Hej allesammen,
Jeg er journalist på Ekstra Bladet og i gang med et større løgnprojekt.
Som en del af projektet afholder vi på fredag et eksperiment, hvor jeg skal bruge fire deltagere, og det er derfor, jeg skriver til jer.
Deltager du, er du garanteret 500 kroner, men du får også muligheden for at afprøve din evne til at lyve og vinde 1000 kroner.
Eksperiment er forholdsvis simpelt:
Du går alene ind i et rum, hvor der ligger en pung med 1000 kroner i. Du har nu muligheden for at tage de 1000 kroner eller lade være.
Tager du pengene, skal du efterfølgende overbevise to løgneksperter om, at du ikke gjorde det. Lykkedes det dig, får du lov at beholde pengene. Lykkedes det ikke, får du ingenting - udover en sjov oplevelse.
Tager du IKKE pengene, får du 500 kroner med garanti. Efterfølgende skal du alligevel ind og fortælle eksperterne, at du ikke tog pengene.
Det betyder, at alle deltagere vil sige til eksperterne, at de ikke gjorde det. Nogle taler sandt, nogle lyver, og det er så eksperternes opgave at finde frem til, hvem der taler sandt.
Eksperimentet er klokken 10.30 på fredag på Ekstra Bladet (Rådshuspladsen 37) i København.
Skriv privat til mig, hvis du ønsker at deltage. Jeg svarer på spørgsmål her i tråden.
Tak for din tid :)