metrobane 1:000

#1| 0

Hola

Jeg søger et eller andet sted hvor jeg kan anskaffe mig metrobane, metrotog, en metrostation mv i størrelses forhold
1:000. Længde ca 700. På nettet, i København el andet.

Hvor ligger der alm modeltogbutikker i København?

takker

28-05-2008 17:47 #2| 0

hey

synes jeg har set en butik på søborg hovedgade, hvor de har en masse forskellige toge osv. men det er jo lidt uden for kbh...

28-05-2008 18:01 #3| 0

den ligger på buddingevej ik langt fra stationen

28-05-2008 18:35 #4| 0

Hvis du vil have et tog der kan køre, er det muligt i tre forskellige målestokke:

1:87
1:160
1:220

Der findes større tog/mindre målestokke, men de er vel næppe relevante her.

Du kommer dog nok til at kigge langt efter et metro-tog. Det er jeg ret sikke på, ikke er fremstillet. (Og jeg er en større tog-nørd, end man umiddelbart skulle tro.)

Hvis du vælger størrelsen 1:87 (den størrelse Märklin f.eks. er), vil du opleve langt det største udvalg.

De tre butikker i KBH's-området, med størst udvalg er:

Kystbanen, Strandvejen nr. 213 (www.kystbanen.dk)

Gentofte togcenter, Søborg Hovedgade 44 (www.togcenter.dk)

Togdillen, Jyllingevej 32. (www.togdillen.dk)

Pas i øvrigt på de små butikker, de har ikke sarte, når det gælder om at prakke folk noget ubrugeligt ragelse på.

Hvis toget ikke behøver at kunne køre, så kan du prøve Tutein og Koch i farvergade.

De har en del arkitekt-model ting, i skala 1:100 og 1:200.
Jeg mener at have set noget, der kunne gøre det ud for et metro-tog. Men bestemt ikke en vellignende kopi.

PNVA

Ejnar Pik, Sydhavnen.

28-05-2008 21:10 #5| 0

Kan du ikke bare købe et eller andet modeltog, grave hul ned til din underbo og føre skinnerne igennem hans lejlighed???

Så er det per definition vel et metrotog :)

For helvede Jannick. Brug nu dine penge på et nyt sofabord i stedet, så det er nemmere at sidde hos dig :)

28-05-2008 22:24 #6| 0

absolute et besøg værd:

www.miniatur-wunderland.de/

tjek lige deres video'er

jeg er sq imponeret...

28-05-2008 23:27 #7| 0

bajawa,

Når du har installeret toget i kælderen, skal du så også have en kone fra et østland *s*

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar