Spillet er NL 200, der sidder 7 mand ved bordet. Hero er lige ankommet på bordet og sidder med 250. Villian 1 dækker mens villian 2 har ca 200.
Hero sidder med AQ i BB og popper den til 16 (4 har kaldt). Knappen kalder (Villian 2) samt SB (Villian 1).
Floppet slår A♣6♥8♥ Pot: 52
Villian 1 checker, Hero better 35 og får 2 kald.
Turn 5♠ Pot: 157
Villian 1 check, hero check, villian 2 check
River 5♦ Pot 157
Villian 1 checker, hero better 50, villian 2 folder, villian 1 shover
Hvad gør villian her? vi sidder med ca. 140 - 150 tilbage.
Fyr løs
Live NL 200
Han skubber?
Start med at fortælle, hvad du ved om villains...
Ellers bliver det sgu svært at komme med noget brugbart.
Ved godt du skriver "Hero er lige ankommet på bordet og sidder med 250", men det første du gør er vel at kigge rundt paa alle dine modspillere og gætte på, hvad type de forskellige er og hvordan du regner med at vinde skillingerne fra de enkelte.
Som spillet (i blinde) er det et muck paa river.
Opklarende spørgsmål:
1) Better du AQ som value eller som bluff preflop?
2) Hvorfor better du 35 på flop? I kender jo åbenbart ikke hinanden, så skyd da bare pot på et semi-drawy board - så kan du shove de fleste turns med god samvittighed.
3) Checker du turn for at trappe eller fordi du tror du er bagud? Det kan næsten ikke være som trap, da det er første hånd - så det må være fordi du tror en af dem har 97??
4) Hvis en villain har 97 er du jo stadig skidt ude. Hvorfor byder du under 1/3 pot her? Er det et block bet for ikke at skulle calle et eventuelt større beløb? Det må det næsten være - og således har du selv svaret paa at du ike kan calle et shove.
damster
Jeg kalder hvis Vildand er nogenlunde tænkende... Du ligner lige præcist det du har. Du tjekker på turn og skyder et åbenlyst blockbet på river. Han sætter dig vel på Ax - men sikkert med en noget lavere kicker end tilfældet er.
Havde villian rent faktisk en monster-handske tror jeg simpelthen ikke han tør checke river, når du og V2 har vist så lidt interesse i potten på turn. Men da du så kommer med dit blockbet, så tror han vel at han kan få dig til at folde - hvilket han sikkert også kunne?
Det er obviously for value.
Du kan godt bette floppet lidt højere, og så bet da også turn. Der er jo ikke nogen der sidder med 9,7... Hvis de har ramt et set, er det bare et uheldigt setup.
Kan sagtens forstå dit bet river, for at få value fra dårligere Ax, men ville gøre det til 90-100 stykker.
Som spillet folder jeg river. Respekt til villain, hvis han bluffer her.
Fint preflop.
Jeg better mere på flop og skyder igen på turn - Jeg er sikker på at du er god her. Folk har rigtigt svært ved at folde Ax i de her lowlimit live cashgames. At de kalder 3bet preflop, giver jeg ikke meget kredit, ofte kan folk ikke folde til reraises hvis de allerede har lagt chips i potten, det er meget typisk.
Som spillet caller jeg river - Nu ved jeg ikke om du har ♥A, men han ligner et FD(evt. med TPNK) der prøver at bluffe dig af på river - Det er set 1000 gange før!
Jeg synes dit riverbet er for lavt, men med de odds du får, mener jeg du bør calle - Hvad er det lige han skal have? Jeg tror ikke på at han slowspiller AK hele vejen, selvom mange godt kan lide at flatte med AK preflop live. Hvis han har spiket 5'eren så er det en cooler, og jeg kan aldrig sætte han på str8 eller floppet 2 par eller set, så havde vi hørt fra ham noget før, i en 3-vejs pot med flush-træk ude og to kunder.... Keep him honest!
Bet mere på floppet, shove turn :)
Jeg betaler river. Villain1's spil giver ingen overhovedet ingen mening.
Jørn
Thyssen nailed it imo.