Mini-mag i formel 1
Hold kæft hvor er det fedt, ser allerede frem til næste sæson af formel 1, som for mig har været lettere kedeligt de sidste par år, men det her skal nok lave om på det
Gogo Mini-Mag!!!
Fedt.
Så står den på masser af F1 i 2014,
Den dreng bliver vel det bedst betalte danske sportsnavn inde for de næste 5 år, hvis han gør det godt...
Bliver pisse spændende at følge...
Vildt vildt vildt!
Det er kæmpestort, som lille dansker uden en kæmpe pose penge i hånden,at komme ind i et F1 topteam.
Håber Kevin kører fra Button i løbet af 2014.
♥
Så fedt, det har jeg ventet på. Han bliver uden tvivl verdensmester en dag ♥
los_champ skrev:
Den dreng bliver vel det bedst betalte danske sportsnavn inde for de næste 5 år, hvis han gør det godt...
Bliver pisse spændende at følge...
Woz og Agger når han nok ikke lige foreløbig
@Peter_Kv11
Det kommer så sandelig an på hans præstationer... Han får 10 af de lange som 1. års kører... Får han et par podieplaceringer i 2014 skal lønnen nok følge med op og så er han hurtigt den bedst betalte...
Det fucking fedt!
Har kun følget med i F1 i 1-2 år. jeg holder med Webber, Så han kunne ikke komme på et perfekt tidspunkt!
GOGO DK !
Noget specielt os F1 noobs (underspiller en smule, meen mener det saiøst) så skal holde øje med?
læser noget med det nye reglement måske kan blive til Kevin's fordel, da alle starter forfra, enig?
Tror først der rigtig sker noget positivt når Honda starter samarbejdet med Mclaren i 2015.
Men verdensklasse med en dansker i f1.
Grovfil:
Næste sæson byder på en helt ny bil, primært pga. motorerne.
Det svarer lidt til at "nulstille" udviklingen teamsne imellem, men sandelig også et stort skridt tilbage for de kørere der allerede har super erfaring med den nuværende formel.
For Kevin betyder det plus og plus:
For de første, har årets sæson været den værste for McLaren i rigtigt mange år. Vi taler muligvis den værste sæson i 30 år. Og McLaren er historisk et tophold, kun få millimeter efter Ferrari på den skala. Dvs. de har viden og ressourcer og ikke mindst en kæmpe vilje og sult for at få rettet op på denne sæsons fiasko. Derfor er der en (stor) mulighed for, at Kevin til næste sæson rent faktisk sidder i en bil der kan køre med om sejrene.
Det at sidde i en god bil er ikke at kimse af. Hvis man f.eks. sidder i den bedste bil, så er feltet man skal slå groft sagt reduceret til 2 modstandere: dig selv og din team mate. Sådna nogle mesterskaber har både Vettel og Button fået undervejs - banker du din teammate og holder hovedet koldt, så bliver du verdensmester.
Denne "mekanik" og forventningerne til McLarens muligheder for at skabe en top bil næste år, gør at nogle danske motorkørere (f.eks. Ronnie Bræmer) er ude og sige nu, at de ikke mener det er urealistisk at Kevin kan blive verdensmester næste år. For Jenson Button er super super skrap til rigtigt mange ting, med rå speed er ikke en af dem! Han får i Jenson Button en læremester der er kæmpe dygtig med en enorm viden, han er en team-player af en slags der er sjældne i F1, og så er han samtidigt "til at tale med" når det går løs i kvalifikationer og ræs. Kevin kan altså lære meget her, og stadig have en mulighed for at "upsette" førstekøreren i teamet. Vi så glimt af det fra Perez i starten af indeværende sæson, inden han brændte sammen og kørte sig selv ud af F1.
Mht. det andet plus, ved de nye biler/motorer, så er det heller ikke uvæsentligt. Nemlig at komme ind som ny kører og sammenligne sig med de erfarne/etablerede. Man får een sæson til at vise sit værd. Måske oven i købet kun en halv sæson hvis man klokker i det. Og det er blevet sværere end nogensinde før, pga. de meget kraftige restriktioner der er lagt på test-kørsler.
I gamle dage ville en kører som Kevin, i et team som McLaren, på nuværende tidspunkt have masser af kilometre i bagagen, og hans program fra nu af og til sæsonstart, ville stå på rigtigt mange test-omgange.
Nu er det helt klare restriktioner for hvor og hvornår og hvormeget han må køre. Det har gjort det svært for nye at komme ind og være hurtige fra start. De har skulle "arbejde sig frem" i løbet af sæsonen, og så er man presset til at præstere. For Kevin sker der så heldigvis det, at den nye bil gør, at han ikke er så langt bagud fra start ifht. de andre. Jeg har ikke lige sat mig indi det, men det kunne også betyde at der var mulighed for bare en lille smule mere testing. Uanset hvad, så vil han være "tættere på de andre", pga. radikalt ny formel.
Alt i sol og måne står med andre ord rigtigt for knægten, så mulighederne er der. Men der er også meget der kan gå galt (spørg bare hans far om det - et talent der BURDE have kørt meget meget mere formel 1, men i den grad snublede i hele cirkusset).
----
Hvad skal man så kigge efter. Ja, man skal kigge efter to ting: 1) Hvilket værktøj får Kevin at arbejde med? og 2) Hvordan klarer han sig imod Button i tests, i kval og i ræs. Det er hvad der skal fokuseres på.
----
Se Ankerdal på News - det er en meget grundig og god gennemgang af Kevins nye situation, hans forberedelser og de udfordringer der venter.
@KV11:
Hvis du på nogen måde tror at Kevin ikke kan hente Agger og Woz i "stjernestatus" og/eller indtægt, så må du tro om igen. Det kræver selvfølgeligt at han leverer varen, men gør han det, så er the sky the limit - virkeligt! Det er et helt andet level...
Hvor lang er hans kontrakt? Kun for næste sæson, ikke? Honda leverer først motorer fra 2015, og ligeledes går snakken på, at McLaren arbejder på at få Alonso tilbage, så kæmper Button og Magnussen om det sidste sæde. Håber virkelig at Kevin gør det så godt, at han får forlænget sin kontrakt efter næste sæson!
04uran han har skrevet under for næste år hos McLaren. Honda leverer allerede motorer fra næste år da de ikke ville betale hvad Mercedes forlangte for deres nye 1,6L motor som skal bruges næste år. McLaren har ikke sagt at de gerne ville have Alonso tilbage, dog har Honda sagt at de gerne så Alonso køre med Honda motor da de altid har haft et tæt samarbejde, det kan naturligvis ikke lade sig gøre i den røde hest han sidder i og mon dog ham slipper sine 250mio+ løn der. + at Alonso havde kæmpe skænderi med M. wishmach fra McLaren den gang pga Hamiliton kom ind fra siden og var ligeså god som Alonso.
Magnussen har være igennem samme program som Hamiliton alt betalt fra McLaren ligesom Hamiliton. Eneste forskel er Magnussen kom direkte ind til McLaren og ikk først skulle igennem er mindre hold som de andre stjerner har været.
Så tror roligt du kan regne med at man satser alt på at Magnussen er kommer for at blive!
Det er pisse frækt. Jeg ser frem til 2014-sæsonen, selvom jeg ærger mig over, at Webber er smuttet. Men okay, det var vist også på tide for ham at komme videre.
For satan det er smukt.
>> selvom jeg ærger mig over, at Webber er smuttet.
Hmmm.... Han skulle efter sigende være en flink fyr i slænget, men hans dage som F1 kører var da vist talt mange gange. Hold da op der var ikke meget at komme efter.
Det er uhyggeligt så lidt respekt Vettel får for sin helt vanvittige præstation (sådan helt generelt), taget i betragtning at Webber ikke får mere på hatten. Jeg mener, hvis Webber stadig menes at være så fantastisk, så må det jo være helt abnormt så god Vettel må have været, siden han i dén grad har tørret gulv med ham...
Webber har kørt gode kvaller, og så rakte talentet vist ikke helt til meget mere. Trafik er i hvert tilfælde ikke hans bedste ven.
-----------
Hele Alonso snakken, mener jeg, hænger udelukkende sammen med Ferraris manglende fart. De kan meget nemt komme til at stå med 2 af feltets top-4 kørere til næste sæson, i en bil der ikke kan vinde løb. Og så er der hurtigt et par kørere der kan miste tålmodigheden og genoverveje deres karrierebeslutninger.
Fedt fedt fedt!
Giver flashback til dengang jeg startede med at følge med, da Hamilton var på sit rookie-år.