macspand købt i staterne -> hård medfart i kuffert

#1| 0

Yo

Jeg er lige kommet hjem fra vegas og jeg har købt en macbook pro med til broski. Da han tager den op af posen er der et stort hul ned gennem indpakningen og fortsat ned gennem skærmen. Det ligner mest af alt at en eller anden lige fik lyst til at stikke en stor fed kniv ned gennem i bagagehåndteringen - der er ingen skade på min kuffert.

Hullet var der ikke da jeg købte computeren, så det er without a doubt sket under rejsen i kufferten somehow.

Hvem skal erstatte computeren; flyselskabet, apple eller min rejseforsikring?

På forhånd tak

04-01-2012 19:26 #2| 1

pics.

04-01-2012 19:30 #3| 0
OP

han har den i næver, jeg er i københavn

04-01-2012 19:46 #4| 0

Det skal bagagegåndterings firmaet!! Kontakt dem ASAP.

04-01-2012 20:10 #5| 1

Øhhh.... du har fået et hul i en "computer" et hul der mest af alt ligner noget en hammer har lavet. Det er sket under transporten - siger du, og så spørger du om fabrikanten skal erstatte?

Dernæst, kan skaden være opstået under behandlinen af bagagen?
Som du beskriver skaden, derunder at din bagage er uskadt. Så er det vel svært at bebrejde flyselskabet for noget.

Som jeg ser det er dit eneste håb din forsikring, men uha den er tvivlsom.

Som du beskriver skaden, er du udsat for et scam fra forretningen, den er den er købt i.

04-01-2012 20:10 #6| 0

Den bliver sikkert svært at forklare, men self skal rejseselskabet erstate den..!!
Har selv fået ødelagt en pc under rejsetransport... Fik den erstatet af SAS...

04-01-2012 20:11 #7| 0
Moderator

Flyselskabet erstatter op til ~8700 kr. hvis du klager omgående og du ikke har fået forhøjet erstatningsbeløbet inden afrejse.

04-01-2012 20:16 #8| 0
OP
toesinger skrev:
Øhhh.... du har fået et hul i en "computer" et hul der mest af alt ligner noget en hammer har lavet. Det er sket under transporten - siger du, og så spørger du om fabrikanten skal erstatte?

Dernæst, kan skaden være opstået under behandlinen af bagagen?
Som du beskriver skaden, derunder at din bagage er uskadt. Så er det vel svært at bebrejde flyselskabet for noget.

Som jeg ser det er dit eneste håb din forsikring, men uha den er tvivlsom.

Som du beskriver skaden, er du udsat for et scam fra forretningen, den er den er købt i.


Nej mere en kniv faktisk. Hvorfor er det svært at bebrejde dem der står for transport af min bagage noget når min bagage - da jeg checker den ind - er uskadt, og da jeg får den retur er smadret?

Den er købt i en apple store i vegas, så jeg tvivler på, at butikken har scammet mig, og at jeg ikke ville opdage det, hvis det var tilfældet.

@NanoQ

Jeg landede den 22., så man kan ikke sige det bliver omgående, er det et longshot?
Redigeret af JoeLOL d. 04-01-2012 20:21
04-01-2012 20:17 #9| 0

Håndbaggage FTW!

Fik stjålet min Ipod i den almindelige baggage, også fra Vegas :(

04-01-2012 20:28 #10| 1

@JoeLol

Kun fordi at du beskriver en skade som IKKE logisk kan være opstået undervejs - altså et kvivstik ført ned gennem en computer - uden at din kuffert og andre ting har synlige mærker. Det lyder vildt.

Har jeg misforstået noget i din beskrivelse må du meget undskylde, men generelt skal der altså kunne sandsynliggøres en forsømmelse/fejl hos nogle for, at de er erstatningspligtige.



04-01-2012 20:37 #11| 0
OP
toesinger skrev:
@JoeLol

Kun fordi at du beskriver en skade som IKKE logisk kan være opstået undervejs - altså et kvivstik ført ned gennem en computer - uden at din kuffert og andre ting har synlige mærker. Det lyder vildt.

Har jeg misforstået noget i din beskrivelse må du meget undskylde, men generelt skal der altså kunne sandsynliggøres en forsømmelse/fejl hos nogle for, at de er erstatningspligtige.





Altså, det er jo højst sandsynligt ikke en kniv, det var bare for at gøre det lidt dramatisk :)

Jeg skal ikke kunne sige, hvad der er sandsynligt og ikke sandsynligt, men faktum er, at skaden er sket, og den er sket undervejs i bagagen.
04-01-2012 20:38 #12| 0
OP

Det ser ud til, at jeg først skal høre min forsikring, og er de ikke til at rokke, er der en sidste mulighed i british airways.

Tak for hjælpen.

04-01-2012 20:39 #13| 0

Du står vel også i en svær sag i og med at du nok ikke har betalt afgift og moms af din apple computer da du tog den ind i DK? :)

04-01-2012 20:47 #14| 0
OP
becks skrev:
Du står vel også i en svær sag i og med at du nok ikke har betalt afgift og moms af din apple computer da du tog den ind i DK? :)


Det kan jeg ikke forestille mig, hvorfor skulle det besværliggøre noget?
04-01-2012 20:49 #15| 0

@becks

Hvordan pokker skulle det have indflydelse på et erstatningskrav?

04-01-2012 20:57 #16| 1
Moderator

Jeg vil formode du får et problem med bevisbyrden, hvis der er gået snart 14 dage siden skaden er sket. Hvorfor skulle nogen tro, at skaden er sket under rejsen?

04-01-2012 21:19 #17| 1
OP
NanoQ skrev:
Jeg vil formode du får et problem med bevisbyrden, hvis der er gået snart 14 dage siden skaden er sket. Hvorfor skulle nogen tro, at skaden er sket under rejsen?


Yes, de samme tanker jeg har.
04-01-2012 21:35 #18| 0

Du skal klage til flyselskabet inden 7 dage for at dit krav er gyldigt. BA kan selvfølgelig godt vælge at kompensere dig for dit tab alligevel, men det tvivler jeg nu på de vil.

05-01-2012 00:22 #19| 0
www.rejseliv.dk/ingen-erstatning-vaerdier-i-kufferten

Ser ikke så godt ud for din sag, men det skader ikke at prøve alligevel
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar