lool der har lige været i tv2 lorry...
at der var en som havde vundet hva' der svare til 5.mil dkk
han skulle bare betale lidt gebyr... så han betalte 643.000 i gebyr...
HVOR DUM ER MAN SÅ?!?
lool betalt 643.000
Hvis gebyrerne skulle betales, så havde jeg da nok også gjort det. Giver gerne 643,000 for 5mill.
Kan du forklare hvilken sammenhæng for os der ik så det?
@Joanna47
Måske det samme som et brev fra afrika hvor der såtr du har arvet? :P
okai jeg var for hurtig!!!
han havde vundet i et gratis lotto på nettet!!!
så blev han meget glad.. og statede med at betale 1800 i gebyr også blev de bare højere og højere!! til sidst 643.000... også har han meldt dem til politiet som om de kan gøre noget!!!
Tja, min ev-udregning siger han bare skal være god over 13% af gangene. Det virker som fine odds.
LOL paula said it
Han er vel også nærmest committed, hvis han allerede har betalt mindre beløb.
Helt vanvittigt;
Han kunne være blevet coached i ca. 250 timer af Phearlezz, for det samme beløb.
Ejnar Pik, Sydhavnen.
@EjnarPik
Også for ham havde der været god værdi i det. Jeg kunne nok på kun 125 timer overbevise ham om, at han skulle lade være. Nettoresultat: +300k
Min mor ringede til mig igår. Hendes venninde er faldet for det samme da hun havde vundet microsofts årlige udtrækning... wtf Hendes sønner havde ringet til England og dem i telefonen sagde den var god nok....
Det uhyggelige er at så mange falder for det!
"Helt vanvittigt;
Han kunne være blevet coached i ca. 250 timer af Phearlezz, for det samme beløb."
POTY
haha det blev lige ekstra sjovt... i og med at manden kommer fra samme by som mig!!! haha skal da grine så meget af ham :D
Jeg blir fristet til at citere Einstein i dette tilfælde...
"Kun 2 ting er uendeligt, universet og den menneskelige dumhed, og så er jeg enda ik helt sikker på det første"
@jemogfix..
ja.. for så gør han det ikke en anden gang...
men har nu aldrig set ham før... såå, og er faktisk lige flyttet, så chancen er ikke så stor :)
@Vendelbo
nej det gør han nok ikke - men vi er nok enige om at det ikke er den lokale millonær, og jepardy deltager... Og den sum kan faktisk påvirke hans økonomi resten af hans liv
jaa.. set fra hans synspunkt. må det virkelig være ærgeligt.... han regner med at det ville tage ham 30 år at betale af... hverdag han vågner op, kan han tænke på hva han ville bruge de +600.000 på.. hvilke ferier osv.
surt...
Dumt at være så naiv.. ja... men aligevel dejligt... tegn på at stadig er en rimelig ærlig verden vi lever i.
- Mrkjaer
@Luffebas
LOOOOL Det er sku så sandt som det er sagt.
Hvis man er så naiv at man hopper i sådan en fælde så skulle man overveje om man er i stand til at tage vare på sine egne penge.
Hvis de ville have +600K før end han kunne få de 5mio. så kunne han da vel forhelvede bare sige at de skulle trække det fra gevinsten.
Mvh Slot
Måske skulle man også overveje om man har det rigtigt job..... Der står manden er FORVALTER...
Håber ikke det er penge han forvalter - lol.
Stakkels mand... - ja det var dumt at betale, men fandeme trist for ham (både at miste de mange penge, og at indse hvor dum han har været...)
38 indbetalinger - kunne være han skulle have blevet mistænkelig efter nr. 10 ihvertfald.
Kunne være han skulle begynde at se kanal 5 om morgen, der er vist en teoretisk mulighed for at vinde noget ;-)
Som hermod gjorde opmærksom på, er der virkelig meget god læsning på www.419eater.com - en såkaldt scambaiter site.
Her giver folk scammerne deres egen medicin og spilder deres tid på de sjoveste måder. Her et eksempel, hvor de får en åbenbart 'døende' afrikaner til at skære et hoved ud i træ.
www.419eater.com/html/bigman.htm
God læsning
- Fjelle -