Macbook hjælp - dusør gives

#1| 0

Hej


Min Macbook Pro vil ikke boote op og håbede at en fra PN kunne hjælpe mig.

Som billedet viser loader den op, det tager ca. 15 minutter før at den er færdig med at loade, når stregen er helt henne sker der ikke mere.

Har ikke helt styr på modellen, men den er købt for ca. en månede siden hos Apple.

Der er ingen forsikring på.



Dusør: 200 kr. hvis jeg kan undgå at gå til reparatør/forhandler

01-10-2016 09:23 #2| 0

1. sluk din mac

2. hold command+R nede og tænd din mac

3. osx Utilities skulle gerne åbne

4. kør disk Utilities ved og klikke på det navn din HDD/SSD hedder og tryk Verify Disk

det skulle gerne virke

01-10-2016 09:31 #3| 0
Sarauw skrev:1. sluk din mac
2. hold command+R nede og tænd din mac
3. osx Utilities skulle gerne åbne
4. kør disk Utilities ved og klikke på det navn din HDD/SSD hedder og tryk Verify Disk
det skulle gerne virke

Jeg får desværre ingen mulighed om at "Verify disk"



01-10-2016 09:34 #4| 0

prøv og vælg den der hedder os x base

01-10-2016 09:41 #5| 0

Har ikke muligheden ved nogen af dem.

"Macintosh HD" er "greyed out" som om den er tom.

01-10-2016 09:44 #6| 0

http://www.imore.com/say-goodbye-repairing-file-permissions-el-capitan


Her er grunden til jeg ikke kan det.

Hvad gør man så?

01-10-2016 09:47 #7| 0

prøv og hold shift nede ved stat up


01-10-2016 10:04 #8| 0

virkede det ellers ville jeg kontakte apple hvis den kun er en måned gammel har du stadig garenti

01-10-2016 10:18 #9| 0

Virkede ikke, prøver at kontakte dem.

01-10-2016 11:59 #10| 0

Sluk computeren og hold Æble-tasten (Command) nede, når du booter op.

Så får du mulighed for at geninstallere computeren med den seneste virkende operativsystem, når du skal vælge harddiskpartition.

Easy peasy

01-10-2016 12:51 #11| 0

Virkede heller ikke..


har aldrig været på så meget tilt før

Redigeret af Alexhest383 d. 01-10-2016 12:55
01-10-2016 13:20 #12| 0

Husk at du har 2 års reklamationsret, så i worst case scenarie må den en tur til reparation på Apple's regning.

Redigeret af Niklasvs d. 01-10-2016 13:20
01-10-2016 13:23 #13| 0
Niklasvs skrev:Husk at du har 2 års reklamationsret, så i worst case scenarie må den en tur til reparation på Apple's regning.

Ja, men kunne tænke mig at det var en længere process.

Og jeg kan helst ikke undvære den i mere end et par dage :(

01-10-2016 13:29 #14| 0
Alexhest383 skrev:
Ja, men kunne tænke mig at det var en længere process.
Og jeg kan helst ikke undvære den i mere end et par dage :(

Det er det nok ja, så kan godt forstå du er på tilt! Håber det går i orden.

01-10-2016 13:59 #15| 1

Nu ved jeg ikke hvor du bor, men havde et lignende problem med min, der gik jeg til Æblehuset eller hvad det hedder på strøget lige ned Nørreport St, de har en Quick fixer på 2 sal som hjælper med små problemer og han løste det for mig på kort tid, uden at det kostede en krone.

01-10-2016 14:29 #16| 0

Du kan prøve at nulstille NVRAM på din Mac.

Det gøres ved at holde CMD, Option, P og R knapperne nede PRÆCIS når du hører startup-lyden fra din Mac.


Hvis det ikke virker kan du med fordel nulstille Mac'ens SMC-styring.


Her er et link til hvorfor det kan være en go' idé:


http://www.macworld.com/article/2881177/how-to-reset-your-macs-nvram-pram-and-smc.html



← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar