Party Poker 10/20 Hold"em (6 max, 6 handed) converter
Preflop:/ Hero is SB with A♣, J♣.
1 fold//, MP raises/, 1 fold//, Button calls, Hero calls, BB calls.
Flop:/ (8 SB) 9♠, T♣, Q♣ (4 players)/
Hero checks, BB checks, MP checks, Button bets/, Hero calls, BB calls, MP calls.
Turn:/ (6 BB) 3♠ (4 players)/
Hero checks, BB checks, MP checks, Button bets/, Hero calls, BB calls, MP calls.
River:/ (10 BB) K♦ (4 players)/
Hero bets/, BB raises/, MP folds, Button 3-bets/, Hero caps/, BB calls, Button calls.
Final Pot:/ 22 BB
Hero shows [ A♣, J♣ ] a straight, ten to ace.
BB doesnt show [ J♠, 9♥ ] a straight, nine to king.
Button doesnt show [ J♦, Q♠ ] a straight, nine to king.
Hero wins $438 from the main pot with a straight, ten to ace.
skal jeg give den mere gas på floppet. grunden til at jeg kun caller er at jeg ikke vil jage en enlig J ud da det er mit big money card hvis der falder en K.
monster draw på 10/20 6 max
Jeg forstår ikke din passivitet på flop og turn, du er jo tæt på en monster. Hvis den bliver vinklet ordentligt kan du jo få alle til at calle flere bets, som jeg mener er EV for dig i længden. Det vigtige er bare at beholde modstanderne i hånden og stadig få dem til at betale. Det værste scenarie er vel KJ, da den nupper nogle outs, samt sets, som kan trække dig ud selvom du rammer...
Jeg havde nok budt ud i alle runder, idet du kan få et par callere og derefter et raise og få de tidlige callere til at calle raiset.
Håber ikke det er forvirrende, jeg er ikke en typisk FL spiller sååå...
Med det draw vil jeg da mene der skal smides i hver gang man har mulighed for det.
Man må vel sige at du får BB og Button til at gøre
det hårde arbejde med at bette og raise, du kan så nøjes med at calle diskret.
Jeg tror ikke du havde fået mere ved at fyre løs fra start.
Mvh Hans
min første tanke var at check raise MP som havde raiset preflop, men da han checker og button better ud vil jeg ikke raise her da jeg så måske skræmmer BB og MP ud. men jeg kan godt være enig i at jeg selv skal byde ud og håbe på et raise på floppet.
På turn syntes jeg ikke det giver mening at bette ud medmindre man har givet den gas på floppet.
Hvis Hero sidder EFTER BB og MP, så skal den da raises, men som kochman selv siger - han risikerer vel snarere at skræmme folk ud af potten.
Men lad os se på matematikken
Hvis hero raiser på floppet får BB 1:5,5 odds på at call"e(hvis vi antager han er på et draw). Det vil sige han har fine odds til at calle. MP får så endnu bedre odds og skal også call"e.
Lad os antage at Button bare caller, og igen better på turn.
Der ville så logge 8BB i potten i stedet for 6BB, så igen ville der være odds i at call"e for BB og MP.
Det er dog usandsynligt at Button ville hoppe i et checkraise een gang til på turn"en, så man ville nok kun få eet bet ud af dem.
Derudover: Når Hero checkraiser på turn, bør BB og MP vide at de muligvis draw"er dødt, eller at ikke alle deres outs er live, og så har de næppe odds til at call"e.
Men jeg havde nok også givet den mere gas - jeg er bare ikke sikker på det er et optimalt spil - måske lave checkraiset på turn - det ville i høj grad ligne et bluff(spar 3 hjælper ingen), og derfor kunne det være BB/MP hopper med selv om de strengt taget ikke har oddsne.
Hvorfor ikke raise preflop, AJs 6-handed er da en monster hånd!
På floppet har du en monster hånd, bet ud, raise om muligt. Resten af vejen spiller den vidst sig selv.
ser ud som de fleste ville bette/raise,
så spørger jeg: er det for at beskytte hånden, altså få dem til at folde, ell. for value?
Hans
Som Orca skriver skal du raise preflop for at isolere feltet og komme af med BB. På denne måde er du også leader og det er utroligt vigtigt - du kommer til at styre hånden meget mere og kan vælge strategi efter du har budt first in på floppet.
Denne type multiway pot vil du helst charge max. på flop fordi du ikke kan regne med at ha alle tilbage til en showdown.
Som der er en der skriver så overlader du initiativet til de andre og det går fint i denne situation, men langt oftere vil de ikke ha ramt floppet ligeså godt selvom det er en multiway og så mister du BBs...
- Tox
Som jeg ser det, hvis de ikke havde ramt og Hero better,reraiser osv, ville de jo folde og man havde så netop mistet value.
Hans
Men hvis ikke de havde ramt, så ville de næppe bette så voldsomt, og så fik de free cards til at ramme noget bedre.
Jeg reraiser ikke ind i en tidlig raiser med AJs preflop med elendig position, selv ikke på 6-max. Havde jeg haft button, havde det været en helt anden snak.
Jeg synes egentlig du spiller den fint på floppet. Du har godtnok 15 outs på floppet, men kan ikke købe dig til et frikort ved at raise. Så hellere calle og få MP lullet med i potten.
På turn er du stadig på et draw, så ingen grund til at hælde flere penge i potten. Der er med garanti nogen der har ramt en del af floppet, og hvis du kan få MP1 til at calle, tjener du på det, uden den store risiko.
River er autopilot.
Jeg forstår ikke helt den overdrevne agression, som mange herinde lægger for dagen. Godtnok er det 6-max, men med dårlig position i en hævet familypot, skal man altså kunne vise en hånd ved showdown. Hvis man ender med et busted straightflush draw, er det ikke nok.
Det er selvfølgelig klart at der skal bettes ved først givne lejlighed, hvis andre ikke gør det.
Hans
@ Gene
Grunden til den overdrevne aggression er at det, som tidligere nævnt, er enormt vigtigt at være leader og at isolere - derfor raise PF.
Flop"et er unægteligt lækkert for vores hero og hvis han er leader så better han, får MP1 og BB til at calle og her vil button formentlig raise ( om ikke andet har hero stadig lead) og så er det man kan vælge strategi og gå efter at få ½BB mere ind fra MP1 og BB eller at 3bette og trappe dem på et draw ( jeg ville vælge det sidste oftest fordi folk ofte ikke er intimiderede nok af small bets).
På denne måde får vi i best case som er ret frequent 1½BB ind pr mand i potten hvis ikke button da capper.
Hvis button capper, klart, gå i mere passiv mode - nu er det også big bets det gælder ( mm. man rammer)
og som du siger spiller river sig selv mere eller mindre.
vi er så nødt til at antage at BB stadig ville calle et 3bet i så fald ville potten nærmere tælle:
6BB preflop
6-8BB på flop
4BB på turn
12BB på river
altså 28-30BB final pot, væsentligt mere, såfremt BB stadig er med... hvis BB er ude bliver potten naturligvis mindre men til gengæld har hero også mistet en modstander preflop hvilket heller ikke gør noget.
- Tox
desuden Gene, så er det ligemeget om man gir den gas på flop og ikke catcher hvis man er favorit.. det er ikke engang big bets man fyrer af på det.
@Tox
Jeg foretrækker at spille som en maniac med position, istedet for fra SB.
Din spillestil giver dig en meget højere varians fra SB. Det kan godt være at du her rammer et monsterdraw, og får mulighed for at spille som du antyder. Men alle de gange floppet rammer helt ved siden af, får du bare på nakken. Og det koster.
Det kommer naturligvis an på modstanderen, men jeg kan godt følge Tox i at hæve preflop, hvis der ellers står respekt om dit spil ved bordet.
Tox argument med at være "leader" er derimod noget macho-vrøvl, hvis man - som Tox - spiller over agressivt.
@Nomanson
Det er noget macho-vrøvl at sige det er macho-vrøvl...
