Spillet er live 8-handed 5/10.
Hero anses formentlig som tight-passive, er købt ind for 1200 kr. og har vundet alle store showdowns med hhv. KK og 44 der i begge tilfælde har ramt hus. Blev 4-bettet i en pot af Villain 2 og foldede AK, da jeg kastede den i mucken ramte den dealerens arm og landede face-up, så hele bordet har altså set Hero folde AK til et 4-bet preflop.
Reads på Villain 1 er at denne er en rigtig dygtig vindende reg, dog til den løse side, og er flere gange set 3-bette skrald, men har dog haft hænderne ved de helt store showdowns.
Villain 2 er også en vindende reg. Floater og forfølger draws, og Hero har doblet gennem ham, da vi endte all-in på et 8♣8x4♣ flop med Heros KK mod Villain 2s A♣J♣.
------------------------------
Villain 2: 3.100 kr.
Villain 1: 2900 kr.
Hero: 3.400 kr.
Hero er i big blind med A♠K♦
Foldet rundt til Villain 2 på knappen der kalder 10 kr.
Villain 1 raiser til 100 kr. fra small blind.
Både Hero og Villain 2 kalder de 100 kr.
Flop: (Pot: 300)
K♣Q♠5♣
Villain 1 checker
Hero better 225
Villain 2 kalder
Villain 1 raiser til 700
Hero ??
Vil komme med mine egne tanker omkring hånden senere i tråden.
Live NL1k; 300bb dyb; AK flopped toppar spot
PF ender jeg nok med 3-bet, da vi må formode, at V1 lægger pres på et knaplimp med en rimelig bred vifte + vi spiller hånden i pos de fleste gange. Dog ikke sagt at det er forfærdelig med flat.
Flop er betalt for at se en turn an.
Lad vær med at spille dybt når du er weak (folder til 4bets med AK, undlader at 3bette denne hånd etc etc.)
Vi stacker obv af her -- jeg shipper nok ind på floppet.
Jørn
Helt enig med Thyssen. Well said.
Thyssen skrev:
Lad vær med at spille dybt når du er weak (folder til 4bets med AK, undlader at 3bette denne hånd etc etc.)
Vi stacker obv af her -- jeg shipper nok ind på floppet.
Jørn
Jeg havde købt ind for 120bbs, så at vi er så dybe som vi er, er udelukkende pga at det er gået godt.
Jeg folder obv. kun AK fordi jeg sætter ham til QQ+, han viste så JJ, men som han også sagde så havde han 4-bettet til samme beløb hvis han havde haft QQ+. Jeg havde 3bettet til 180, og fået 2 calls bagved inden hans cold 4-bet.
I den her hånd flatter jeg for deception, for hvis jeg 3-better pre og leader floppet hvis jeg rammer, er det 100% sikkert at de sætter mig til præcis hvad jeg har, da de godt er klar over jeg ikke har ret mange bluffs i min range der.
Min første indskydelse var også at shippe floppet, men ved nærmere eftertanke, hvad er Villain 1s range så lige i det spot her. Villain 2 er jeg ikke så bange for, men et checkraise ud i to mand ville ikke ligne Villain 1, uden at have en stærk made hand. Jeg tror aldrig nogensinde han laver det move med et flush draw eller JT, dem ville han formentlig kalde bagved med.
Jeg synes helt klart pre-flop er mest interessant her.
Jeg vælger nok at 3-bette pre i situationer som denne, primært fordi det bliver meget lettere for dig at spille post. For at uddybe lidt: Du får indsnævret begge Villains ranges med dit 3-bet og du giver dig selv lov til at spille en meget større pot MED initiativet, hvilket gør det let for dig at få pengene ind på et flop som det her. I en 3-bettet pot bliver beslutningerne bare meget lettere, og du får formentlig kun én Villain med til floppet.
Som spillet her er alle muligheder triste/lort, og det handler sådan set om at vælge den, der suger mindst imo. Og det er næsten umuligt, at give dig et godt svar, fordi jeg virkelig synes, at det er MEGET bestemt af din egen feel.
Mulighederne:
R/C: Hvis du ikke har en ret præcis idé om, at deres ranges i spots, der ligner det her kan være ret brede er det virkelig bare trist at skulle r/c, og du kan nærmest aldrig gøre det med en god smag i munden.
Fold: Hvis du skal følge din cautious linje op på floppet synes jeg egentlig ikke det er dårligt at folde til den givne action og selvfølgelig tage en note på, hvad de evt. kommer til showdown med, så du har en meget bedre idé om, hvad du for fremtiden gør med TPTK på våde boards.
Call: At calle for at evaluere turn kan godt lade sig gøre. Din hånd er ret underrepped, men medmindre turn og river løber ud godt for din hånd vil du på den anden side have svært ved at hente meget mere value fra dårligere toppar + du vil have svært ved at kalde, hvis et scary turn lander, og han så eksempelvis samler flere outs op og beslutter at barrelle videre med hænder som dårligere K, QJ, JT m.v.
Det blev lidt rodet, men håber det er forståeligt.
Takker for dit input Kagekat.
Villain 2 er jeg sådan set ikke rigtig nervøs for har mig slået i det spot her, for på så vådt et board havde han uden tvivl ladet høre fra sig hvis han havde KQ eller set i 5'ere, som er de eneste to hænder jeg umiddelbart kan se ham have, som har mig slået. Jeg er dog også overbevist om at han ikke har ren luft, for det ville ikke ligne ham at floate på så vådt et board uden at have en eller anden form for hånd. JT, KT, QJ eller flush draw skyder jeg ham til lige umiddelbart.
Jeg er dog lidt skræmt af Villain 1s checkraise på floppet, og jeg tror ikke at han vælger den linje med flushdraw eller JT. Omvendt så kan det heller ikke helt udelukkes at han ved at jeg tænker dette, og overspiller sit draw for at få os begge til at overcalle, og bygge en stor pot til hvis han skulle ramme sit draw. Jeg har kun spillet med ham 3-4 gange, og har kun en enkelt gang været i en stor pot med ham, det var i en MTT hvor han checkraisede floppet på et lignende board, med et set.
Mht. til et flatte hans checkraise, så var det overhovedet ikke noget jeg overvejede. Der er rigtig mange scare-cards der kan falde på turn, så jeg vil hellere enten folde nu, eller få pengene ind mens jeg stadig er foran (hvis det er tilfældet). Jeg føler lidt at et call egentlig bare er at udskyde beslutningen til turn, og jeg er næsten overbevist om at Villain 2 kalder bagved for at peale et kort mere, hvadenten han er på et draw, eller har ramt et par derude.
Ja, jeg vil sige, at det bliver for marginalt, hvis du vil fortsætte med hånden. Specielt, når man tager din preflop linje i betragting, hvor du mest af alt spiller AK som en drawing hand, hvor du kan få value af hænder du har domineret, når du rammer på mindre våde boards end det her.
Dér spiller du den ikke, som en hånd du vil komme ind med på flops af den her type overhovedet, og derfor synes jeg egentlig jeg vil folde her med en ok smag i munden.
Kagekat skrev:
Ja, jeg vil sige, at det bliver for marginalt, hvis du vil fortsætte med hånden. Specielt, når man tager din preflop linje i betragting, hvor du mest af alt spiller AK som en drawing hand, hvor du kan få value af hænder du har domineret, når du rammer på mindre våde boards end det her.
Dér spiller du den ikke, som en hånd du vil komme ind med på flops af den her type overhovedet, og derfor synes jeg egentlig jeg vil folde her med en ok smag i munden.
Det kan jeg sagtens følge dig i, jeg syntes dog alligevel at jeg havde ramt for godt til at folde, så jeg kunne ikke komme op med et fold i spottet.
Jeg tror ikke Villain 1 vil raise 10x preflop med KQ, da det alligevel er en noget marginal hånd at spille så hårdt, så jeg havde meget svært ved at komme frem til at han skulle have mig slået i det her spot.
--------------
Min hånd er meget underrepped, og jeg synes alligevel selv at jeg har god showdown value mod deres ranges. Kombineret med det, og så at jeg stadig har rigtig meget fold equity valgte jeg at 3-bet shove i spottet - jeg er stadig lidt i tvivl om det var det rigtige, så jeg kunne godt tænke mig at høre hvad I synes om den linje.
Måske ville det fremover være ret smart hvis du i det mindste IKKE nævner de steder hvor du spiller og da bestemt ikke nævner navne på de spillere du spiller med!
JesperA skrev:
Jeg havde købt ind for 120bbs, så at vi er så dybe som vi er, er udelukkende pga at det er gået godt.
Hvis du ikke er komfortabel med at spille dybt, så forlad gamet når du har doblet op eller køb f.eks. ind for 500 og forlad gamet når du er doblet op to gange.
JesperA skrev:
Jeg folder obv. kun AK fordi jeg sætter ham til QQ+, han viste så JJ, men som han også sagde så havde han 4-bettet til samme beløb hvis han havde haft QQ+. Jeg havde 3bettet til 180, og fået 2 calls bagved inden hans cold 4-bet.
Hånden kræver lidt mere information. Stacks, position, mm. Hvis I f.eks. er 200bb dybe og det er to cold-callers bag dig og dermed 600-700 i døde penge, så er det EV neutral at shove ind over. Hvis han så samtidigt kan have TT/JJ, AQ samt nogle random bluffs, så er det helt fint.
JesperA skrev:
I den her hånd flatter jeg for deception, for hvis jeg 3-better pre og leader floppet hvis jeg rammer, er det 100% sikkert at de sætter mig til præcis hvad jeg har, da de godt er klar over jeg ikke har ret mange bluffs i min range der.
AK spiller bedst hvis man ser alle kort, alternativt spiller en HU pot med initativet. Ved at 3-bette, så kan du enten 5-bet shove eller spille en pot HU med position.
JesperA skrev:
Min første indskydelse var også at shippe floppet, men ved nærmere eftertanke, hvad er Villain 1s range så lige i det spot her. Villain 2 er jeg ikke så bange for, men et checkraise ud i to mand ville ikke ligne Villain 1, uden at have en stærk made hand. Jeg tror aldrig nogensinde han laver det move med et flush draw eller JT, dem ville han formentlig kalde bagved med.
Tja, det giver ikke rigtig mening at check-raise med en stærk hånd på et så drawheavy board specielt når fisken har baghånd og hånden dermed ofte bliver checket igennem, men man kan selvfølgelig ikke udelukke det.
Desuden kan han ikke have mange kombier fordi vi har en konge: 1 kombi KK, 3 kombi QQ, 8 kombi KQ og typisk ingen kombi 55, da de fleste limper med ind der.
Nu har du ikke fortalt andet hvem der vandt osv.
Går du fra, at din modstander have KK eller QQ, og det blot må betegnes som uheldigt.
Ellers vil jeg give Thyssen ret i betragtningen om, at de sikkert spiller for højt for dig, siden du ikke better pre.
Jeg er ikke enig i, at han ikke 10x'er med KQ, alt kan ske i livepoker :) - Men igen, du kender dem bedre end jeg gør. Som jeg før har nævnt, hvis du har et feel baseret på solid info der hedder, at du er foran begges range er det fint skubbet.
Results?
Spinner_POE skrev:
Nu har du ikke fortalt andet hvem der vandt osv.
Går du fra, at din modstander have KK eller QQ, og det blot må betegnes som uheldigt.
Ellers vil jeg give Thyssen ret i betragtningen om, at de sikkert spiller for højt for dig, siden du ikke better pre.
Når det bliver 3-400 blinde dybt er det nok lidt for højt, det har du ret i.
Min tvivl er sådan set ikke kun resultatsorienteret, jeg synes bare jeg blev udspillet og kom til midten næsten drawing dead mod QQ.
Spinner_POE skrev:
Måske ville det fremover være ret smart hvis du i det mindste IKKE nævner de steder hvor du spiller og da bestemt ikke nævner navne på de spillere du spiller med!
Det var en tanketorsk fra min side, og har også undskyldt til de pågældende personer for at have nævnt deres navn i tråden. Jeg har på intet tidspunkt nævnt noget om hvor eller hvornår hånden er fra, og det blev også kun aktuelt fordi jeg blev direkte adspurgt af en der kender villains. Den skulle have været over PM, det kan jeg selvfølgelig godt selv se nu.
....Jeg har på intet tidspunkt nævnt noget om hvor eller hvornår hånden er fra, og det blev også kun aktuelt fordi jeg blev direkte adspurgt af en der kender villains. Den skulle have været over PM, det kan jeg selvfølgelig godt selv se nu.
Også fair nok, men jeg vil gætte på, at det er fra 2.8.2011 kl 3:26:-)
Spinner_POE skrev:
Også fair nok, men jeg vil gætte på, at det er fra 2.8.2011 kl 3:26:-)
Det har du nok ret i :-)