Live tourhånd i 300 kr. FO.
Der udspillede sig en hånd i dag i en live turnering som jeg var meget i tvivl om. Først beskrivelse af fyren. Han har siddet ved bordet i 30 min. og kun spillet en hånd hvor han folder efter turn. En ældre herre som virker ganske tight.
Hånden før hånden udspillede sig, så limper MP2, Cutoff limper med og jeg completer i SB med J2s. Vores villain checker i BB. Flop; 3-4-J, jeg checker, han checker bag, MP checker og cutoff better 200 ud i 1200. Jeg raiser den op til 900. Ældre gut folder, MP2 folder og cutoff gutten caller. turn; X, check check. River; X, check check. Jeg vinder med min J2 og den ældre gut siger han foldede JT på floppet og virkede lidt frustreret. Nu til hånden som skete hånden efter hvor han stadig snakker om hånden..
Folded rundt til cutoff som raiser til 700 med 150-300 blinds. Jeg caller på knappen med A♣6♣ og villain caller i SB. Floppet slår; A♠-4♥-T♥ Jeg better 1200 ud i potten. Villain tænker i 2 min. og med halv rystende hånd raiser til 2500. Cutoff gutten snap folder og den er tilbage på mig. Jeg sidder med 10k bag desuden og villain har efterladt sig med 8k. Skal jeg folde her i første omgang? Jeg tænkte på om hånden før havde noget at sige. Han så heller ikke særlig glad ud da han reraisede. Jeg caller dog og turn slår A♦! Han insta skubber nu og ser virkelig sikker ud lige pludselig. What to do? Gerne en kommentar til hele linjen :)
CHecker de andre ik først på floppet?
Mod en tight passiv? ÆLdre fyr er der vel ik mange dårligere esser eller flushtræk i hans range.
De to villains i hånden checker til Hero på BTN, som better 1200.
Vil mene at man oftest kan folde til flop CR fra en tør gut med god smag i munden.
Hvis man først caller på flop, så er det for at gå til bunds på alle non-♥ turnkort.
Er jeg helt væk hvis jeg tror rystende hænder og nervøsitet er et tegn på en god hånd?
(Har ikke spillet Live) - Men når du siger han er så tight. Hvis han ikke har ramt, og bliver raised burde han da kunne folde,
Selv ville jeg nok folde baseret på din info. Det er likely han har et større A, eller 1010(Mindre caller han vel ikke et raise med i SB?), og så er der ikke mange outs der hjælper dig. Kan også være han planter tells.
Fold preflop virker rimelig standard? I er vel ikke videre dybe. Alternativt 3-bet til 1800-ish. På floppet checker jeg nok, fordi jeg ikke rigtig kan se, hvordan vi kan klare nogen som helst form for heat, og omvendt nok er for stærke til at b/f. Som spillet pukecaller jeg turn.
løp er spot on, preflop er da et fold med mindre der er rigtig stærke grunde for at spille den, grunde som jeg ikke kan finde her.
Jeg kan ikke finde ud at folde trips i det her spot, omend kickeren sutter max og vi slår meget lidt.