Mission: Midstakes Master 2013 WCOOP status

#1| 1
Mission: Midstakes Master 2013 WCOOP status

2/3 igennem WCOOP opdaterer jeg:

Jeg har spillet lidt færre af de dyre tours end håbet. Jeg har ikke fået grindet nok satelitter til 1k$ events. Det kan der dog stadig rettes lidt op på i den sidste uge.

Jeg er pænt i hullet for september - men et enkelt anstændigt final table kan jo vende det hele rundt, så ingen grund til for meget tuderi.

Et par gode runs er det blevet til:
10. plads i BIG 55 hvor jeg ellers havde godt fat i spillet, men løb tør for skrub i indspillet til FT.
Et par andenpladser i mindre tours, da jeg for en gangs skyld tog en morgenspiller istedet for det sædvanlige aften / natteprogram. Det er ikke sidste gang jeg gør det. Fin value med rigtig mange clueless håbefulde om formiddagen, men selvfølgelig knap så mange tours.

Et semi-run i
BIG 162 i nat kastede en sjat af sig. Det var dog stadig solidt minus for session da jeg havde de dyre SuperKO tours med.

Et par noter fra førstedagen fra WCOOP
...................
WCOOP er skudt i gang og jeg hoppede med i et par stykker på DAG 1. Jeg kørte ikke det helt store program da hele weekenden var gået med familiefødselsdag for min knægt på nu 4 år –LEGO Ninjago FTW
- og jeg desuden skulle være alene med børnene mandag og tirsdag, da konen skulle på et 2-dages kursus. Så jeg lagde semiblødt ud med WCOOP 2 215$ 6max, BIG 109, 109$ 2nd chance samt en række mindre tours. Jeg løb ikke fantastisk da det begyndte at spidse til og det blev ved nogle decent cashes i 109$ 2nd chance samt i HOT 44.

Timingen var heller ikke helt på plads.
En tidlig hånd fra event #2 6-max:
Jeg forsvarer min BB med KdQs vs et fisket 4-x fra SB som allerede har spillet rigtig mange hænder og drysset halvdelen af 10k startstakken. Floppet slår T96 med 2 spar. Villain better lidt under halv pot. Jeg caller . Potten er 2k på 9d turn og villain har 3k left i stakken. Han better samme beløb igen (500) og i stedet for at give ham en reel beslutning ved at skubbe ind, så tripler jeg hans bet som han hurtigt flatter. Han skubber de sidste chips ind på en river 8h og jeg mucker forbitret. Ikke så godt spillet uanset om han sidder med nødder eller bare A6 / A7 / AT.
http://www.pokerhand.org/?6606736

Heldigvis får jeg hevet en fin pot fra samme fyr ned senere med Q3o hvor han er sød nok at limpe ind fra sb og give mig et gratis top pair. Han donk leader på Qc5c4s flop som jeg quick-caller. Han donkleader igen på en 8h-turn. Her burde jeg nok bare have sat ham ind da hans range er kæmpebred sådan som han har spillet indtil nu. I stedet hejser jeg den og efterlader mig selv med 3,2k i stakken. River er en lækker Qd og han folder til mit 3k valuebet. Jeg fik ikke maxxet value men ihvetfald tilbage til startstak på den.
http://www.pokerhand.org/?6606738

Der chippes lidt op med 77 og AQ inden jeg endelig finder noget guld. 66 på knap vs Ydere som burde være chef på det niveau. Jeg slowplayer mit set på Ac6h3h board efter bedste evne og caller igen på Js-turn. Dog er jeg noget overrasket over at han kan calle mit 75% pot bet på en harmløs 7c-river med J9o for et svagt turned pair. Han må have mig ret polariseret på et bustet flush draw for at
kunne lave det call .
Vi havde også ca. even stacks så han blev crippled i spottet. Jeg er til gengæld comfy med 25k stak og blinds på kun 125-250.
http://www.pokerhand.org/?6606739

