6-handed game. Blinds er 5-5, men der er uendelig live-straddle.
Villain er superaggro, men god. Han kan 3-bette alle hænder og flatte openraises med alle hænder. Han spiller helt klart dynamikken.
Inden situation her opstår, så har han poundet mig ca. 4 gange. Jeg sidder desværre lige til højre for ham (OOP).
Vi købte begge 2 ind for 1000. Han er i 3k på nuværende tidspunkt og jeg sidder med 1k. Han er på en heater rent kortmæssigt og ser ud til at træffe den rigtige beslutning hele tiden for øjeblikket (hvilket vi jo alle ved er nemmere når kortene falder som man gerne vil have det..). Jeg har været stort set carddead og har ikke forsøgt et 4-bet bluff på ham endnu, fordi det muligvis er ineffektivt..
Inden denne hånd har han netop været ude at 3-bette mig og raise mig postflop en del og har taget ned. Han har klart momentum. I disse hænder har det højst sandsynligt været bluff nogle af gangene, men i dette spot er jeg meget i tvivl. Ud fra den erfaring jeg har med livetells ligner han en hånd der gerne vil til midten. Jeg er ret sikker på han 3-bet + caller shove med 88+, men folder AQ-. I det her spot ser jeg mig således have max et flip imod hans callingrange, men der er også en del 3-bet bluffs, som han så obviously folder.
I det her spot er det overvejende sandsynligt, at han har enten en rigtig god hånd eller en hånd han folder, fordi han har en tendens til at slowe lidt down efter et godt run af cards+bluffs (jeg har spillet med ham før denne session), og så bare flatte med spilbare hænder og nok 3-bette bluffs og stærke hænder.
Jeg kan altså ikke huske alting fra i går, og jeg ved det er meget anderledes at sidde og spille en hånd live end at kommentere på en hånd online, men jeg håber aliigevel, at jeg kan få lidt ud af jeres svar her.
Jeg sidder i CO og han på BTN, da denne hånd kommer. Stacksizes på de andre er ligegyldige.
Villain(3000) X-X
Hero(1000) A-K offsuit
5-5-10, UTG limper, jeg gør det til 55, han siger 155-165.
Vi kan ikke raise uden at gå AI. Shove, fold or call?
Spørgsmålet kommer vel i bund og grund ned til om jeg skal vente på et bedre spot imod denne her forholdsvis springskalle eller om det er et easy shove. Jeg tror bare ikke det er en specielt lækker EV-beslutning at gå all-in pga. potsize:stacksize, taget i betragtningen af, at vi spiller live cash på det her limit.
Live NL500(1000)DKK AKo OOP imod 3-bet
Insta 4bet: 325 kr ser fint ud - vi kalder selvfølgelig shove.
Mod sådan en bandit er AK auto-stack off preflop for 100bb.
Kald er lidt klamt fordi potten bliver ret stort givet stacks og vi misser mange flops.
Jørn
Spot on Thyssen.
@Thyssen
At raise til 325 kr. får ham bare til at calle og hvis vi ikke rammer, så har vi tabt. Medmindre du selvf bare shover any flop derefter, hvilket jeg ikke har noget imod, men så caller han også hvis han har det mindste... Sådan er en livespiller som ham. Han er i princippet ligeglad med pengene (det er i hvert fald hans indstilling ved bordet), men han har en god spilforståelse og tænker faktisk ret avanceret. Tak for dit svar, kan I hvert fald forstå, at du aldrig folder her for at undgå en marginal situation i hvad vi ellers må betragte som et juicy game?
Synes også 4-bettet er lidt i underkanten, i et std. live game caller han med any two... Siger 460 så er det også nemmere at shove alle flops.
synes det virker voldsom at skubbe her, så jeg vil også 4 bette 10/10 gange med den stack size. 400 til 450 synes jeg er optimalt.
Hvis du havde haft postion kan jeg godt lide at flatte den, hvis du føler du er bedre postflop, OOP 4-commit-bet og stack af.
Når du ikke har momentum, synes jeg det er fint at tage intiativet preflop, især OOP.
Tænk på hvor agressiv, du siger han er. Det er endnu mere gældende, når han sidder på knappen.
Reraise til 400
Ofte vil han folde med et 3-bet bluff. Det er endnu mere sandsynligt, når du sidder på cutoff, og ofte selv vil raise light fra så god en position.
Hvis han skubber efter reraise, skal du til midten. Det vil ofte være et cointoss, og der er for meget i puljen til at folde. Har han AA, KK, er det tough luck.
Caller han... Så er det straks værre