Hej..
Har lidt problemer med denne hånd - Det er live 5/10 NLHE 8-9 mand (kan ikke lige huske hvor mange der sidder på bordet)
Jeg sidder på knappen med QQ. Jeg har siddet ved bordet ca 4 timer og har spillet ret tight. Der er meget action på bordet.
Villain sidder UTG +2 og raiser (omkring 50 kr.) Jeg sidder knappen med QQ og gør det til omkring 175 kr. Han flat caller.
Flop kommer T22 to klør. Jeg har ikke klør Q
Hans tur først - All in med ca. 1200 kr - Jeg dækker.
Villain virker som en tight spiller og jeg har ikke set ham lave nogen plays i den tid vi har spillet.
Jeg tænker RET længe om ender med at folde face up. Resten af bordet bliver meget overrasket over mit fold. Villain beslutter at vise sin hånd - Q9 i klør.
Jeg undre mig meget over den måde han spiller den på og tænker bag efter om man nogensinde kan folde QQ i det spot? Eller skal man kalde og håbe at man ikke er slået?
Jeg satte ham på AA eller KK pga. hans flat call - Er det forkert? Men kunne godt se bagefter at det ikke er logisk at gå all in med enten AA eller KK på flop.
Håber på nogen gode svar - Tak
/Match25
Live 5/10 QQ Analyse
Insta kald. Du ser langt oftere et draw, 10'er eller 88-JJ end en 2'er eller AA KK.
At sætte ham på AA/KK pga et flatcall giver heller ikke megen mening.
Som du selv er inde på - hvad ville han gøre hvis han gerne ville kaldes?
Har han floppet quads eller FH, ville han så skræmme dig væk som her?
Same same med AA obv...
(og ja ja, hvilket level er man på, men jf. dine reads og den måde du besriver spillet virker det ikke til et FPS game)
Et overbet som her er 9/10 gange et draw imo....
Hey m8, længe siden...
Det er et klart kald. Det er meget sandsynligt at han 4-better AA/KK PF, hvis han skulle være typen der shovede dette flop med stor styrke.
Han spiller denne hånd ekstremt skidt, men du slår ham nok i den duel med dit fold ;-)
Derudover er disse type shoves moves fra folk, der ikke rigtig kan overskue at spille en hånd ordentligt. De så at sige panikker en smule og tar så den lette udvej, der dermed exposer deres leaks meget tydeligt.
Tak for alle svar
Når jeg tænker tilbage på hånden er alle svar obvious - Og selvfølgelig skulle jeg ha´kaldt :)
Spillet var 8 handed. Jeg caller også i dette spot, men jeg kan godt forstå dit fold. Du virkede ekstrem tigth og havde forinden vundet en stor pot med AA og det var ligesom det image du havde ved bordet. Din modstander spillede heller ikke mange hænder og der var ingen af jer der havde været ude og lave moves.
Når du så 3better burde det give lidt respekt, han kan næsten ikke sætte dig på andet end aq+,1010+ og måske skrammel? Men du slog mig ikke som en spiller der 3better skrammel særlig tit.
Han burde kun flatte dit raise med monster hænder og det sker at folk bliver bange for flops med flush muligheder. Har han AA eller KK kan han godt regne med at du vil kalde ai på det flop, med en stor del af din 3bet range(1010+). Derfor virker det også meget skidt at skubbe et draw mod dig da du vil kalde for tit.(... eller...)
Jeg havde heller ikke regnet med at se Q9s. Taget dynamikken og spiller typerne i betragtning syntes jeg ikke det var et så obvious call.
Ellers tak for en hyggelig aften, glæder mig til vi mødes igen så skal der shoves 72 mod dig....
Det gode ved live er at du altid kan vende turn og river og se den rigtige beslutning :)
@Match25
Det er da insta-snap-fist-pump-phil-helmuth style call! Du er ca aldrig bagud der.
QQ på et T high board med SPR 3,5 er auto-stackoff.
I øvrigt spiller villain den ret dårlig af samme årsag. Stacksizes er rigtig fine til et check-raise allin, hvilket ligger mere pres på dig, da det formentlig er samme måde han ville spille KK/AA på.
@thomas79
Det virker ikke særlig optimalt at openjamme AA/KK 3,5x pot på det board; vi mister value fra alle hero's marginale made hands, draws og air. Check-raise allin eller check/call er langt bedre. Af samme årsag skal villain også check-raise med sit flush draw.
Der er heller ingen grund til at være bange for flush draws i reraised pots med SPR 3,5. For det første har folk normalt færre suitede hænder i deres range end i single-raised pots og for det andet er SPR meget mindre end single-raised pots, dvs. implied odds er MEGET mindre.
Det faktum at implied odds er mindre giver normalt udslag i at draws til gå allin (enten direkte som her eller ved et check-raise / raise allin). Draws satser i stedet på at samle potten op.
Jørn
@Thyssen
Ja jeg har tydeligvis meget at lære..
Hvis villain går efter at check-raise, kommer han så ikke i en situation hvor hero har så mange penge i potten, at det vil være forkert af ham at folde, med mindre han har air.
Jeg har lært af din commitment video at det er generelt forkert, at folde hvis man har mere end 1/3 af sin stak inde. Vil hero ikke tit være committet efter et C-bet på flop? I så fald giver det så mening at forsøge at samle potten op, da dette kun sker med en meget lille del af hero`s range.
Med hensyn til SPR, kan jeg huske fra en af dine video, at du siger det det er meget modstander specifikt, hvornår vi committer. Jeg kommer tit i spots, hvor jeg syntes det er svært afgøre om jeg er committed.
Findes der en ca tabel som f.eks. kunne se sådan ud:
SPR = 3.5/ TAG modstander = Du er com. med tptk, over par osv.
SPR = 3.5/ LAG modstander = Du er com. med mellem par+ .
Eller kommer det med erfaringen?
@ Hjerterkonge
Det må vi hellere lade Match25 om at fortælle.
@thomas79
Jeg har lært af din commitment video at det er generelt forkert, at folde hvis man har mere end 1/3 af sin stak inde. Vil hero ikke tit være committet efter et C-bet på flop?
Det er korrekt, men det afhænger jo af hvor ofte hero c-better og hvilke hænder.
Hvis hero havde haft QJo og c-bettet floppet, så har han 1/3 stack ind, men folder selvfølgelig til et CRAI, da vi ikke er committed med Queen high.
Hvis hero havde c-bettet QQ, så er han under alle normale omstændigheder committed og kalder selvfølgelig.
Hvis hero havde c-bettet 99, så er han sat i et klamt spot ved et CRAI, hvorfor det kan være en ide at checke bag.
Hvis hero havde c-bettet AK og blevet check-raiset allin, så er han også i et rimelig klamt spot da AK (specielt hvis den har et backdoor fd) har fin equity i forhold til pot odds mod de hænder som villain formodes at check-raise allin med.
Ved at check-raise allin med sit flush draw i stedet for at openjamme så opnår villain disse ting:
- han vinder en større pot de gange hero c-better air og folder til et jam
- han ligner mere end made hand end et draw, så han får måske villain til at folde made hands der ellers er 50-50
- han bliver svær at spille imod når han både check-raiser AA og flush draws allin
Tabellen med SPR versus modstander findes ikke direkte. I bogen "Professional No Limit Hold'em" af Ed Miller m.fl. findes tabeller som kan benyttes som udgangspunkt, men tabellerne kræver noget justering, da bogen kigger mest på live play som er mere passivt og loose end online play. I samme forfatteres nye e-book "Small Stakes No Limit Hold'em" er SPR også kort omtalt (herunder hvilke justeringer man skal lave til online poker i forhold til live poker).
Men det korte svar er: det kommer med erfaringen!
Jørn
Som resten. Er det uden tvivl snap betaling imo.
Villanden ville aldrig tage den linie med AA-KK og fuldt hus/4of a kind.
Sad selv med ved bordet, og må tilstå blev en anelse overrasket, over dit fold :-)
btw. Så er det et typisk donk-move som turbo siger, de folk der er kommet med på en marginal hånd og så rammer str8 eller flushtræk bare at donke AI.
Nu skriver så godt som alle sammen at du skulle calle.. Jeg kan sgu godt forstå dit fold..
Jeg havde personligt spillet mine KK og AA på samme måde som han gjorde med sit flushtræk. Altså gået all in efter floppet, netop fordi de færreste regner med at man gør det..
At overbette på denne måde har ihvertfald været profitabelt for mig adskellige gange.. Men det kommer selvfølgelig meget an på modstanderene.. Kan dog bedre lide at gøre det med floppet set eller straight... Top par er lidt risikabelt:-/
Men igen: Det kommer helt an på modstanderen
Specielt i deepstack tours eller lign hvor du feks har 3000 chips og blinds starter med 10/20, går jeg altid All in før floppet på de første 2-3 levels med AA..
Så godt som ingen tror du vil spille dine AA sådan, og du ville blive overrasket over hvor tit folk caller med lort..
Tja jeg må give abcd ret. Dog ville jeg nok pot bette med KK og AA istedet for all in på det flop. Så har modstander mulighed for at komme over toppen...
lol - I ville sgu aldrig gå direkte allin eller openpotte med KK/AA. I ville altid check-raise allin :)
Jørn
abcd, spiller du cashgame online? hvis ja, hvor? hvad stakes? og hvad nick?