Jeg havde lige en lidt speciel hånd fra igår, i jyllingevejs 400kr tunering..
Vi sidder 7 tilbage, og der er lavet en bobbelpræmie til nr. 7, så vi er i pengene.
Heros image: Har spillet lidt løst, men jeg har dog ikke vist nogen større bluffs op
Villian: Har spillet ret tight, og kun vist godt solidt spil.
Blinds 1500/3000 - Avg. 100.000
Hero: 200.000 stack
Villian: 120.000 stack
Jeg sidder på knappen og får tildelt AJo
En limper, og den omtalte villian gør det til 12.000
Jeg kalder med AJ da jeg har pos.
Limperen, og blinds folder. Pot 27.000
Flop kommer JT3 rainbow
Villian C-better 15.000
Jeg er ikke helt sikker på hvor jeg har vilian her, men gør den til 40k da jeg tror min hånd er stærkest.
Villian melder nu all in, for 120.000
Hvad gør Hero nu?
Live hånd fra jyllingevejs 400kr tour
Som den er spillet kommer jeg nok ikke væk fra den. Du kan meget vel være oppe mod qq-aa. Men muligheden for aj-ak foreliger jo også, så med de pot odds kommer jeg ikke væk.
Folder dog preflop
det kan godt være det er mig der er røv tight, men dont do it..
Aj er skrald, jeg raiser ikke floppet, det er IMO bluff i spottet. Så floppet blivet et call og evealuer turn, vores stack er så fin at det er synd at shippe den.
Personligt vil jeg enten drysse preflop eller folde pre pga villain image.
@Venlov. Jeg kan ikke rigtig evaluere turn, da villian skubbede stacken til midten på floppet, efter mit raise.
Nu sad jeg med ved omtalte finalebord.
Kan ikke huske denne hånd.
Er det en reverse?
@Windfeld..
Jep det er en reverse.
Kan nemlig ikke forstå han troede hans AJ virkelig var den stærkeste hånd..
Jeg kalder også bare udstik og ser en turn, men når AJ raiser er det altså for at kalde et allin, sgu ikke folde med de odds.
Ved du hvad.
Var meget ved det finalebord jeg ikke kunne forstå..
Tror ikke du skal forvente pågældende villain at folde tptk..
Var ikke spilforståelse der var hovedtemaet ved det finalebord.
@ Michael jeg havde kun set mig selv i seriøse problemer hvis jeg var blevet re-raiset af en stram gut, når jeg "kun" har ramt J på et J høj bord. der er uendelige hænder der slår mig.
og i situationen virkede det slet ikke som om ham med AJ tænkte på hvilken hånd mon jeg kunne have..??. Han så bare hans TPTK, og troede han var godt inde.
Hvem vandt forresten igår? ikke nogen af de forstyrede pokerspillere vel?
Jaja synes også klart det er lidt væk at raise flop, men når han nu gør det så skal han kalde vil jeg sige. Han skal vel ikke have meget over 30% for at skulle kalde her.
Men du skubber med KQ og rammer ikke?
Jeg skubbede TJs
Havde siddet stille længe, og så at den ene villian limpede lidt for meget, og tænkte jeg ligge ville bygge lidt på stacken..
Han var ikke synderlig stærk til poker vores villian, så derfor mente jeg at jeg godt kunne udspille ham på et blankt flop.
Jeg rammer så top 2 par på floppet og undre mig over at jeg bliver snappet til venstre, og sætter ham på mindre par, da han så vælger at kalde mit all in troede jeg han havde AA-KK-QQ eller sæt.
Havde sgu aldrig troet han havde AJ. han rammer desværre sit A i billetten, og får en kæmpe CL pot.!
Hvis man ikke snap-caller her, har man vist lavet et ULTRA ringe flop-raise! Vi taber trods alt realistisk set kun til 4 hænder fra en TAG (AA, KK, QQ og TT) + flipper mod een (KQ).
Den kan vel fint spilles passivt med call på flop eller raise for at call'e all-in (pot er allerede stor her - ellers ville jeg yderst sjældent raise AJ på det bord!).
Call'er man kun flop er det som regel for at komme ind på næsten alle turn kort (måske undtagen Q og K der rammer KQ, AQ og AK ret godt). Kan vi ikke komme ind her med en rimelig god mavefornemmelse, må man sige at beslutningen burde ligge et helt andet sted (=fold pre. Du betaler vel ikke 12k for at floppe top to eller str8?).
Raise+fold må uden tvivl være den ringste linie af alle. Du slår en overspillet KJ, du slår semi-bluffs KQ og AK og du har 5 outs mod QQ-KK. Det er rigeligt når først potten er blevet så stor, selvom vi da ikke har forventninger om super afkast på de sidste skillinger, der ryger ind ...
Mod meget tight modspillere, der ikke har mange 2nd barrels i sig, kan vi vel call'e flop og folde til mere action - også på blanks?...
Ja det var noget af et FT i havde i freezouten der! Ku man se fra sidelinjen i PLOOOOO turen :-d
Btw. hvorffor er der nogle der caller mit cash all in pre for 500kr med K9off?! Sad med JJ og han rammer self K på riverrn? :-( hehe
@Andreasen, du har godt set det er en reverse ikke?
Det var mig der havde top to, og villian der havde AJ.
Taget mit image i betragtning ville jeg ikke mene han kunne sætte mig på KQ-TJ, men derimod AA-KK-QQ-(JJ)-TT, hvilket gør at jeg ikke forstår hans spil.
Jeg havde selv til enhver tid smidt AJo pre.
Hvis din modstander kun kan sætte dig på AA-TT, så har du sgu spillet for tight. Du skriver ikke så meget om FT-dynamik. Bliver der squeezed/3-bettet meget pre? Er limperen dygtig til at limp/folde pre?
7-mands med en limper og 30BB+ stacks, så åbner jeg en ret bred range. Men hvis du folder alt andet end top 3%-hænder, så skal villain selfølgelig folde preflop. Jeg synes ikke det er elendigt at se et flop med AJo i position, hvis man blot er er klar over, hvad den kan bruges til - og det er obv. ikke at stacke af med TPTK på et halvtørt J-højt flop.
Vi har ikke siddet på FT så længe, men der er ikke blevet 3bettet og sqeezed så meget. der har været 2, hvor den har gået bet-ai-call
Jeg har dog siddet ved bord med Villian tiden inden FT. Jeg har på finalebordet ventet med at spille hænder til jeg har fundet dynamikken, og fandt mig jo også et spot hvor jeg ville ud og spille mod ham limperen jeg ikke så som særlig stærk post flop.
Men de hænder og den måde jeg har spillet på burde vores villian vide han ikke var godt inde, når jeg smider stacken ind på det flop.
@GodteTerkel
Fint nok - men nu bad du vel selv om analyse ud fra at vi sad med AJ :-)
Din range
Mht.: "Taget mit image i betragtning ville jeg ikke mene han kunne sætte mig på KQ-TJ"
Mod enhver kvalificeret modspiller skal man jo generelt passe på med at sætte ham på en alt for snæver range allerede pre-flop. Særligt når vi nu begynder at blive short handed og blinds dikterer, at man åbner lidt op for posen, må man formode at de fleste løsner deres pre-flop open range op. Om vores skurk ved, at du ved/gør det, er jo ikke rigtigt til at sige noget om uden at kende ham ...
Vi kan dog ikke helt udelukke at nogen ved bordet gennemskuer, at du løsner op. Den slags er sket før i pokerhistorien :-)
Call all-in beslutningen
Der er jo forskel på, om det sidste call er godt (det er det!) og om det var smart at bringe sig selv i det spot, hvor han er nød til at call'e (næppe som beskrevet og særligt ikke med de stack sizes).
Han skulle vel have call'et flop og call'et turn (for det meste). Hvis den linie ikke er profitabel på JTx skulle han nok muck'e pre ...
Tough luck med udfaldet! Heldigvist kommer du hurtigt på FT derude igen, hvis du spiller bare rimeligt anstændigt ;-)
@Andreasen, giver dig ret i han måske har tænkt jeg ville løsne op.. Jeg tvivler dog stærkt han over hovedet tænker.
Idet jeg laver mit raise pre, snapper han.
Da jeg så better floppet, sidder han med julelys i øjnene og ligner en der har lavet quads eller lign.
Da jeg så annoncere all in, tænker han YES, indtil han ser mine kort, og det faktisk får op for ham at det var muligt at han var bagud..
En af de ting der undre mig, er at han slet ikke tænker over situationen. at han så rammer en af sine 3 outs, er desværre ærgeligt lige i dette spot, og imod en spiller som ham.
jeversan er spot on IMO!
Du vil blive overrasket når du har været deroppe +15 gange.
@ Fibo
Kan du ikke lige forklare en donk som mig hvad AJ kan bruges til med 30bb hvis ikke det er at stacke af med TPTK...?
Ikke dermed sagt jeg ikke selv kalder, men har sgu svært ved at se mig komme væk, omend jeg også bare flatter floppet...
@mckellberg
Har været deroppe rigtig mange gange, og har også set de sygeste ting..
Der er en rigtig ludo indvandrer, der kalder hvis hans fornemmelse siger han skal gøre det.
Har set ham kalde et all in i 30bb stacks med 23o, og K5o og alt mulig andet skrammel.
Man bliver overrasket hver gang deroppe.
Folder like never TPTK på jyllinge med mindre det mod schultz eller en anden NIT...
Forventer ikke engang de kan folde top pair.
Niveauet er dog lidt højere i 200rebuy - efter rebuy perioden.
@ Jungle
Ok, lidt kluntet skrevet - indrømmet. Min pointe er, at vi ikke skal forvente at få action af noget som helst der har os slået, hvis vi spiller TPTK som nuts og RR på floppet. Så det er bare et argument for, at vi folder alt det vi slår ud af villains range, hvis vi raiser floppet.
Jeg kalder bare cbettet og klikker resten ind på en non-K/Q turn.
@ Fibo
Tænkte det godt, men nu skrev jeg jo dit navn i "hvem bliver de næste store" tråden, så må lige holde dig i ørene ;)
Hehe, havde slet ikke set tråden før nu. Så må jeg hellere stramme op på mine svarposts i fremtiden :D
Et eller andet sted må jeg sige OMFG!
Vildand forklædt som hero caller raise med AJ preflop 40BB dyb = han stakker af med TPTK på flop. Ellers skulle han have mucket preflop, hvilket nogle også gør mod en tight spiller.
DET ER ER POKERKLUB TURNERING!!!
Hvis du sidder og undrer dig over hvordan skurken, efter en lang tænketid, fandt på at betale med TPTK... Så glemmer du at det er en pokerklub turnering. TPTK = nutZ baby! (I de flestes tankegang 40BB dybe). Der er ikke lange kloge analyser der leder til folds her.