Lyden virker ikke WTD?

#1| 0

som overskriften siger. min lyd har ikke virket i 2 dage nu og det irritere mig langsomt.

jeg har prøvet at gendanne min pc et pare dage tilbage, til hvor min lyd fungerede fint hvilket har virket. men når jeg så slukker pc,en og den bliver startet op igen, så virker det ikke igen. og jeg får dette pop up



nede i højre hjørne hvor man kan se hvor høj lyden er, er der et kryds ved siden af lyd ikonet. hvis jeg venstre klikker på det så får jeg dette pop op



hvilket er det samme pop op jeg får når jeg højre klikker og trykker. "find fejlfinding af lydproblemer"


er det ikke muligt at finde en opdatering af min lydenhed et sted, også slette den seneste opdatering/gendanne til den "gamle" lydenhed der virkede?

25-04-2016 09:28 #2| 0

Prøv at download den gratis udgave af Driverbooster og se om det kan hjælpe....


Den kan ihvertfald hjælpe hvis du har nogle gamle drivers, dog er jeg ikke sikker på at det er dit problem her, men det kan ikke skade at tjekke...


Driverbooster link

Redigeret af Miwala d. 25-04-2016 09:29
25-04-2016 21:03 #3| 0
Miwala skrev:Prøv at download den gratis udgave af Driverbooster og se om det kan hjælpe....

Den kan ihvertfald hjælpe hvis du har nogle gamle drivers, dog er jeg ikke sikker på at det er dit problem her, men det kan ikke skade at tjekke...

Driverbooster link

det var desværre ikke tilfældet. en installering af 2 programmer og et genstart hjalp ikke.

har du andre bud på hvad den kunne være?

25-04-2016 22:23 #4| 0

når jeg går ind under enhedhånteringen, så kan jeg ikke se "High Definition Audio" hvor kan jeg downloade den, og hvordan får jeg den ind under enhedhånteringen så jeg kan vælge den manuelt der inde?

26-04-2016 10:53 #5| 0
mads2206 skrev:når jeg går ind under enhedhånteringen, så kan jeg ikke se "High Definition Audio" hvor kan jeg downloade den, og hvordan får jeg den ind under enhedhånteringen så jeg kan vælge den manuelt der inde?

Tror High def audio er en generel beskrivelse af dit lydkort, find en ny driver hos producenten af enten den bærbare, bundkortet, eller lydkortet.

http://support.lenovo.com/dk/da/downloads/ds029024 noget i den stil ;)

Redigeret af Farre d. 26-04-2016 10:55
26-04-2016 14:17 #6| 0

Prøv at afinstallere alle dine lydenheder i konfigurationen (især realtek driveren). Find derefter den nyeste lyd-driver til dit motherboard (medmindre du har et dedikeret lydkort), og installer den.


27-04-2016 20:41 #7| 0
Farre skrev:
Tror High def audio er en generel beskrivelse af dit lydkort, find en ny driver hos producenten af enten den bærbare, bundkortet, eller lydkortet.
http://support.lenovo.com/dk/da/downloads/ds029024 noget i den stil ;)

jeg har fundet frem til denne siden.

http://www.hp-drivers-download.com/hp-drivers/hp-pavilion-dv7-2185dx-entertainment-notebook-pc

men når jeg trykker på installere bliver jeg viderestillet til en side, der downloader et program der hedder "driver easy" som tjekker gamle drivere men skal købes for at opgradere dem. kan du finde en side hvor jeg kan downloade lydenheden gratis til pc, i linket?


Torstens skrev:Prøv at afinstallere alle dine lydenheder i konfigurationen (især realtek driveren). Find derefter den nyeste lyd-driver til dit motherboard (medmindre du har et dedikeret lydkort), og installer den.

jeg har ledt efter lydenheder i noget tid nu, men så snart jeg kommer ind på nogen sider og downloader noget. så er det alt muligt andet pis der som regel opfanger gamle enheder på min pc. kan du finde et sted jeg kan downloade en lydenhed til denne pc?

http://www.hp-drivers-download.com/hp-drivers/hp-pavilion-dv7-2185dx-entertainment-notebook-pc

28-04-2016 10:40 #8| 1

@mads2206

Lad være med at downloade driver easy eller lignende. De er som regel fyldt med en eller anden form for malware. Det kan også være du skal rydde din computer for malware før du begynder din operation.


HP's egen hjemmeside er nok bedre:

http://support.hp.com/us-en/drivers/selfservice/hp-pavilion-dv7-2100-entertainment-notebook-pc-series/3945156/model/3979539#Z7_3054ICK0K8UDA0AQC11TA930O2

28-04-2016 10:50 #9| 0

Prøv at genstarte.

28-04-2016 12:10 #10| 0

Efter at ha' søgt på dit fejlstatus nummer fandt jeg frem til denne side som måske kan hjælpe http://www.dllbook.com/windows-error/63745.html

Ellers overvej at opdatér dit windows styresystem efter du har lavet gendannelsespunkt.





28-04-2016 12:14 #11| 0

Sorry, glemte lige at tilføje at du vel bare kan lave en gendannelse af din computer til et tidspunkt før problemet begyndte, men du skal vide at alt der er downloadet og installeret efter den dato ikke længere vil være på din com.

http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/system-restore-faq#1TC=windows-7

Redigeret af SpartacusDK d. 28-04-2016 12:16
28-04-2016 13:03 #12| 0
Torstens skrev:@mads2206
Lad være med at downloade driver easy eller lignende. De er som regel fyldt med en eller anden form for malware. Det kan også være du skal rydde din computer for malware før du begynder din operation.

HP's egen hjemmeside er nok bedre:
http://support.hp.com/us-en/drivers/selfservice/hp-pavilion-dv7-2100-entertainment-notebook-pc-series/3945156/model/3979539#Z7_3054ICK0K8UDA0AQC11TA930O2

Tag den herfra

28-04-2016 20:13 #13| 0
Torstens skrev:@mads2206
Lad være med at downloade driver easy eller lignende. De er som regel fyldt med en eller anden form for malware. Det kan også være du skal rydde din computer for malware før du begynder din operation.

HP's egen hjemmeside er nok bedre:
http://support.hp.com/us-en/drivers/selfservice/hp-pavilion-dv7-2100-entertainment-notebook-pc-series/3945156/model/3979539#Z7_3054ICK0K8UDA0AQC11TA930O2

jeg kan stadig ikke finde noget sted på deres side hvor jeg kan downloade en lydenhed, måske er jeg blind? jeg har lige skrevet en mail til dem i håb om de kan hjælpe mig der igennem.


Krisdahl skrev:Prøv at genstarte.

det har jeg været igennem op til flere gange.



SpartacusDK skrev:Sorry, glemte lige at tilføje at du vel bare kan lave en gendannelse af din computer til et tidspunkt før problemet begyndte, men du skal vide at alt der er downloadet og installeret efter den dato ikke længere vil være på din com.


http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/system-restore-faq#1TC=windows-7

at gendanne min pc var også det første jeg gjorde, det virkede lige til jeg slukkede min pc ned og tænde den op igen.

nu har det efterhånden ikke virket i en uge, så det er ikke længere muligt at gendanne til et tidspunkt hvor det virkede.

jeg har derimod fundet denne video https://www.youtube.com/watch?v=5-Y-oq3DMMA

hvis jeg følger disse trin fra start og til og med 1:07 min, så virker det som regel igen til jeg slukker og starter min pc igen.

jeg må vel bare følge de trin, også sætte min pc i dvale istedet for at slukke den helt ned, måske de gør at lyden vil forblive i og med pc,en ikke slukker helt ned.

28-04-2016 21:26 #14| 0
mads2206 skrev: jeg kan stadig ikke finde noget sted på deres side hvor jeg kan downloade en lydenhed, måske er jeg blind? jeg har lige skrevet en mail til dem i håb om de kan hjælpe mig der igennem.



det har jeg været igennem op til flere gange.

at gendanne min pc var også det første jeg gjorde, det virkede lige til jeg slukkede min pc ned og tænde den op igen.
nu har det efterhånden ikke virket i en uge, så det er ikke længere muligt at gendanne til et tidspunkt hvor det virkede.
jeg har derimod fundet denne video https://www.youtube.com/watch?v=5-Y-oq3DMMA
hvis jeg følger disse trin fra start og til og med 1:07 min, så virker det som regel igen til jeg slukker og starter min pc igen.
jeg må vel bare følge de trin, også sætte min pc i dvale istedet for at slukke den helt ned, måske de gør at lyden vil forblive i og med pc,en ikke slukker helt ned.

Kører du windows 10 eller windows 7 (eller noget andet)?


Der står på skærmen, at hvis det er wiondows 10, skal du køre driver update gennem windows. Er det en tidligere version får du lov til at hente, hvis du bare skifter version.

29-04-2016 00:55 #15| 0

http://www.realtek.com.tw/Downloads/downloadsView.aspx?Langid=1&PNid=14&PFid=23&Level=4&Conn=3&DownTypeID=3&GetDown=false


der er en win 7 her


Ser ud til den api hører til fingersensor systemet også ..

tror det er den software der skal fjernes DigitalPersona Fingerprint Software hvis du har den installeret og så køre Youtube fixen bagefter


http://h30434.www3.hp.com/t5/Notebook-Software-and-How-To-Questions/DigitalPersona-Personal/td-p/373683

Redigeret af Farre d. 29-04-2016 00:57
29-04-2016 22:17 #16| 0


Torstens skrev:
Kører du windows 10 eller windows 7 (eller noget andet)?

Der står på skærmen, at hvis det er wiondows 10, skal du køre driver update gennem windows. Er det en tidligere version får du lov til at hente, hvis du bare skifter version.

den er købt med windows 7 men er senere hen blevet opdateret til windows 10.

Farre skrev:http://www.realtek.com.tw/Downloads/downloadsView.aspx?Langid=1&PNid=14&PFid=23&Level=4&Conn=3&DownTypeID=3&GetDown=false

der er en win 7 her

Ser ud til den api hører til fingersensor systemet også ..
tror det er den software der skal fjernes DigitalPersona Fingerprint Software hvis du har den installeret og så køre Youtube fixen bagefter

http://h30434.www3.hp.com/t5/Notebook-Software-and-How-To-Questions/DigitalPersona-Personal/td-p/373683

jeg prøvede at slette fingerscannings programmet og følge youtube videioen igen, desværre uden held :(


gal det pisser mig af det her....

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar