Jeg har før postet her på PN ift. at få mest value for mine gode hænder - uden at overspille, selvfølgelig. Jeg har de sidste par dage spillet et par hænder som går under dette tema, og derfor vil jeg sætte pris på om I vil kommentere på dem. Det bliver desværre efter hukommelsen, og derfor kan der være små unøjagtigheder. Alle hænder er i øvrigt SH på crypto.
Ved alle hænder: 1) Stacks er effektivt 500. 2) Hvis I mener jeg bør raise/bette, skriv så også hvad I gør hvis villains raiser AI.
HÅND 1:
Spillet mod Irukandji. Meget løs regular, kalder også for meget både pf og post. Han laver decideret donkede ting til tider og kan også lave deciderede moves. Skal dog siges at denne stil til tider mixes op med almindelig std.-poker.
Hero raiser til 20 fra UTG med 3-4s, Villain kalder fra BB.
Flop: 3-3-8 rainbow - Villain checks, Hero bets 30
Turn: T - Villain checks, Hero bets 77 (ind i ca. 100 usd pot)
River: Q (ingen muligheder for flush). Villain leader nu pludselig 110. Stacks er effektivt 500usd. Hero?
HÅND 2:
Spillet mod Sondros som er en TAG regular. Er ikke set lave noget decideret out of line. Better sine stærke hænder stærkt.
Hero raiser til 15 fra knappen med QQ, Villain kalder fra sb.
Flop: A-A-6 - check, check
Turn: A - Villain bets 25 ind i lidt over 30, hero caller.
River: 9 - Villain byder 40. Hero?
HÅND 3:
Spillet mod Maria, som i øvrigt er dansker. Tror dog ikke han/hun er PN'er, men ved selvfølgelig ikke. Jeg har lidt svært ved at komme med en konkret karakteristik da jeg har set en del modsatrattede ting. Maria er dog reg og spiller ok. Har dog lagt mærke til at han slowplayer gode hænder, nok også for meget.
UTG raiser til 20, jeg kalder 5-5 i SB, Villain kalder BB.
Flop: A-9-6 two tone - check hele vejen rundt.
Turn: 5x - jeg siger 45 ind i pot på ca. 60, Maria caller
River: 4x. Hero??
HÅND 4:
Spillet mod epm. Har ikke spillet ham særligt meget så ka ik sige så meget om ham, men virker ikke som en særligt god reg. Han laver dog ikke decideret donkede ting.
Hero åbner til 20 fra utg med 2-2, Villain kalder i BB.
Flop: 2-9-T two tone. Check, jeg better 30, han betaler.
Turn: Jx. Check, jeg byder 88, han betaler.
River 6x. Villain leader nu med 140. Hero?
Mest value (500nl)
hånd 1: Irukandji er jo mega mega dårlig. Mod en go spiller vill jeg raise river til 300 ish, men mod ham sender jeg bare stacken til midden. Han kan betale med meget i dette spot.
Hånd 2: jeg better oftes flobbet her. Jeg caller bare på river. Har svært ved at se hvad han skal betale med. Og med dit image tror jeg selt ikke han betaler et RR.
Hånd 3: Jeg synes aldig maria slow player. Han spiller gennrelt et lækker hurtigt spil, men har dog stadig visse leaks. Han er ikke PN'er BTW. Bare følg op, bet 3/4 del pot, evt. lidt mindre så du kan give maria lov til at komme over toppen på dig i et eller anden river-spew bluff.
Hånd 4; Bare skub river. Går ud fra at i sidder med 100 bbs fra start
er meget enig med lorten1 i de 3 første hænder, hælder dog mest til et call i hånd nummer 4.
DU skriver flop er 2-toned, han kan vel i teorien sagtens have KQ i bordets farve, dvs FD + belly. 78 er også en mulighed, ligesom 66, endvidere tror jeg også kun det er en af disse hænder betaler af til et shove. men er lowlimit fplayer, så kan meget vel tage fejl.
1) Shove
2) Til 150, fold til shove
3) Bet et eller andet, call et raise probably. Kommer lidt an på timing og størrelse.
4) Shove
Haand 1, call medmindre villain er helt, totalt, aldeles og fuldstaendig vaek.
Haand 2, raise til 99
Haand 3, bet 115.
Haand 4, skub.
"l. Et call kan da aldig komme på tale i hånd 1"
Jo. Et reraise er oftest den suveraent daarligste losning i dette spot medmindre reads er som mit overstaaende.
lol back.
1) Villain's bet er sandsynligvis et blocking bet. Raise for value. Hvis du er typen der bluffshover river eller bare shover tyndt for value, er dette et godt spot for valueshove.
2) Mod nogle (både donkeys og skrappe spillere) kan du raise for value. Du skal bare være sikker på han a) kan betale af og b) ikke bluffreraiser dig (da du skal folde til reraise). Call som standard.
3) Valuebet. Halv pot, call eller fuld pot, fold.
Hvis du better halv pot, er villain pisket til at calle halvtyndt, og raiser kun bluffs og monsters, medmindre han kan lave et tyndt valueraise med A5/A4. Hvis du typisk bluffer tæt på pot, så bet tæt på pot for value her. Til gengæld er det meget svært for villain at raise dit riverbet med dårligere hænder, og jeg ville overveje et fold hvis det sker. Eneste problem er, at det så ville være en meget underlig (dårlig) line for villain med any hand der slår dig (sets, straight), så det er svært at sætte ham på de hænder og respektere hans raise.
4) Shove for value
Husk dog, at alle svar kommer også meget an på dit image. Er du meget nitty, kan du f.eks. ikke shove hånd 4 for value.
Måske skulle jeg tilføje at jeg vist godt kan betragtes som en nit generelt.
Skriver resultatet senere...
Tak for svar. Jeg lovede at poste resultater så here goes:
HÅND 1:
Hero skubber ai og bliver kaldt af pocket 8s. Tænkte selv at dette var et setup mod en gut som Iru men ville gerne bekræftes i at mit push var okay.
HÅND 2:
Hero raiser til 200, men bliver derefter sat ai. Vidste egentlig godt hvad det betød men blev til et halvt tiltet, halvt crying "please vis nu slowspillet TT eller JJ"-call. Han havde selvfølgelig esset.
HÅND 3:
Hero better 111 på river og bliver raiset til ca. 300, dvs. skal kalde yderligere 190. Inden jeg kaldte, jeg skrev i chatten "so fkn sick, how can I lose with set all the time" - og ja, han viste 7-8. Til lorten: Jeg mener helt klart du bør være opmærksom på denne tendens hos Maria - det er ikke første gang jeg ser ham slowspille en rigtig god hånd på en lidt donket måde.
HÅND 4:
Inden jeg traf min beslutning, tænkte jeg grundlæggende to muligheder: Villain har straight, eller også har han to par. To par anså jeg for at være mest sandsynlig - alligevel kaldte jeg bare, helt sikkert på baggrund af mine tidligere forsøg på at få mere value med set. Han viste 9-J, og jeg hamrede hånden ned i computeren og skrev i chatten "I must be the worst valuebetter on crypto."