Jeg spillede den her hånd den anden anden dag, og jeg kom i spottet i tvivl om, hvilken linie, der var mest optimal. Jeg tror selv, at jeg er kommet frem til noget fornuftigt, men vil stadig gerne høre meninger.
Seat 1: V1
seat 2: V2
Seat 3: V3
Seat 4: V4
Seat 5: V5 (€262)
Seat 6: V6
Seat 7: V7
Seat 8: V8 (€300~)
Seat 9: V9
Seat 10: Hero (€800~)
Dealt to hero A♥10♥
ANTES/BLINDS
V1 posts small blind (€1), V2 posts big blind (€2), V3 stradler (€5)
PRE-FLOP
v4 calls €5, V5 raises to €15, V6 calls €15, V7 calls €15, V8 calls €15, V9 folds, hero raises to €45, V1 Folds, V2 folds, V3 folds, V4 folds, V5 Calls €45, V6 folds, V7 folds, V8 calls €45, V9 folds.
FLOP [board cards: 10♣,6♦,2♠ ] Pot: 178€
V5 bets 50€, V8 calls 50€
Vi har 278€ i puljen. V5 Sidder med 167 bag sig og V8 med 200, Hero dækker begge.
På pågældende tidspunkt er der kun to hænder tilbage i V5's range: JJ og QQ. Det er lige så sikkert som at S, SF og E ikke holder i 4 år. V8 ligner nu meget noget AQ/AK værk, og en sjælden gang PP. Set raiser han, så det kan vi udelukke.
Action on Hero? Kommer med egne tanker senere.
Notes: V5 er en meget straight-forward spiller, der spiller meget ABC-poker. Han er meget ofte set doble op og leave bordet umiddelbart derefter for så at komme tilbage til samme øvelse dagen efter. Hans range er meget polariseret og indeholder efter min bedste overbevisning kun 1010 JJ QQ eller AQ og AK.
V8 er typen, der kun raiser, når han har AA eller nøderne. Selv KK er han set limpe med - både UTG og på knappen. Han smider normalt alt værre end AQ til mit re-raise. En sjælden gang kan dog finde på at kalde med noget der ligner 66 - 1010. Han spiller de store kort, og han har satme-kudylme svært ved at smide dem.
Folk anser Hero som en aggresiv spiller, der ikke er bange for at få skillingerne til midten. Jeg har et par hænder forinden vundet et flip med 88 mod AK mod en anden regular, som fremkaldte noget hovedrysten hos tosserne, der ikke kunne forstå, hvordan jeg kunne 5-bet-all in med sådan en 'shaaait-hand'.
Live: NL200€
Jeg er ikke helt med på din fortolkning af V8, men du ved selvfølgelig bedst.
Hvorfor skulle han raise set, på så tørt et bord, hvor der er en superagro spiller i hans baghånd?
umiddelbart ville jeg da flatte på det bord og håbe på du gik amok, du reraiser jo pre, og caller næppe hans evt. reraise med en hånd du ikke selv vil raise med i dette spot.
Han åbner også for et nyt bet på turn fra V5 hvis han har ramt lidt.
Men OK, jeg hører også til dem som anser sets som the nuts :-)
becks .... den var jo nok til mig, men kunne du så ikke prøve at overholde reglerne i analyse - og komme med lidt inspiration?
becks skrev:
Haha, det er da en afde mest underholdene "analyse" post i lang tid..
Jeg er ret ny i forhold til at give mine tanker videre og så videre, så vil du ikke lige uddybe, hvorfor jeg er way-off? (som jeg forstår din post)
toesinger skrev:
Jeg er ikke helt med på din fortolkning af V8, men du ved selvfølgelig bedst.
Hvorfor skulle han raise set, på så tørt et bord, hvor der er en superagro spiller i hans baghånd?
umiddelbart ville jeg da flatte på det bord og håbe på du gik amok, du reraiser jo pre, og caller næppe hans evt. reraise med en hånd du ikke selv vil raise med i dette spot.
Han åbner også for et nyt bet på turn fra V5 hvis han har ramt lidt.
Men OK, jeg hører også til dem som anser sets som the nuts :-)
Han kigger på sin hånd, ser et set, og raiser, da det er en god hånd. Han tænker ikke over dynamik, andre spillere eller stacksizes. Jeg ved det lyder banalt, men det er det altså også :-)
Den var ikke til dig toesinger.
@dd
Du er nok ikke way-off, men det jeg finder lidt underholdend er nok at du allerede har sat villians på helt specifikke hænder på baggrund af få informationer. Det virker mere som om du gerne vil vise en lækker hånd du har spillet, fremfor en hånd du gerne vil have analyseret. Hvis det ikke er tilfældet så beklager jeg.
Hvis jeg skal give seriøst input til hånden, så vil jeg spørge hvad formålet med dit 3bet preflop er?
Som spillet har du floppet toppar topkicker og der er cirka et pot bet tilbage. Du har odds mod overpar, men jeg tror også din range for villians er alt for snæver.
Raise fra middle pos, der flat-caller mit sqeeze fra knapper og saa stikker ud paa dette flop. Jeg tror ikke, at hans range kan blive mere polariseret.
Jeg ender med at tabe haanden, saa det er skam heller ikke der, mit formaal med traaden er.
Formaalet med 3bet preflop var: Jeg smider ikke min haand preflop der. Hvis jeg ikke 3better, saa kommer jeg til at spille haanden 9-vejs. Med 3bettet kan jeg formodentlig spille haanden HU eller 3-vejs, Hvor jeg kan saette de andre paa en saa snaever range, at det bliver met let at udnytte fra min side af.Nogle gange kan jeg endda maaske ogsaa tage haanden ned preflop.
Er den tankegang helt forkert?