Katastrofen indtræder nogle orbits senere mod greifab – min fiskeven fra den første hånd. Jeg raiser AdKs fra knap for at isolere mod limpfisk men det fejler totalt da floppet bliver 4vejs: Kd9c6c. Greifab minimumdonkleader igen-igen og jeg hejser den op med ca. 75% pot. Set i bakspejlet burde det have været fuld pot. Så ville jeg have fået en nemmere beslutning på turn. Anyway på en eller anden måde kommer vi ind
3vejs på hans mirakel turn: Td som giver 2nd nut strit til fisken og et par til tredjemanden som er så forelsket i hans flush draw at han aldrig kommer væk og selvfølgelig klonker river. Kan jeg folde turn her?
http://www.pokerhand.org/?6606740

Ja, det er en lidt sølle post, I know. Jeg får smidt lidt flere hænder ind fra nogle af de dyre tours ASAP. Det er gode lærepenge at spille dem, selvom det løber op.

En alt andet end rensegraf :

Teksten er indsat automatisk fra MyPokerBlog. Læs det originale indlæg her.
Redigeret af DrNoe d. 22-09-2013 10:53
22-09-2013 10:13 #2| 0

Stadig god læsning, du skriver godt og ofte med humor! :)

Vil i øvrigt mene at 6k $ stadig er en sjat..

22-09-2013 10:30 #3| 0

Tudepost om en dårlig september og kørt skidt, sammen med en graf hvor du er oppe en god månedsløn for almindeligt dødelige... Hmm?:-)

22-09-2013 10:52 #4| 1
OP

Desværre er det grafen for august+september :)

22-09-2013 10:55 #5| 0
DrNoe skrev:
Desværre er det grafen for august+september :)

Aaarh. Kunne heller ikke helt forstå "i hullet"...
22-09-2013 12:35 #6| 0

Tralala ADD eu sites tralala gl Jens :)
Du skal nok rense af inden slutningen af måneden kun fisk som har tabende måned jo

23-09-2013 09:38 #7| 0
djoffer skrev:
Tudepost om en dårlig september og kørt skidt, sammen med en graf hvor du er oppe en god månedsløn for almindeligt dødelige... Hmm?:-)

Er $6K meget når man lever af at, spille poker, har hus, kone og 2 børn?

Det må være en absolut minimum.

Ingen A-kasse, ingen pension, ingen feriepenge, hul i CV, væk fra arbejdsmarked osv..
Redigeret af Magneto d. 23-09-2013 09:39
23-09-2013 09:47 #8| 0
Magneto skrev:
djoffer skrev:

Ingen A-kasse, ingen pension, ingen feriepenge, hul i CV, væk fra arbejdsmarked osv..

Jeg kunne ikke forsørge min familie i 2 måneder med ca. DKK 33K. Så det må absolut være et minimum ja.
23-09-2013 09:55 #9| 0

Jeg kunne lige præcis forsørge min familie i 2 måneder for 33k DKK da det er det jeg ca har nu 17k om måneden :D

23-09-2013 10:00 #10| 0

Altså udbetalt ? :-)

Jeg havde sgu ikke nerver til at sige op og satse på en pokerkarriere. Det skulle i hvert tilfælde være med 2-3 mill. i banken som back up :)

25-09-2013 12:46 #11| 0
Magneto skrev:
djoffer skrev:

33k udbetalt er nok mere end de fleste lønslaver ser udbetalt hver måned, godt klar over det ikke er vanvittigt som pokerspiller, men ligefrem at oprette en tudepost over en dårlig måned med så meget plus virket åndsvagt, det havde OP jo så heller ikke gjort:)
26-09-2013 09:56 #12| 0

Skrubbet skal nok komme igen:)

Pt ikke meget midstakes over det ? :D formoder du bare skyder lidt wcoop, ellers er det jo snart highstakes du nærmer dig :)

26-09-2013 10:59 #13| 0

Forstår ikke hvorfor det er donk-leads i Q3 hånden?

Der er vel ingen der har raiset preflop, så der findes vel ikke donkbets i den hånd eller hvad?

15-10-2013 21:15 #14| 0

Kommer ud af AK hånden da greifab better 5700 helt klart. Vi reraiser på flop og der bliver kaldt, turn er et super farligt kort her så det er virkelig nemt at komme ud af det her, hvad skulle de ellers kalde dig med på flop og hvad skulle greifab leade med på turn.

21-10-2013 10:35 #15| 1

Kommer der snart en ny blog DrNoe?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar