Livebetting

#1| 0

Hej PN

Jeg har på det seneste forsøgt mig med noget livebetting, som jo er supersjovt, spændende osv. Jeg har dog inden for 5 dage været udsat for 3 livekampe, hvor resultatet af mine bets efterfølgende er blevet ændret, hvilket unægtelig gør at jeg føler at sikkerheden omkring opdateringen af livebets er mangelfuld.

Det kan selvfølgelig være at det bare er en del af "spillet", men er det i jeres øjne ok?

Jeg har selvfølgelig i alle 3 tilfælde været i kontakt med supporten hos den pågældende udbyder, og mit indtryk er at også denne kunne fortjene at blive gået efter i sømmene. Det virker på mig som om at man her har et antal folk siddende, uden noget mandat til at træffe beslutninger, og ja deres udgangspunkt er måske ikke deny, deny, deny, men det er forholdsvis tæt på.

Det første tilfælde hvor der ændres på et udbetalt beløb i forbindelse med livebetting sker i en fodboldkamp. Der scores og målet bliver stående. Jeg glæder mig og surfer lidt videre, ser pengene gå ind, men idet jeg kommer tilbage til sektionen kan jeg se at kampen nu står 0-0. Jeg henvender mig så til supporten og spørger hvordan jeg skal forholde mig. Vi skriver lidt frem og tilbage og det ender med at jeg får at vide:

"Har fået at vide at dit spil vil blive stående som en vinder. Tak for dit ventetid.

Jeg tænker at det var sgu egentlig god service. De har lavet en fejl og tager den på deres skuldre. Havde de sagt at væddemålet var blevet annulleret havde det også været fint.

Efterfølgende går jeg tilbage på min konto og opdaterer ca. 2 minutter efter saldoen og kan se at spillet nu alligevel er noteret som tabt.

Det jeg opponerer imod her er to ting.

1) Lad os sige at jeg i forbindelse med scoringen går ind og spiller på antal mål. Scoringen trækkes så senere, (ca 3-4 minutter) efter tilbage. Her vil jeg nu skulle bruge et mål ekstra for at ramme et efter al sandsynlighed skidt odds. Følger jeg kampen vil jeg selvfølgelig kunne bemærke det overfor supporten, men gør jeg det ikke..........

I tilfælde nummer to er der tale om spil på hjørne. Kort før første halvlegs afslutning er der 5 hjørne. Jeg vælger at spille på over 10 i alt. I det 87 minut kommer det "forløsende" 11 hjørnespark. Jeg læner mig tilbage med et smil på læben, og afventer at beløbet tikker ind, hvilket dog ikke sker. Jeg kontakter supporten, som gør opmærksom på at der kan gå op til en time inden væddemålet udbetales. Jeg bliver alligevel usikker og googler kampen og finder to steder hvor kampen står noteret for 11 hjørnespark og smiler således igen. Væddemålet står dog efter to timer noteret som tabt, og jeg kontakter supporten og fremlægger min info. De siger at et af hjørnesparkene har været forkert noteret, idet der reelt var tale om et frispark ved baglinien. Dette har de fra "officiel" kilde. Jeg får ikke at vide hvilket hjørnespark der er tale om. Jeg spørger ind til den officielle kilde idet jeg selv har googlet efter det officielle kampreferat som dog endnu ikke er tilgængeligt. Her får jeg at vide at de ikke må oplyse deres kilder, men at der er tale om folk der har været tilstede under kampen. Man kompenserer mig til slut med halvdelen af det bettede beløb, en beslutning som de lader mig forstå ikke står til diskussion.

Det tredie tilfælde sker så i går formiddags eller ja må hellere sige i går aftes. Jeg har om formiddagen lavet et bet på under 133,5 point i en basketkamp imellem Sydkorea og Kina. Jeg følger kampen omkring slutningen og vinder mit væddemål. 11 timer efter rettes min konto dog til og går i minus. Der er nu scoret 134 point i kampen. Jeg aner selvsagt ikke hvornår det "forsvundne" point er faldet. Jeg kontakter supporten som i dette tilfælde faktisk er ok. De siger at jeg vil blive kontaktet pr. mail. Det sker så her i morges, hvor jeg bliver gjort opmærksom på at i og med jeg er en "god kunde" har man valgt at nulstille og således ladet væddemålet stå som vinder. Det sætter jeg som sådan pris på, omend jeg mener det havde klædt dem i stedet at skrive at grundet fejl på vores opdatering og lidt for lang ekspeditionstid..........

Det disse tre eksempler gør ved mig er først og fremmest at det skaber en stor usikkerhed omkring livebetting, dens opdatering osv. Jeg ved godt at de kan dække sig ind under deres regelsæt, men er det godt nok?

Derudover virker det på mig som om at der ingen fast politik som sådan er overfor hvordan deres respons er i forhold til fejl. Nu har jeg reageret i alle tre tilfælde, men hvad hvis jeg ikke havde fulgt med?

I de tre tilfælde har jeg fået henholdsvis bar røv at trutte i, halvdelen af det bettede beløb tilbage og i sidste tilfælde er væddemålet altså blevet stået som vinder.

Selv mener jeg at det rigtige må være at livebetting væddemål der ændres til tabt annulleres. Jeg tænker at der hviler et stort ansvar hos spiludbyder, og jeg mener faktisk ikke at det er for meget at bede om at laver de fejl, ja så............. Jeg synes at det er spiludbyders ansvar at sørge for at de der taster løbende ind ved hvad de laver. Måske jeg bare har været uheldig, men jeg synes ikke det lader til at være tilfældet?

Jeg kunne også godt tænke mig at supporten/politiken var helt klar og at der ikke veksles imellem procedurene alt efter hvem man kommer i kontakt med.

Hvad synes i andre? Har i haft lignende situationer? Beder jeg om for meget, eller er jeg bare helt væk?

03-10-2014 09:56 #2| 0
ROI: 85.21% (1586)

Du vil ikke ud med site ?

Synes du har fået MEGET fin service, hvis de har udbetalt dig på spil, du rent faktisk har tabt.

03-10-2014 10:02 #3| 0

Nej det vil jeg ikke :-)

Ved ikke helt om jeg er enig med dig i servicen. Synes jo nok den burde være ens i alle tilfælde.

Vigtigst af alt synes jeg dog det er et problem at folk vel i princippet risikerer at bette på baggrund af urigtige oplysninger eller?

Jeg er ved at skrive til sitet. Ikke for som sådan at klage mig, men mere for at "få ro i sindet" :-)

03-10-2014 10:34 #4| 0

Ved beregning havde jeg såfremt man blot annullerede væddemål hvis outcome ændredes skulle have haft 800,- retur.

Som det er blevet har jeg fået 650 retur, og oplevet 3 forskellige politikker.

Jeg vil så vove den påstand at var det fast politik at man blot annullerede og tilbagebetalte det satsede beløb ville dels jeg vide præcis hvad der gjaldt og ja supporten ville have en hel klar politik at gå ud fra.

PS: Dette er ikke et klageindlæg, men et oplæg til diskussion såfremt nogen ønsker at deltage

03-10-2014 13:09 #5| 0

Ved livebetting står der som hovedregel altid, at de bestræber sig på at gengive virkeligheden så hurtigt og præcist som muligt, men at de hverken kan eller vil tage ansvar for eventuelle fejl. Dvs det er KUN en service, som man kan bruge som rettesnor. Ikke noget, de står inde for.

Her taget fra Bet365:

"Vigtig note

Selvom alle forholdsregler er taget for at sikre, at informationerne vist på siden er korrekte, så bør den kun bruges som en guide. I tilfælde af at nogle informationer (resultat, tidspunkt for kamp etc.) er forkerte, så påtager vi os intet ansvar for dette. Vi henviser til vores væddemålsregler for yderligere information om, hvordan de enkelte markeder afgøres. I forbindelse med Liveodds bedes kunder være opmærksomme på, at transmissioner beskrevet som "direkte" af nogle kanaler inkl bet365's Live Billeder kan være forsinkede. Længden af forsinkelse kan variere fra kunde til kunde, da det kommer an på setup, hvormed kunden modtager billederne."

EDIT: Ikke ordret citeret, da jeg er i skole, men i indhold er det korrekt.

Redigeret af ZorroDk d. 03-10-2014 13:09
03-10-2014 13:41 #6| 0

Det er jeg med på Zorro, men er det i orden, og er det i orden at i de tilfælde det sker er der ikke nogen fælles retningslinier når man henvender sig til supporten?

Jeg er jo en gammel nisse og mener at sælger man et produkt, må man også kunne stå inde for det. Køber jeg noget i en butik til 200-300 kr og kommer hjem og varen er itu, for gammel eller lignende, ja så er det da bare retur med den.

03-10-2014 14:15 #7| 0
ROI: 15.38% (5)
slasquer skrev:
Det er jeg med på Zorro, men er det i orden,


Ja.
Som Zorro skriver er det kun en service.

Tjek selv andre sites for at se, om de har det samme før du placerer dine spil :)
03-10-2014 14:20 #8| 0
ROI: 85.21% (1586)

Følger pt. kampen i Singapore med Geylang....på Betfair

De er lige kommet på 2-0, og odds'ene passer også derefter, MEN står som stillingen 1-0......ret misvisende for folk, som kommer til.

Redigeret af Hawkeye d. 03-10-2014 14:21
03-10-2014 14:26 #9| 0
ROI: 85.21% (1586)

Og først der kom 2-0 målet på tavlen....med 10 minutters forsinkelse...WP Betfair.

03-10-2014 14:42 #10| 0
ROI: 85.21% (1586)

Men også Betfair skriver det ret tydeligt.....( om end man lige skal scrolle lidt ned )

Vi gør opmærksom på, at selvom det nuværende resultat, tidsforløbet og andre data, der leveres på dette website stammer fra et "live"-feed, som leveres af en tredjepart, skal du være opmærksom på, at disse data kan være underlagt tidsforsinkelse og/eller være forkert. Hvis du bruger disse data til at placere spil, er det helt på eget ansvar. Betfair leverer disse data, som de er, uden garanti for nøjagtighed, fyldestgørelse eller rettighed og tager intet ansvar for tab (direkte eller indirekte), som du måtte lide som følge af brugen af disse data.

03-10-2014 18:22 #11| 0

OK. Måske det bare er mig :-)

Det undrer mig dog fortsat at det er i orden at fraskrive sig ansvaret for noget man sælger trediepart eller ej!

Så kan man sige at det er mit frie valg om jeg vil spille eller ej, omend jeg ikke synes det gør det mere rigtigt :-)

Jeg får alt i alt et indtryk af at her hersker andre regler end indenfor øvrige områder som har med salg at gøre, og at det at vedkende sig sine fejl............

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar