Sagen er der er ved at blive lagt fjernvarme ind i vores parkeringsplads i den ejendom jeg bor i. Da kæresten kommer hjem finder hun ud af at strømmen har været slået fra (blevet kappet i udgravningen) siden 14:30 ca. Da hun kom hjem holdte der to DONG biler og var ved at fixe problemet. Vi har nu strøm igen men flere elektriske ting er stået af, herunder internet modem, PS2 samt en elspareskinne. I den skinne sad foruden PS2 en wii og et anlæg. Anlægget (Philips soundbar) ville først godt tænde og virkede normalt, men efter 2 minutter slukkede det og har ikke ville tænde siden. Der kommer lys i displayet i 5 sekunder for derefter at slukke.
Samtidigt har vi nu en forringet lyd (konstant brummen når der spilles noget med lidt bass) på vores tv som vi ikke har oplevet før.
PS2 og modem nægter helt at tænde!
Er der nogle som har lignende erfaringer samt hvor meget man får erstattet, samt hvor hurtigt det går?
Mega tilt
Edit: Det skal lige siges at vi ikke er de eneste som har elektriske ting der er stået af
Mistet strøm -> div elektriske ting i stykker -> hvordan..
Er det ikke alm. Indboforsikring + selvrisiko. Du burde få det hele erstattet
I så fald vil jeg mene
Min moster prøvede at hendes TV, comp + mm gik da der skete en fejl fra elværket engang.. Forsikringen dækkede.. Tror det var noget med overbelastelse - nok det samme der er sket her på en måde
Vi tænker lidt, at det ikke er vores forsikring som skal betale, men mere byggefirmaet?
But dunno really..
Ja det skulle man tro. Men virkeligheden kan godt være lidt anderledes og det kan blive en lang affære at få dem til at påtage sig ansvar.
Det var ihf tilfældet da NRGI smækkede 5 x normal spænding ud i vores stikkontakter ved et uheld. alt var brændt af herunder 4 bærbare computere osv. anyway, vi fik kvitteringer og plus bevis på det hele var gået i stykker sendt ind. De har godt nok også påtaget sig "ansvar" men nægter at erstatte de ødelagde ting. Og har snakker vi om en hel opgang også.
et år efter har vi stadig ikke set en krone. Håber du har mere held.
Kontakt DONG, hør hvad der er sket, og få en mail, med hvordan du skal forholde dig, beskrivelse af hændelsen og hvor du kan gøre krav.
Ellers kontakt din indbo forsikring, de skal 100% nok fortælle hvem der har skylden, og tag den derfra.
Få alt på skrift..
Tak for rådene indtil videre
Jeg snakkede med Telia i morges ang. vores router, og de havde ingen problemer med at sende en ny med det samme.
Så må vi håbe at formanden for ejerforeningen får samlet en liste omkring alle ting der er i stykker, så diverse forsikringsselskaber kan blive kontaktet..