rnadal skrev:
Mener du ikke Gødstrup sø?
Nej. Gullestrup søen ligger på den gamle bagvej fra Gullestrup til Tjørring.
Jeg mener vejen hedder løvebakkevej, men er ikke sikker.
Hvis man køre fra Gullestrup, så køre man forbi kirken og så ligger den på venstre side lige ud til vejen efter 2-3 km.
Da jeg var knægt cyklede vi tit ud til den for at bade og fiske. Dengang var der lavet sandstrand næsten hele vejen rundt. Idag er den tilgroet hele vejen rundt og det ser ikke ud til at der kommer nogen særlig ofte. Men jeg kan garantere for at der er nogle store geder derude.
edit.
jeg går pt hjemme med en brækket fod og keder mig, så i får sku lige en lille røverhistorie fra søen af.
Måden vi fandt ud af der var fisk i søen var dengang de byggede kirken for en 20 års tid siden. Der kørte vi rundt på vores cykler og var nysgerrige. Vi rendte rundt på byggepladsen og endte med at stjæle en murespand.
Vi cyklede videre hen af vejen og kom til en lille branddam som lå på højre side af vejen før søen.
Af ukendte årsager så prøvede min kammerat at sænke spanden ned i dammen og da han tog den op, så var den fyldt til randen med skaller, hele dammen var propfyldt med skaller, som i total fyldt, vi kunne hive spandvis op med dem.
Vi vidste at der lå en stor sø lidt længere nede af vejen som vi havde fået at vide at vi ikke måtte komme i nærheden af da der var alger i vandet som vi kunne blive syge af.
Vi bestemte os for at cykle hjem efter vores fiskestænger og cykle ud til søen og bruge skallerne som madding.
Vi fik rimelig hurtigt bid derude og vi hev rigtig mange gedder ind alle sammen.
Vi havde søen helt for os selv i nogle måneder, lige indtil der tilfældigvis kom en journalist fra Herning folkeblad forbi. Han var selv passioneret lystfisker, og han kom hen og så alle de gedder vi havde fanget. Han endte med at skrive en artikel i Herning folkeblad om at søen var rigtig god at fiske. Efter den artikel kom i avisen, så havde vi ikke søen for os selv mere 😂
Redigeret af Polen d. 05-03-2019 08:15