Live cashgame 450BB dybe

#1| 0

Hey

Der opstod et spot igår, som jeg gerne vil have jeres besyv med på...

Spillet er 1-2 NLHE og vi er på dette tidspunkt 6 ved bordet.

Der er blevet drukket en smule ved bordet, men ikke noget der burde have betydning.
Hero er førstegangs besøgende i klubben. Alle andre kender hinanden.

Villain var meget aktiv de første 2 timer, hvor han har vundet en massiv stack, bl.a. takket være en man der spewede 2 BI til ham for hyggens skyld, og et sug, hvor han caller et 5bet all in med AJs preflop.
Efter at have fået en stack på ca. 600BB, har han dog strammet op den sidste time.

Hero har spillet lige modsat, og er først begyndt at løsne op nu.
Af nævneværdige hænder, som villain burde kunne huske, er bl.a. at jeg 4bet callede et all in fra en maniac med AK og holder, samt en hånd, hvor jeg caller et reraise med TTP på flushboard.

Jeg har samtidig været aktiv, da jeg straddler og re-straddler hver gang der er mulighed for det. Jeg er ligeledes glad for at 3bette i straddlede pots.

Jeg har ca. 10 min inden denne hånd dobblet mod villain, i en situation, hvor han raiser en straddle og caller mit 3bet. Vi ender all in på et 36Jr flop, hvor jeg viser JJ og han viser 66.

Og så til hånden

UTG straddler og Villain raiser til 10BB.
Hero sidder på knappen, og gør det til 25BB, da han kigger ned i JJ.
Den foldes om til villain, der caller (han caller ofte 3bets. Han er kun set folde til 3bets to gange)

(Pot er ca. 60BB)
Flop: 357 med flushtræk

Villain checker
Hero better rimelig hurtigt 45BB
Villain caller efter 20 sek.

(Pot er ca. 150BB)
Turn: 3'er der ikke completer flush

Villain checker
Hero better 120BB og efterlader 260BB
Villain tanker og skubber derefter all in
Hero?????????

Hvad gør Hero her?
Spiller han et flushdraw sådan, eller sidder han med et hus hver gang?
Jeg kan ikke selv se ham sidde med en 3'er eller et højere pp, hvorfor han umiddelbart kun har mig slået med 55 og 77 (eller en underligt spillet straight)

Hvad gør PN?

27-03-2010 14:56 #2| 0

Du har så meget i potten at du selvf. kalder.

27-03-2010 15:11 #3| 0

Vi må antage, at Villian kommer ind med sine sets på floppet, da det jo åbenbart var hvad der skete i JJ vs 66 hånden, hvorfor vi vel oftest kan udelukke settet her.

Derfor ser jeg 3'eren som et fint kort for hero, og skulle Villian have den (eller 4-6), så WP, sir - reload og videre.

Ind med stakken.

27-03-2010 15:30 #4| 0

Raise større PF. Et potsized bet vil være til 33,5bbs PF - og specielt når der ikke bliver folded PF.

Har du ikke andre reads på Villain? Hvordan han spiller postflop er jo noget mere relevant end hvordan han spiller preflop.

I er effektivt 225bbs dybe efter straddle, og i et livegame går jeg helt sikkert død her.

27-03-2010 15:42 #5| 0

Postflop er der to ting der er værd at bemærke omkring villain.

1. Han er check/raiser både med air og nuts.
Han har tidligere check/raiset turn på 9TQr 9 hvor den er gået check - check på river og han viser A high
Han har også lavet det samme move på river, hvor han viser 2nd nuts

2. Han folder ofte til 2. barrel.
Dette kan slvfølgelig være et tilfælde, men han er set folde til 2. barrel minimum 4/5 gange.

Det er derfor ikke nemt at lure, hvad check/raise betyder her.

Hvad live tells angår, er jeg en donk til dette, og kan derfor ikke lure noget en vej.

Når du siger, at vi effektivt er 225bb dybe efter straddle, hvad mener du så med det? Som jeg ser det, er vi over 400bb dybe.

27-03-2010 15:47 #6| 0

Well, en straddle halverer praktisk talt stack-to-pot ratioen (alle bets bliver dobbelt så store), hvilket betyder at i reelt kun er halvt så dybe selvom i teoretisk set sidder med 400+ bbs.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar