size har været 75.. Vi er ca 2 timer inde i spillet, men Hero kender de fleste i spillet.. Villain i hånden er jeg dog nogenlunde readless på, er ikke set lavet noget mærkeligt, så går ud fra han er decent indtil videre..
Hero (3.300) er i big blind med Q♠10♥
UTG folder
UTG+1 (villain) (2700) raiser til 80
UTG+2 (1400) kalder
Button (2000) kalder
Foldet til Hero der completer
Flop (325)
Q♣ 4♣ 2♣
Hero better 225
Villain kalder
UTG+2 kalder
Turn (1000)
10♦
Hero better 700
Villain kalder
UTG+2 folder
River (2400)
K♠
Hero???
Effektive stacks på river er ~1700
Live 5/10 deep - River action OOP med to par
Vis spillet er løst tror jeg ofte villian har noget ala Acx Kcx eller par + fd.
På river vil jeg heller check / calle der han ofte skubber river med missede flushes, og kalder højst sandsynlig ikke med meget værre.
Edit : Tror ikke han sidder med et set, da han ofte vil raise det på floppet for ikke at give os gratis kort til flushen, så det eneste der slår os er floppet flush + en mærkelig KQ
Umiddelbare tanker er at han har en del Ac x/Kc x hænder, og hans range indeholder også AK med en klør og AcQx som vi kan extracte value fra, men som nok checker bag.
Derudover selvfølgelig made flushes og muligvis funky spillede sets..
@Tinamus
Hvilken betsize hvis vi stadig skal have plads til at folde? Og selvom det er klamt er vi vel nødt til at kalde pga odds hvis vi skyder river også?
Hvordan reagerer vi på et shove ved check?
Jeg tror det er korrekt at folde preflop - EV = 0. I hvert fald imod solid range (utg+1) og to løse spillere. Fra knappen er den spilbar.
QTo er simpelthen for svag 4 vejs i første position post flop. Odds preflop er fine, men reverse implied odds postflop sutter max.
Således følger at leade et farveflop ind i en solid unknown utg+1 range med en så weak holding som her er også en fejl 4 vejs. Du får to kald, men du aner ikke af hvad - så du er tvunget til at fyre 2nd barrel i blinde fordi du samler equity op på turn. Problemet er bare du stadig kan være død til 4 outs.
Og her kommer river så og denne post er et godt eksempel på mine pointer... Ingen kan fortælle dig det korrekte spil her... ;)
"Foldet til Hero der completer" hmm ikke sikker på det hedder completer når man caller 8bb med q,10o:)
Og ja preflop er selvfølgelig et klokkeklart fold oop, som spillet kan jeg egentlig godt lide at bet/folde her, omkring en tusse ser fornuftigt ud. Vi får af og til et herocall af A,Q/ak/a,a som nok meget ofte checker i baghånd hvis vi checker river. Derudover bluffer villain jo ever never når vi har 700 bagved, så vi roligt folde og spare os selv de skillinger.
8bb lyder måske af meget, men i dette game straddles der stort set hver hånd, og restraddle til 40 og 80 sker også ofte..
Den ændrer jo ikke ved at det stadigvæk er håbløst at spille q,10o OOP for 8bb...
djoffer skrev:
Den ændrer jo ikke ved at det stadigvæk er håbløst at spille q,10o OOP for 8bb...
Jo, det gør det.
@DentroitDentist
Nej, det gør det ikke, med mindre der i denne hånd er stradlet til mindst 40.
Jørn
I teorien måske ikke, men det ændrer dynamikken en del.
Folk ville grine hvis der blev raiset til 3x BB, standard open er 7-8 BBs ligesom i mange andre livespil, og der bliver peelet en masse flops med skrald, så synes ikke man skal ligge så meget i preflop action tbh.
Fordi de andre begår kæmpefejl ved at peele med garbage OOP, så behøver du jo ikke gøre det samme!
Thyssen skrev:
Fordi de andre begår kæmpefejl ved at peele med garbage OOP, så behøver du jo ikke gøre det samme!
Det her plus 4 millioner...
djoffer skrev:Thyssen skrev:
Det her plus 4 millioner...
Årh ja mand, slap af...4 millioner er jo bare helt latterligt meget!
iskov skrev:AlexKP skrev:
B/f 1200
ja du hedder alexKP og nej det var ikke sjovt
Selvom 1200 nok er i overkanten, så nævn en hånd villain jammer på river som vi nogensinde er gode imod?
Tvivler på ret mange better 1200 på river for at folde med 500 tilbage til et skub..
For det første er jeg også imod et call preflop der. Selv når man rammer, som tilfælde jo er her, er det umuligt at spille hånden fordi vi ikke aner om vi er domineret eller hvad der foregår.
Når det så er sagt forstår jeg heller ikke at der ikke er nogen der er imod at vi skyder ud i et rent clubs bord, med tre mand bag os hvoraf den ene var oprindelig aggressor fra UTG+1. Vi risikere jo at Villian reraiser allerede på floppet også er vi vel nødt til at folde...
Som den er spillet skyder jeg igen på river. Hvis vi først har besluttet at vi ikke tror villian har en made flush på floppet improver river ikke for andet end KK og KcQ og har han det er det bare surt...
Check/call flop, bet/fold blank turn nær pot, bet/fold blank river ca. halv pot.
Self. med forbehold.
Achillies skrev:
Tvivler på ret mange better 1200 på river for at folde med 500 tilbage til et skub..
Selvom 1200 nok er i overkanten, så nævn en hånd villain jammer på river som vi nogensinde er gode imod?
Achillies skrev:
Det har du ret i, så det er jo et fremragende argument for at betfolde 1200. Villain forventer nærmest aldrig at vi b-f'er made hands til de odds