Kære POKERNET.
som overskrift.
Inddrag gerne kriterier som brændstof, kilometerpris, indkøb ved gule plader. Den skal kun bruges til transport til og fra arbejde. CA 3000 km om måneden.
mest økonomiske bil?
Iføelge bilpriser.dk samt Penge og Økonomi, er det Suzuki Alto der er billigst at eje taget alt i betragtning.
Den jeg bedst kan lide af de "billige" modeller, er chrevolet spark
www.google.com/search?q=chevrolet+spark&hl=da&rls=com.microsoft:da:IE-SearchBox&prmd=ivnsr&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=mcP9TYz1Jsqp-gaMp5ifCg&ved=0CEIQsAQ&biw=1020&bih=567
Den er imo flottere og interiøret virker til at være en meget bedre kvalitet.
Toyota Aygo, minder mest af alt om en legetøjsbil indvendig, hvor man er bange for at knække en knap når man drejer på den.
Om en bil kører 22 eller 24 km/l, er lidt ligegldig imo.
Skal ikke sige om det kan passe, har proevet en Alto og det blev ikke den jeg valgte, uanfaegtet at den ogsaa var billigst dengang.
Beregning fra Maj 2011:
www.bilpriser.dk/news.do?newsid=4160
Direkte link:
press.autorola.com/Analyser/2011/SmaalMinibilanalyse_2011.pdf
Og saa igen, ved ikke om det aendrer noget at tage gule plader med i betragtning, men man kan godt faa nogle af de smaa biler paa gule plader ogsaa.
Når du skal køre over 30K om året i en bil, så skal du nok også overveje komfort m.m. ikke skide fedt i en Alto med 3K om måneden :)
Jeg ville uden tvivl vælge en Hyundai i30;
www.hyundai.dk/se-biler/personbiler/hyundai-i30/oplev.aspx
Her ville jeg så vælge 1,6 CRDi ISG 90 hk ECO Comfort modellen.
Du ville ligge omkring de 150.000 på gule plader for bilen - Hyundai giver samtidig 5 års garanti på deres biler (tjek lige hvad den dækker) og det er uanset antal kørte kilometer.
VW Polo Bluemotion.
Hvad med nogle af de hybrid-biler, der slukker hver gang man holder stiller og starter op igen med det samme?
hybrid og stop/start teknologi har intet med hinanden at gøre :)
hybrid og stop/start teknologi har intet med hinanden at gøre :)
Jeg har en Peugeot 107 der kører ca. 18 km/l og jeg kører ikke økonomikørsel. Kan
ifølge specifikationer køre omkring 22-23 km/l
Billig i anskaffelse, og billig i drift. Ved dog ikke om den på længere sigt er et bedre køb en alle mulig andre, men det virker for mig:-)
Første service kostede kr. 1100,- og har fået at vide at det "store" service vil løbe op i ca. kr 1700,-
Jeg lånte til bilen, og den står mig i ca. kr. 2000,- hver måned incl. afdrag, ejerafgift og forsikring.
Det lyder dog som om du skal have lidt mere "bil" da du jo skal køre en del km hver måned, men spørg endelig hvis du vil vide mere:-)
Har ligesom FromU2me en Peugeot 107. Den er på nogle punkter lidt skrabet indeni, men overhovedet ikke ubehagelig at køre i imo.
@ OP
Hvad er dine overvejelser, om det skal være en ny eller brugt bil? Værditab udgør en stor post i det samlede regnskab, hvis man køber ny bil.
Privatleasing kan måske også være en mulighed? Jeg kender dog ikke selv så meget til det, men måske andre kan komme med input til den løsning...
VW Lupo.
Jeg gennemsnitter 28km/liter diesel (ved øko-kørsel på en varm sommerdag bliver det 33-35 km/liter).
Desuden er forsikringen billig og vægtafgiften er helt i bund.
Ret sikker på at WV Lupo stadig er den mest økonomiske - og de fåes efterhånden rimelig billigt brugt.
Derudover er den "nye" WV Polo Blue Motion også utrolig venlig ved brændstofforbruget :).
@Alle
Tak for den dejlige og konstruktive respons.
Jeg skal på jagt!
Jeg satser på en brugt til max. 50.000 kr. så det kan vel godt blive svært :(