Hej alle
Lige som tidligere ligger jeg inde med en del af de der klistermærker fra Bilka og skal ikke selv bruge dem.
Er der mon et par PN'ere, som mangler for at kunne købe et sæt rejsetasker med rabat?
Mangler du guldmærker fra Bilka?
Hvis det er de der mærker man ogs får i Føtex samler chefen i hytten på dem
Jeg vil meget gerne have nogle - mangler virkelig en taske eller to til min sommerferie :)
Der er nogle af de der tasker der er meget fornuftige, så der er jo ingen grund til ikke at købe dem hvis man alligevel skal bruge dem - og har mærkerne.
Men jeg tvivler på at value er helt så stor som de påstår.
Jeg har oplevet at få smidt væsentligt flere mærker efter mig end hvad jeg rent faktisk havde købt tilsvarende, så de må have en lille fortjeneste på at sælge taskerne - selvom de påstår at man sparer 70% eller noget i den stil.
Going once, going twice
to the Gonginator.
Hvis nogen skulle have lyst til at sende dem til Vejle, så modtager jeg med kyshånd, og skal selvfølgelig nok betale porto.
Vi fik ca. 1/4-1/3 rulle af den unge pige vi blev ekspederet af i går. Så jeg tæller lige op hvor mange vi har i overskud og så kan vi finde ud af at fordele dem.
Og mangler I flere så sig lige til, har også en bunke fra da jeg købte for 3600.-
Ellers kan i bare købe et produkt til 2000-3000 kr få guldmærkerne, og så bytte igen dagen efter feks. Så har i et hav af gratis guldmærker.
isaac skrev:
Ellers kan i bare købe et produkt til 2000-3000 kr få guldmærkerne, og så bytte igen dagen efter feks. Så har i et hav af gratis guldmærker.
Du er sgu et geni.
Det var nu ikke mig der "opfandt" den lille fidus ♥
Tak Internettet for det.
Gonginator skrev:
Hvis nogen skulle have lyst til at sende dem til Vejle, så modtager jeg med kyshånd, og skal selvfølgelig nok betale porto.
Porto schmorto :)
PM mig din adresse og de er næsten på vej. Du var lynhurtig til, at tilbyde mig et lift for ikke voldsomt længe siden, da jeg havde brug for det!
Køb-byt nok ikke helt efter reglerne selv om de nok ikke gør noget, da de rabatter de opgaver på varene nok er lidt overdrevne.
fryden skrev:Gonginator skrev:
Hvis nogen skulle have lyst til at sende dem til Vejle, så modtager jeg med kyshånd, og skal selvfølgelig nok betale porto.
Porto schmorto :)
PM mig din adresse og de er næsten på vej. Du var lynhurtig til, at tilbyde mig et lift for ikke voldsomt længe siden, da jeg havde brug for det!
PM sendt :)
isaac skrev:
Det var nu ikke mig der "opfandt" den lille fidus ♥
Tak Internettet for det.
Tvivler stærkt på det skulle opfattes som et kompliment..
Hvad snyder du ellers med?
Hvori består snyderiet? At man ikke afleverer guldmærker tilbage efter at man har byttet feks elektronik indenfor deres bytteperiode?
Beder Føtex om det eksplicit? Ellers må man antage, at folk der bytter varer og har fået guldmærker, hvis ikke aldrig så næsten aldrig leverer deres guldmærker tilbage, nu hvor de ikke har købt en vare der udløser disse guldmærker.
Men ellers så snyder jeg også, når jeg kører 55 kmt hvor jeg må køre 50, når jeg får 50øre for meget i supermarkedet så fortæller jeg det ikke ALTID.
Nogle gange er jeg også så fræk at jeg tager 2 smagsprøver af kager i bageren i Føtex -_-
Der foregår mange skumle ting i Danmark. Jeg er også engang blevet snydt da jeg købte en Squash med meget lidt brus i i Netto.
Det er så¨latterligt at alle prøver at snyde alle nu om dage.
On a serious note, så kommer jeg til at tænke på supermarkederne, at deres tilbudspriser ALTID kun går 1 vej når de er fejl. Har du lagt mærke til det? Hvis noget er på tilbud, kan man risikere at deres system ikke har registreret det eller opfattet det. SJOVT nok så, og jeg kan tage fejl, er det meget sjældent eller aldrig oplevet at en vare der IKKE var på tilbud, fik jeg rabat på. Men jeg kan love dig for at jeg oplever ofte en forkert pris på en vare, og sjovt nok er der ALTID noget galt med deres system. Men bare ikke når det går den anden vej. Du vil aldrig opleve en rabat på en eller flere varer der ikke er annonceret.
Så kan du tænke lidt over det.
Som jeg gætter mig til så udelader de en række rabatter i deres systemer, det er ret simpelt.
Hvorfor skal man ALTID tjekke sin bon? For at man ikke bliver snydt, thats why.
Er det deres systemer der teknisk set ikke kan registrere alle rabatterne, eller om de spekulerer i at systemerne skal lave fejl, der sikrer øget omsætning?
DAxelsen skrev:isaac skrev:
Det var nu ikke mig der "opfandt" den lille fidus ♥
Tak Internettet for det.
Tvivler stærkt på det skulle opfattes som et kompliment..
Hvad snyder du ellers med?
Rolig nu. Føtex tjener stadig penge på deres deals selvom folk "lifehacker" sig til lidt rabat.
Hvis man googler prisen på taskerne i diverse online shops, er der virkelig meget at spare, og taskerne virker som en super god kvalitet og rimelig pænt design imo.
enkelt hurtigt eksempel :
www.wardow.com/wenger-business
@ isaac
Så fordi andre stjæler af kagedåsen, så er det helt ok at man også selv gør det?
Når det er sagt, så var det vist ikke dette tråden skulle handle om :)
@Daxelsen
Som udgangspunkt, så mener jeg at når man overtræder en lov eller bekendtgørelse, eller regel osv, så må man kigge på hvem det går ud over, og i hvilken grad du gør det, og hvor mange andre der gør det samme.
Men man skal også sætte pris på den frihed man har, jeg får også nogle gange gratis plasticposer af medarbejderne(selvom det er imod reglemenet), og byttet varer selvom jeg selv har ødelagt dem ved uheld. Jeg ville nødig have et supermarked der kører 100% efter reglerne. Det har jeg så heller aldrig oplevet at de har gjort.
Du definerer det som at stjæle/sammenligner det med. Men hvis de udbyder muligheden for at bytte, og de samtidig ikke håndhæver at ALLE der bytter varer over 50 kr(vist nok der guldmærkerne uddeles) ja kan man så pålægge folk at de skal aflevere mærkerne tilbage? Er det forkert at udnytte andre, hvis de selv stiller muligheden til rådighed? Eller er det et problem, for hvad nu hvis alle gjorde det osv?
Eller er det bare tanken om at udnytte dette her smuthul(og de kan åbenlyst ikke kontrollere folk der bytter, og gider sikkert heller ikke gøre det), der giver dig moralske kvaler?
Der findes dog smuthuller overalt i samfundet, og jeg tør slet ikke tænke på hvor mange der udnytter ditten og datten.
Det sker dagligt, både åbenlyst og skjult. Alle gør det i mere eller mindre grad. ALLE.
Politiet, politikerne, dine venner og familie, virksomhederne, fattige og rige, hjemløse og villaejere ALLE.
@issac
Har været afdelingschef i Føtex og kan garanterer at de ikke bevidst forsøger at snyde dig. Der bruges MEGET tid på at få så korrekt prismærkning som muligt.
Og selvfølgelig er det ikke ok at udnytte nogen bare fordi muligheden er der!?!
Husk at butikkerne ikke er tvunget til at give dig pengene tilbage. Der er ikke nogen lov der siger 14 dages returret i butikker. Så ender du med håret i postkassen pga. de buster dig i at snyde, og ikke vil give penge tilbage... Så er det bare ærgerligt.
@Nkmadsen
1 måneds BytteGaranti
I føtex bytter vi alt, og det gør vi med et smil og uden diskussion.
Du skal blot medbringe varen i ubrudt og original emballage samt kassebonen, og vi bytter eller giver dig pengene tilbage.
Vores BytteGaranti gælder kun for nonfood-varer og omfatter derfor ikke fødevarer.
Du kan gøre brug af BytteGarantien i en måned fra købsdatoen og bytte varen i samtlige føtex-varehuse landet over.
@Bits
Det har været sådan i mange år. Jeg er ikke sikker på i hvor mange år det har foregået dog. Butikkerne har ingen interesse i at alle rabatterne bliver givet, udfra et købmandssynspunkt. Jeg sidder ikke inde i systemerne, så det er et gæt, at det ikke kan lade sig gøre.Tager jeg fejl, så tager jeg selvklart alt i mig.
At det ikke er muligt at indkode alle rabatterne i et system, alle de rabatter butikken SELV har valgt, og reklameret med finder jeg dog ret svært at forstå.
Det kan vel bare være et spørgsmål om at have styr på alle stregkoderne og varegrupperne.
Og ellers ikke have interesse i at lave et nyt system, der retter op på de fejl. Men i fremtiden er jeg sikker på at det bare er et spørgsmål om teknik, og at den bliver implementeret. Sådan plejer det at være med teknik, at enten er det et ? om tid eller penge.
Hvorfor har Fakta feks ikke engang selvscanner i deres supermarkeder?
Aldi havde heller ikke stregkode, indtil bare for et par år siden. Igen de tilskrev det økonomi begge steder.
Er det virkeligt for dyrt, eller handler det også om at systemerne skal tjekkes så lidt som muligt, fordi der er fejl indbygget så at sige?
Her tænker jeg kun på rabatter, standardprisen plejer sjovt nok ALTID at stemme, så det kan systemerne godt klare. Du får aldrig en forkert standardpris, kun en manglende rabat.
Jeg er skeptisk, specielt når det omhandler rabatter. Man skal nemlig ALTID tjekke bon´en, hvilket ikke er så tillidsvækkende som jeg kunne ønske mig.
Men fremtiden skal nok bringe en løsning, det tager bare tid, og vi som forbrugere må leve med de fejl den ventetid afstedkommer.
" og byttet varer selvom jeg selv har ødelagt dem"
OMFG
isaac - stort set alle butikker gør det, siger bare de ikke behøver.
Altså nu misforstod du(med vilje) hvad jeg skrev D. Ødelagt varer som i melposer, og mælk der blev prikket hul i. EFTER at have spurgt om det er ok, hvilket det altid er. Så klap lige hesten.
@isaac
Nu er jeg selv ansat i Dansk Supermerked i mange år efterhånden.
Mht rabatmærkerne så skal du ikke have dårlig samvittighed. Det er jo ikke fordi der tabes penge på tingene, men avancen er selvfølgelig ikke så stor. Selvfølgelig er meningen at man vil lokke folk til at foretage flere indkøb i Føtex/Bilka/Salling, men stod valget mellem at sælge dig en taske til rabatpris eller ikke få den solgt, så ville de sælge.
Mht fejl i rabatterne så TROR jeg ikke det sker bevidst. Ud over det giver dårlig omtale hvis det sker for tit, så er det også til irritation og besvær for de ansatte der har travlt nok i forvejen.
Det er i øvrigt ikke butikkerne selv der laver deres tilbud, men de er landsdækkende. Der kan være enkelte lokale tilbud, men ikke uden at få godkendt fra centralt sted. På samme måde er det ikke butikkerne selv der sørger for at tilrette priserne på tilbudsvarerne, det sker også fra centralt sted.
Varens normalpris er 99,99% korrekt, da det er den pris der står fast i systemet og som der har været lang tid til at rette hvis nogen har opdaget en fejl. Når varen så skal på tilbud, så bliver der på forhånd tastet at prisen er xx kr. fra eks. 6.6 til 12.6.
Fejl sker typisk ved at en indkøber glemmer at rette prisen, der er trods alt 1000+ varer på tilbud hver uge. Eller en vare skifter emballage/indhold og får ny stregkode, hvilket der ikke altid bliver informeret om fra leverandøren. Der går nogen uger fra tilbudsavisen bliver produceret til varerne er på tilbud. Eks fandt jeg selv en fejl engang hvor Kims havde lavet +10% indhold i nogle poser, men det var de almindelige stregkoder der var ændret pris på. Da det så stadig ikke var ændret dagen efter fik de en spydig kommentar med på vejen :-)
On topic,
så har jeg også lidt mærker, hvis nogen er interesserede send en PM
Vi er nok enige langt hen ad vejen Longchamp, angående hensigter og faktuelle forhold ift rabat-registrering i supermarkeder.
Spørgsmålet er bare hvor meget ond vilje der er iblandet.
Men også om omkostninger det er klart.
@Isaac
Nu er det ikke for at jagte dig personligt, men du lægger jo selv op til at blive flamet med de holdninger du kommer med.
Tror du virkelig på at alle gør alt hvad de kan for at hustle dig så meget som muligt?
Kunne det tænkes at der findes firmaer der rent faktisk driver en reel forretning bygget på købmandsskab uden indbygget snyd?
Den anden dag var det pokerudbyderne der snyder dig ved at pakke decket for egen vindings skyld.
Så var det sprognævnet der vedtager grammatiske regler som ikke passer ind i dit verdensbillede.
Og nu bliver du også bevidst snydt når du handler dagligvarer...
Du skrev at du TROR det forholder sig sådan. I dette tilfælde kan jeg fortælle dig at jeg VED det modsatte.
Jeg har været ansat i Fakta i 18 år, de sidste 10 år som salgschef.
Jeg kan forsikre dig om at der ikke bevidst snydes med manglende rabatter i kassen.
Som Longchamp beskriver bliver priser og rabatter oprettet centralt fra. Det sker på samme måde i Coop som i Dansk Supermarked.
Herudover kan de enkelte butikker i nogle kæder lave lokale tilbud.
Da priser og rabatter skal oprettes i systemerne manuelt, af indkøb eller marketing, kan der ske fejl. Og der sker fejl.
At de forkerte rabatter ALDRIG er til din fordel er noget sludder. Der sker lige så tit fejl den anden vej, du opdager dem måske bare ikke. Eller du husker bedre når du er blevet "snydt" end når du har sparet et par kr. her og der.
De fleste fejl du vil opleve i Fakta er pga. manglende skift af hyldeforkanten (prisskiltet)
Igen, når der hver uge skal skiftes 200-400 priser x400 butikker vil der ske fejl, det gælder både den ene og den anden vej.
Eksempel: I denne uge er der tilbud på køkkenruller. De koster normalt 15 kr for en pakke, i denne uge kan du få 2 pakker for 25 kr. Butiksmedarbejderen der skal ud og skifte prisskiltet, får det af en eller anden grund ikke gjort.
Nu kommer du ned i butikken og går til kassen med 2 pakker køkkenruller som du tror koster 15,- pr. stk da det er normalprisen som står på skiltet.
De bliver scannet i kassen til 25,- som de er meldt ind til i systemet. Er det en BEVIDST fejl fra Faktas side?
At der aldrig er fejl i normalpriserne er ikke korrekt. De skifter bare ikke så tit pris, dermed er der langt større sandsynlighed for fejl på rabatvarer ind på normalpris-varer.
Hvorfor skulle kæderne bevidst snyde med noget der 100% sikkert bliver opdaget af kunderne, det giver ingen mening.
Sløseri og alt muligt andet kan du kalde det, men bevidst svindel sker der ikke (ihvertfald ikke der hvor jeg kommer fra)
Der hvor vi har set eksempler på fusk, er svindel med før-priser for at få besparelsen til at se større ud. På dette område blev loven strammet for nogle år tilbage, men der er alligevel flere der har brugt dette trick til at sælge flere varer. Det har været specielt udtalt i et par af de store elektronikkæder, men også Jysk har så vidt jeg husker lavet fejl her, bevidst eller ej.
Mht. dit forslag om at skaffe guldmærker ved at købe-returnere en vare, er forskellen imo om du bevidst køber varen for at returnere den, eller du køber og derefter fortryder, og beholder mærkerne. Så kunne du jo lige så godt snuppe mærkerne når kassedamen kigger den anden vej, det giver samme resultat...
Lol. Hustle sig til gratis rabatmærker for at købe Bilka tasker... Classy :)
Hvis ens tid ikke er mere værd end det, er der nok større ting at bekymre sig om end prisen på en kuffert :)
I øvrigt, bare gem foliehatten væk igen ang. prissætning. De gør hvad de kan for at det skal spille... Ude i min Bilka var der f.eks. 3 personer ansat UDELUKKENDE til at rende og tjekke og korrigere priser på hylderne...
Man kunne jo også bare spørge ved kassen om man kunne få nogle ekstra mærker.
Vi har 310 mærker udover det ene fyldte hæfte m. 50, som vi måske selv skal bruge.
Vi fik resten af en rulle, da vi handlede i Bilka sidst.
Hvis du gerne vil have nogle af dem, så skriv i tråden og send mig PM med navn, adresse og antal. Så skal jeg shippe dem afsted til jer i aften eller mandag - først til mølle osv..
Hilsen Tuznelda
Jeg vil meget gerne have en gange 40 og en gange 50 - kan det lade sig gøre? :)
Det kan det sagtens :-)
Hit-med-dem vil også gerne have mærker, men jeg ved ikke hvor mange. Men nok ikke 300 B-)
Står og mangler et par nye tasker, så kunne også godt bruge 2x 50 stk., hvis nogen skulle have mærker til overs.
BlissY
Send mig din adresse i en PM, så sender jeg mærkerne til dig.
Nu ved jeg ikke hvor mange flere mærker jeg har tilbage - afventer lige HMDs svar på, hvor mange han skal bruge.