Hånden er spillet i den lokale pokerklub, og kommer derfor fra hovedet.
Villain er solid LAG, og vi har spillet mod hinanden mange gange før. Han raiser en rigtig bred range preflop.
Postflop kan han godt gå hen og blive lidt callish.
Jeg ved udfra tidligere historie, at han rigtig gerne vil bluffe mig.
Han ser mig som TAG. Han ved jeg er vindende, og jeg tror han respekterer mit game langt hen af vejen. Han ser mig nok til den lidt for tighte side, og ved jeg godt kan lave store folds.
Bordet er generelt ret løst, og de alle undtagen mig stradler.
UTG: 400
Villain: 500
BTN: 700
HERO: 700
BB: 500
UTG stradler til 10.
Hero: J♥T♥
Villain siger 35, BTN caller, Hero caller, BB folder, UTG caller.
Flop: 3♥Q♣K♥ Pot: 145
Den går check hele vejen.
Turn: 3♥Q♣K♥J♦ Pot: 145
Hero skyder 100, UTG folder, Villain caller, BTN folder.
River: 3♥Q♣K♥J♦5♠ Pot: 345
Hero skyder 225, Villain går all-in for 140 mere, Hero folder.
Kommentarer til alle streets er meget velkomne. Jeg er en SNG donk, der går i panik når stacks er større end 30BB, så al kritik er velkommen :)
Live NL500 JTs misser stort draw
Kan slet ikke forstå at du bet-folder river. Hvorfor ikke check-call (evt. check-fold, da du kun slår et bluff). Du laver din hånd med showdown value om til et bluff eftersom villian kan sidde med combo draw på turn.
Hvis villian ved du smider alt på nær nuts (han "ved godt kan lave store folds") på river, så han kan jo bluff shove dig mega light. Tror du ikke det er et bluff pt, da du virker comittet (mest sandsynlige holding er vel QJ, A10, så med din linje ville jeg gå check-fold på river.
Du er vel klar på at gå død på flop (?). Så jeg foretrækker at leade flop, og shove turn for at få max FE samtidig med at du har et monster redraw, hvis villian er foran.
Din linje er meget passiv og du får pengene ind på tidspunkter hvor du er bagud.
Hvad er meningen med dit river bet?
Mit riverbet er et bluff, og selvom vores historie, så bluffshover villain mig stort set aldrig her, da han ved jeg ikke er retarderet og caller med en hånd som KT.
Check/call river er udelukket, da min SD value er alt for lav.
Ser det ikke rimelig stærkt ud at leade river med et bet hvor villain må formode han ingen FE har?
Jeg er enig i at flop lead måske er bedst. Planen var at CR og pushe any turn.
og ALTID caller med en hånd som KT.
BET flop! call raise, som spillet. CRAI turn!
Better floppet 100 ud af 100 gange.
Caller de floppet så shover jeg turn - passer rimeligt med stacksize hvis du siger 110 på floppet, så har du omkring 360 tilbage og hvis en caller så er der 365 i potten på turn = easy shove.
Hvis jeg checker flop, så checker jeg også turn.
Som spiller C/F jeg bare river - du slår kun et bluff river.
Jeg regner ikke med at jeg slår noget særligt på river. Jeg håber jeg kan skyde ham af QT/KT hænder, pga. mit image som rimelig tight.
Skal tilføjes villain også sagtens kan lave laydowns mod mig trods hans lidt callish tendenser.
Det er Johan. En ikke tiltet Johan vel og mærke :)
Jeg er desuden helt enig i, at i retroperspektiv, så er lead på floppet/push turn bedst.
UTG er desuden H, og BTN er Christian Jul.
"Bordet er generelt ret løst, og de alle undtagen mig stradler."
PAAAAASSSSS!!!!