Livegame 20/20 - linie toppar

#1| 0

Hej

Jeg ville gerne høre lidt kommentarer til min linie her?

Spillet:
Normalt loose weak livegame med god action. Aktuelt loose, passiv, tørt 6-mands, med 1-2 softspots, hvoraf den ene er villian. Jeg har ham som 55 årig weakish/passiv Troels Kløvedal-klon, som gerne vil se flops og til SD, men som også er træt af unge løver.
Jeg er reg. og han ser mig sikkert som god, jeg har ikke vist noget snavs mens han har siddet ved bordet.

Vi har begge omkring 2500

Action
Villain limper for 20 UTG
MP limper 20
Hero raiser 120 på knap med KTo
Blinds folder
Villian calls
MP folds

Jeg regner med at være foran de fleste flops jeg rammer, og har sat retningen mod Valuetown i det tilfælde - Sætter ham på Axs, JT, suitede connectors, 22-77, måske AK...

Flop 8,6,T to ruder (320)
Villian checks
Hero Bet 240
Villian bets 400, dealer siger at min. er 480, han better 480:-)
Hero calls
Jeg overvejer om han har AT, men kan ikke sætte ham på det, tror han ville spille den stærkere pre - Ser lidt hans click, som et forsøg på at få mig af eller info, mest for at få mig af. Kan ikke sætte ham på set eller str8, tror han ville leade, eller i det mindste raise mere pga. FD. Jeg tager et kort af for at bette på ikke ruder turns, undtaget A og for at holde dårligere T og 8 og 6 inde.

Turn Q (1280)
Villian leads 800
Hero ??
Jeg overvejer om han har ramt med AQ, kunne godt sætte ham på at tage kort af med AK, men er ikke sikker på AQ. Kan ikke sætte ham på set, og 86, 79, T8, T6 ser jeg som usandsynlig og cool. Bliver naturligvis lidt bange for QT, men bliver enig med mig selv om at han har dårligere T, AT(FE), 8, 6, FD eller ren luft - Tænker at han umuligt kan være superstærk og regner med at have FE ved skub. Jeg tænker at jeg aldrig kan kalde men tænker også at jeg er foran meget af hans calling range.

Hvad siger I - Fold, call, raise?? Optimal value etc.
bemærkninger til alle streets velkomne :-)

22-02-2010 18:50 #2| 0

Hvis du mener, at villain er loose-passive, tror jeg roligt, du kan smide 2nd pair her på trods af, at det er et wet board. Det eneste, der umiddelbart taler for, at du skal fortsætte i potten skulle være, hvis du har pounded ualmindeligt meget på villain og han er ved at nærme sig det røde felt.

Min erfaring siger mig, at denne type spiller sjældent spiller sine draws hurtigt, så jeg tror som oftest, at han har en made hand - jeg forstår ikke helt, at du bare udelukker 86, 79, T8 og sets som combos...?

I mucken med denne og tag den gamle mand i skole senere...

22-02-2010 19:32 #3| 0

Muck turn.

Jeg synes at du er ret udspeciferet i dine ranges for villain mange steder. Jeg kan godt følge dig i at man ofte se villain med noget QT, JT, T9 eller andre hænder som du spiller godt imod når du rammer en T på floppet. Men hvis han er lidt tør tror jeg sgu ikke at han fortsætter dem aggressivt på turn. Q på turn gør også at QT of J9 pludselig har dig slået hvis de er i hans range. Samtidig kan den være lidt et scarekort for villain da du også sagtens kan have ramt den på den ene eller anden måde.

Du er vel kun foran hvis han pludseligt er begyndt at bluffe, hvilket jo ikke passer med dit read. Fint at calle flop og se om han slapper af på turn eller turn er helt blank, men nu er det et let fold imo.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar