Hej PN
Jeg har på det seneste forsøgt mig med noget livebetting, som jo er supersjovt, spændende osv. Jeg har dog inden for 5 dage været udsat for 3 livekampe, hvor resultatet af mine bets efterfølgende er blevet ændret, hvilket unægtelig gør at jeg føler at sikkerheden omkring opdateringen af livebets er mangelfuld.
Det kan selvfølgelig være at det bare er en del af "spillet", men er det i jeres øjne ok?
Jeg har selvfølgelig i alle 3 tilfælde været i kontakt med supporten hos den pågældende udbyder, og mit indtryk er at også denne kunne fortjene at blive gået efter i sømmene. Det virker på mig som om at man her har et antal folk siddende, uden noget mandat til at træffe beslutninger, og ja deres udgangspunkt er måske ikke deny, deny, deny, men det er forholdsvis tæt på.
Det første tilfælde hvor der ændres på et udbetalt beløb i forbindelse med livebetting sker i en fodboldkamp. Der scores og målet bliver stående. Jeg glæder mig og surfer lidt videre, ser pengene gå ind, men idet jeg kommer tilbage til sektionen kan jeg se at kampen nu står 0-0. Jeg henvender mig så til supporten og spørger hvordan jeg skal forholde mig. Vi skriver lidt frem og tilbage og det ender med at jeg får at vide:
"Har fået at vide at dit spil vil blive stående som en vinder. Tak for dit ventetid.
Jeg tænker at det var sgu egentlig god service. De har lavet en fejl og tager den på deres skuldre. Havde de sagt at væddemålet var blevet annulleret havde det også været fint.
Efterfølgende går jeg tilbage på min konto og opdaterer ca. 2 minutter efter saldoen og kan se at spillet nu alligevel er noteret som tabt.
Det jeg opponerer imod her er to ting.
1) Lad os sige at jeg i forbindelse med scoringen går ind og spiller på antal mål. Scoringen trækkes så senere, (ca 3-4 minutter) efter tilbage. Her vil jeg nu skulle bruge et mål ekstra for at ramme et efter al sandsynlighed skidt odds. Følger jeg kampen vil jeg selvfølgelig kunne bemærke det overfor supporten, men gør jeg det ikke..........
I tilfælde nummer to er der tale om spil på hjørne. Kort før første halvlegs afslutning er der 5 hjørne. Jeg vælger at spille på over 10 i alt. I det 87 minut kommer det "forløsende" 11 hjørnespark. Jeg læner mig tilbage med et smil på læben, og afventer at beløbet tikker ind, hvilket dog ikke sker. Jeg kontakter supporten, som gør opmærksom på at der kan gå op til en time inden væddemålet udbetales. Jeg bliver alligevel usikker og googler kampen og finder to steder hvor kampen står noteret for 11 hjørnespark og smiler således igen. Væddemålet står dog efter to timer noteret som tabt, og jeg kontakter supporten og fremlægger min info. De siger at et af hjørnesparkene har været forkert noteret, idet der reelt var tale om et frispark ved baglinien. Dette har de fra "officiel" kilde. Jeg får ikke at vide hvilket hjørnespark der er tale om. Jeg spørger ind til den officielle kilde idet jeg selv har googlet efter det officielle kampreferat som dog endnu ikke er tilgængeligt. Her får jeg at vide at de ikke må oplyse deres kilder, men at der er tale om folk der har været tilstede under kampen. Man kompenserer mig til slut med halvdelen af det bettede beløb, en beslutning som de lader mig forstå ikke står til diskussion.
Det tredie tilfælde sker så i går formiddags eller ja må hellere sige i går aftes. Jeg har om formiddagen lavet et bet på under 133,5 point i en basketkamp imellem Sydkorea og Kina. Jeg følger kampen omkring slutningen og vinder mit væddemål. 11 timer efter rettes min konto dog til og går i minus. Der er nu scoret 134 point i kampen. Jeg aner selvsagt ikke hvornår det "forsvundne" point er faldet. Jeg kontakter supporten som i dette tilfælde faktisk er ok. De siger at jeg vil blive kontaktet pr. mail. Det sker så her i morges, hvor jeg bliver gjort opmærksom på at i og med jeg er en "god kunde" har man valgt at nulstille og således ladet væddemålet stå som vinder. Det sætter jeg som sådan pris på, omend jeg mener det havde klædt dem i stedet at skrive at grundet fejl på vores opdatering og lidt for lang ekspeditionstid..........
Det disse tre eksempler gør ved mig er først og fremmest at det skaber en stor usikkerhed omkring livebetting, dens opdatering osv. Jeg ved godt at de kan dække sig ind under deres regelsæt, men er det godt nok?
Derudover virker det på mig som om at der ingen fast politik som sådan er overfor hvordan deres respons er i forhold til fejl. Nu har jeg reageret i alle tre tilfælde, men hvad hvis jeg ikke havde fulgt med?
I de tre tilfælde har jeg fået henholdsvis bar røv at trutte i, halvdelen af det bettede beløb tilbage og i sidste tilfælde er væddemålet altså blevet stået som vinder.
Selv mener jeg at det rigtige må være at livebetting væddemål der ændres til tabt annulleres. Jeg tænker at der hviler et stort ansvar hos spiludbyder, og jeg mener faktisk ikke at det er for meget at bede om at laver de fejl, ja så............. Jeg synes at det er spiludbyders ansvar at sørge for at de der taster løbende ind ved hvad de laver. Måske jeg bare har været uheldig, men jeg synes ikke det lader til at være tilfældet?
Jeg kunne også godt tænke mig at supporten/politiken var helt klar og at der ikke veksles imellem procedurene alt efter hvem man kommer i kontakt med.
Hvad synes i andre? Har i haft lignende situationer? Beder jeg om for meget, eller er jeg bare helt væk?
Livebetting
03-10-2014 09:17
#1|
0
03-10-2014 09:56
#2|
0
Hawkeye
ROI: 85.21% (1586)
Du vil ikke ud med site ?
03-10-2014 10:02
#3|
0
slasquer OP
Nej det vil jeg ikke :-)
03-10-2014 10:34
#4|
0
slasquer OP
Ved beregning havde jeg såfremt man blot annullerede væddemål hvis outcome ændredes skulle have haft 800,- retur.
03-10-2014 13:09
#5|
0
Ved livebetting står der som hovedregel altid, at de bestræber sig på at gengive virkeligheden så hurtigt og præcist som muligt, men at de hverken kan eller vil tage ansvar for eventuelle fejl. Dvs det er KUN en service, som man kan bruge som rettesnor. Ikke noget, de står inde for. Redigeret af ZorroDk d. 03-10-2014 13:09
03-10-2014 13:41
#6|
0
slasquer OP
Det er jeg med på Zorro, men er det i orden, og er det i orden at i de tilfælde det sker er der ikke nogen fælles retningslinier når man henvender sig til supporten?
03-10-2014 14:15
#7|
0
MorfarFraAlbertslund
ROI: 15.38% (5)
slasquer skrev: Ja. Som Zorro skriver er det kun en service. Tjek selv andre sites for at se, om de har det samme før du placerer dine spil :)
03-10-2014 14:20
#8|
0
03-10-2014 14:26
#9|
0
03-10-2014 14:42
#10|
0
Hawkeye
ROI: 85.21% (1586)
Men også Betfair skriver det ret tydeligt.....( om end man lige skal scrolle lidt ned )
03-10-2014 18:22
#11|
0
slasquer OP
OK. Måske det bare er mig :-) |