Hvem er med? :)
Mansion 150K
Kolde isterninge kort
Er med, "Bnice2mePLZ".
Har foreløbig nærmest udelukkende foldet
2k lol
2480 ved 1. pause, totalt kortdød foreløbig
Havde 3100 ved pausen - løb så ind i QQ mod KK og dernæst AA mod min TT i Big blind og så var det slut for denne gang ...
Stadig ingen hænder, men på 6460 efter at knappen clickede AA (ingen spar) og jeg kaldte med min 35o fra BB. Floppet 35j alle spar, og jeg checkraisepusher, og bliver kaldt. Men holder hjem. Herligt når clickeriet bliver straffet...
Ude.
raise 3xBB på knap med AJ suited.
BB instant all-in.
call
A9 off / AJ
XXX
9
X
farvel
Hvordan kan det være at mansion kan fortsætte med kæmpe overlay hver gang?
2 tabte flips mod shortstacks og stadig ikke så meget som skyggen af en hånd. Nede på 5120 ved 2. pause, har heldigvis "Afroburg1" på mit bord, der openraiser hele tiden og altid folder til reraises :)
Øv, allin på turn med 96 mod JJ på 5789 board, og en 6'er på river. Havde ellers haft lunet lidt.
Så på godt halv average i stedet for godt hel
Faldt hurtigt ned igen, 3. ud af 3. cf's tabt og ude. Pushede 66 for 7,8 BB og blev kaldt af AJs. Held og lykke til resten. Hvem var du sam-farha?
Raise_pending..
Røg ud efter en Halv time :(
Fik KK i tidlig position, raisede 5xBB og fik et call af ham ved siden af..
Flop:8 J 2 rainbow (lækkert)
Better potten, han clickraiser, jeg går all in.. Han caller og viser AA..
Slowplayer.. :(
Ja den er også sur at rende ind i. Nå men så kan man da komme i seng i ordentlig tid i dag.
Forresten. Det er første gang jeg spiller den. er der altid overlay på 150K?
Jep er stortset altid ca. 800-900 med så rigtig god værdi, og heller ikke noget skræmmende niveau, så eneste minus er den meget hurtige struktur.
Lækkert at få KK to hænder i træk hvor der er tildelt QQ og JJ hos andre, så der er fuld betaling.
SHIP IT! :D
@NicklasNPK
Det var vist mig der sad med den A9o, jeg kan ikke forstå du var så ophidset over mit spil, er det ikke standart at man skubber i blinds med A9o, til et late position raise når man begynder at komme ned omkring 20 BB i effektive stacks?
@Viggosen
Det der gør at jeg er oven på er da at du ofrer din stack med A9 off. men gør det dig til en vindende spiller, så er dit call jo ok.....men man tror det næppe . lol
A9 allin pre ? Hva kalder han dig med du slår uden luck ? Jeg sætter ikk min stack med 20BB på A9o.
At du suger er bare heldigt for dig, men dårligt spil synes jeg.
20 bb er måske lige i overkanten at repushe fra blinds mod et raise fra late position, men er da bestemt stadigvæk rimelig standard, specielt hvis det er mod en spiller der stjæler blinds ofte, og endnu mere hvis det er mod en der har vist at han kan folde til reraises. Normalt vil jeg dog mene 12-18 bb er mere velegnet til den slags moves, for 20 bb er lidt rigeligt at risikere synes jeg.
Synes dog samtidig A9o er en lidt dårlig hånd at gøre det med, da den let er domineret. Ville foretrække ex. 98.
Åhhhh jeg er lost her......lol
Min hand history shows.
Blinds 100/200
Viggosen chips: 8.025
Nicklas chips: 4.634
Hvordan din udregning ved 20xBB kommer frem er mig udforstående ?
Men stadigvæk....HVIS du er vindende tour spiller med all in A9 off. Siger jeg dig nådigt....Må poker guderne være med dig. :)
Det er jo så godt 23 BB. Vil også mene det er for meget til at repushe en marginal hånd som a9o, og at det heller ikke er helt standard, omend dog heller ikke usædvanligt.
Men hver sin stil. Var det mod mig havde jeg muligvis (afhængig af mit humør og diverse reads) valgt at folde min aj til repushet, og så havde det jo været fint spillet.
Jeg kan ikke rigtig se hvad man ellers skal gøre.
Ethvert meningsfyldt reraise er jeg jo alligevel nød til call et skub med eller gå all-in på flop uanset hvad der kommer, jeg kan jo ikke reraise til 2000 mod en spiller med 4600 og så smide hånden.
Jeg hader at lave et call out of position, med 2 high cards.
Et fold det er for svagt med A9o i blinds mod et knap raise, A9o er jo lige uden for top 10% af alle start hænder heads up. Hvis blinds kun spiller tilbage til et knapraiser med en top 10 % hånd så vil de jo folde 80% af tiden knappen raiser, og så skal knappen da raise with any two. Så det er altså for weak efter min smag.
Så hvis jeg ikke kan reraise , ikke call, og ikke folde, så er der da ikke andet end push tilbage.
Og jo pokerguderne må være mig nådige for jeg har da haft et fornuftigt år på Mansion og jeg spiller stort set udelukkende turneringspoker der.
Jeg havde nok selv bare foldet de a9o. Det er måske lidt weakt, men samtidig er det også en let domineret hånd, og derfor et dårligt spot, som jeg forsøger at undgå. Specielt med de relativt mange chips man risikerer.
Og ja a9o er måske i top 10 % hænder, men der er mange andre hænder uden for top 10 %, der ikke har den samme risiko for at være domineret, og som jeg derfor meget hellere ville calle/repushe med.
Men igen hver sin stil, og det er da bestemt ikke noget usædvanligt move.
Jeg kender ikke hånden
men jeg tror nødvendigvis ikke det er så dårligt at pushe
imo fold>push>call
Call er bare donkish, så er det bare fold og push tilbage
om han åbner ofte pusher jeg bare. Det handler jo om at vise villian at man går ingensteder. Med et lille raise tror villian måske på FE, og pusher en hånds, som normalt ville ryge i mucken
men imo er det smag og behag andre begynder også at shove når de har et m på 10, mens andre måske venter til 6<
Mod et ATs+ der har jeg omkring 28% mod ATo+ omkring 30 %, mod KK-TT også 28 %, lad os sige 29 % i gennemsnit.
Så må vi EV være (4634*2 + 200)*0.29 - 4534( har jo lagt de 100 i SB) = -1778 EV hvis Villain laver et call med disse hænder.
Når han folder så vinder jeg 900 (villains 600 raise + blinds).
Det vil sige at sige at Villain skal have sådan en hånd mindst 1/3 af tiden før mit move ikke er plus EV, og når man tænker på hvor ofte en spiller vil raise fra knappen, når der bliver foldet til ham så nægter jeg at tro at spilleren vil have så stor en hånd så ofte.
Nu er det selvfølgelig forskelligt hvor ofte folk raiser fra knappen hvis der bliver foldet til dem, men jeg har indtryk af at det typiske er any A, any 2 cards over T, any pair, + nogle suited connectors.
(Selv en supertight fyr som Harrington anbefaler jo at åbenraise fra knappen med sådanne hænder).
Der er selvfølgelig også nogle der er lidt mere tighte, omvendt er der jo også en del spillere der nærmest altid raiser fra knappen, hvis der bliver foldet til dem.
Selvfølgelig så er der også risikoen for at Villain har AA , eller at BB vågner op med en monster, men det er jo ikke så sandsynligt når jeg har et A.
Men alt i alt, i betragtning af hvor mange hænder der raises med fra knappen i den situation, sammenlignet med hvor få hænder Villain kan call mit push med, så tror jeg altså stadigvæk det er et + EV move.
Du har sikkert ret i at det kan være +ev mod en gennemsnitslig raiser. Og de 30 % man risikerer kan jo også være nok. Selv er jeg nok blandt de mere tighte raisere på knappen, specielt hos Mansion, hvor man ofte som knap får et push i hovedet grundet strukturen, og den generelle manglende respekt man har som knapraiser, og det farver mig jo nok lidt.
Men det er i hvert fald klart nok, at hvis det er mod en spiller man ved raiser ofte på knappen, så er det et oplagt move at pushe også a9o. Uden et sådant read foretrækker jeg stadig at folde, og vente til stacken passer lidt bedre til sådant et move. Men ja det er jo først og fremmest bare et spørgsmål om smag, mere end rigtigt og forkert.