Jeg har personligt set tox spille, og statistikkerne taler for sig selv.
@ Nomanson
det er utvivlsomt at mit spil er meget aggressivt, mere end det før har været og samtidig er det blevet mere tight end det var tidligere - og klart skal du finde en fejl i mit spil er det at jeg tit overbetter mine hænder.
Men jeg vil til hver en tid hellere bette min modstanders hånd end misse et valuebet!
Jeg kan ikke understrege nok hvor vigtigt jeg mener det er i FL at få max. value ud af hænderne og jeg mener at jeg på denne måde bedst formår dette.
At du synes det er noget vrøvl at det er vigtigt at leade forstår jeg ikke... Det er sket for mig utalige gange på fx 30 60 bordene at jeg sidder med et mid pocket pair på button (5handed fx) og en fyr raiser, CO 3better og jeg capper med mit par, får blindsne ud - flop kommer A93 rainbow og jeg stikker et enkelt 30$ bet ud på flop ( jeg er i position og vigtigst jeg er leader) i potten som er 400$ nu og BEGGE spillere folder deres hænder...
Position er også vigtigt men hvis din modstander ikke er dygtig nok så er aggression mindst ligeså vigtigt... min hypotese er at i mangler fantasi d"herrer :)
- Tox
Tror det er tæt med call/raise før floppet, har ik noget imod nogen af dem, en read ville hjælpe en del.
Bet ud på floppet og put så mange penge i du kan, du har hverken lyst til at se det checked rundt eller check-raise og miste nogen.
Ville ikke bekymre mig om at folde en anden knægt, det sker aldrig her, fold ville aldrig overveje at ligge en open end straight i en stor pot.
@Tox
Nu er det jo mest fordi jeg godt kan lide at provokere dig. Men jeg synes stadig at betragtningen om at tage initiativet fra blind er meget overvurderet og ligesådan din sammenligning mellem initiativ og position. Jeg spiller dig gerne HU, hvor du for lov til altid at lave et gratis raise preflop (altså hvor du kun skal betale $30 for at hæve til $60), hvis jeg til gengæld får position I hver hånd.
Jeg har ikke noget imod agression i de rette doser og du synes at klare dig godt, men du siger selv at du har en læk i at overbyde dine hænder, hvilket dine indlæg også bære præg af. Hvor ikke lukke denne læk og blive endnu bedre?
Og før du farer i flint :smil:, så husk lige at jeg faktisk var enig i at hæve denne hånd før floppet. Mest fordi du sandsynsligvis har den bedste hånd, og fordi det gør den nemmere at spille postflop.
@Nomanson: Hvis du vil forære 30$ hver hånd for position vil jeg da gladeligt spille HU mod dig. Du betaler 60$ per button du får, det burde man nok kunne hente hjem selv ude af position.
@Nomanson: Hvis vi siger jeg raiser hver eneste hånd preflop, forærer du mig jo 30$ hver hånd. Og efter som du ville have button hver anden gang alligevel, køber du så buttons for 60$ per styk, samt laver FL HE om til et meget mærkeligt spil.
@Allan
1) Jeg vil have button hver gang!
2) Jeg forærer kun $30 væk, hvis jeg syner og taber hånden.
1) Jeg vil have button hver gang!
ja... men hver anden hånd havde du haft button alligevel. Derfor får du kun en ekstra button for hver to gratis raises jeg får.
@Allan
Det er jo en strid om ord. Tænk også på, at jeg aldrig skal lægge et blind!
Du skal smide blinds hver hånd i HU, button eller ej. Men som sagt er jeg da klar på udfordringen.
@ Nomanson
hva med du bare spillede mig HU straight up og tabte alligevel?
@Tox
"... og tabte alligevel?" Er det en betingelse?
Jeg må tilstå, at jeg er elendig til HU, men vi kan da arrangere et LL game en dag for sjov.
Jeg har lige spillet en lign. hånd. Det var godt nok full table, men hvad mener i er det rigtige for at få maks value ud af den?
Reads: SB er er en TAG med flop% på ca 19 (efter ca 50 hænder). MP3 er en vildere fisk der ligger med en flopprocent over 50 og caller tit single bets til river med mellempar og inside draws.
Party Poker 2/4 Holdem (9 handed) converter
Preflop:/ Hero is CO with T♠, J♠.
4 folds//, MP3 calls, Hero calls, 1 fold//, SB completes, BB checks.
Flop:/ (4 SB) 5♠, 9♥, Q♠ (4 players)/
SB checks, BB checks, MP3 checks, Hero bets/, SB raises/, BB folds, MP3 calls, Hero calls.
Turn:/ (5 BB) 6♣ (3 players)/
SB bets/, MP3 calls, Hero calls.
River:/ (8 BB) K♥ (3 players)/
SB bets/, MP3 calls, Hero raises/, SB calls, MP3 folds.
Final Pot:/ 13 BB
Results in white below:
SB has Qh 8c (one pair, queens).
Hero has Ts Js (straight, king high).
Outcome: Hero wins 13 BB. /
Set bagefter tror jeg også et 3-bet på floppet ville ha været bedre, men jeg vil også gerne ha SB better ud på turnen, så jeg kan reraise hvis jeg rammer. Desuden mistænkte jeg ham for at sidde med et set som ville tage nogle af mine outs.
@MortenAnd
Det er meget vigtigt at du 3 better den hånd på floppet. Husk at hvis dit flush draw alene er godt, så har du en break even værdi i de chips der ryger i potten. Her har du også nut straight trækket, OG du kan købe dig til et free river card hvis du misser turnen. Du kan ikke være bange for settet - bare ud over stepperne!
@kochman
Jeg mener som flere andre i denne tråd, at det er marginalt om den skal reraises eller ej pre-flop. Jeg vil normalt lade det være op til min fornemmelse af image og raiseren om jeg reraiser eller ej (Rigtig standard kommentar - men det gør det ikke nødvendigvis forkert).
På floppet er jeg enig i, at du skal gå efter et check raise af pre-flop raiseren. Da dette ikke sker mener jeg dog alligevel at du skal gennemføre dit raise for at rense dine A-outs og for at få noget ekstra value. Der er så mange hænder der rammer det flop, og i en stor pot skal dine modstandere nok finde styrken til at calle 2 koldt.
/Mikael
@Nomanson
ok vi spiller noget 1 2 HU eller .5 1?
Bare så jeg ka sætte dig på plads! ;)
- Tox
@dtm
Som sagt kan jeg godt se fornuften i det, bare lige i øjebliket syntes jeg ikke om hans check raise, plus jeg tænkte jeg måske ville skræmme fisken væk, men valuemæssigt ville det nok uden tvivl være bedst at raise. Tak for rådet.
@gene
jeg er enig...og skriver egentlig kun fordi jeg ikke helt kan forstå at jeg er enig med dig...men det er jeg altså denne gang....satans...
hey har været ude og shoppe så jeg har været unavailable... i aften kl 24 dansk tid?
partypoker, add mig til msn, [email protected]
jeg laver et bord på partypoker 1 2$
AshlynGeres private table
pw: go
join i en fart og alle er velkomne til at se nomanson få en lærestreg :)
- Tox
"Private Tables are not available at this time. Please try again later"
FISSE!!!!!
men Jan du er ikke online her så prøv bare at log af Trillian og på msn... det virker jo skørt..
Jeg kan ikke se at håneret betyder noget. Tox håner mig jo alligevel når det passer ham ;)
I lige måde! Derfor betyder håneret ALT! kom nu mand 1on1 på laddies jeg er klar!
ok bordet er oppe på party... SoerenV her fra PN har lavet et så det hedder SoerenVs private i stedet for, 1 2, samme pw som før...
KOM GLAD
To mand sætter sig med $100, sidste mand forlader bordet med ~$140, der er vidst kun en enkelt sand vinder i disse spil.
FUCK FUCK FUCK FUCK FUCK FUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUCK DIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Aldrig har jeg været så sur over at miste 100$... det er jo en skændsel! det svarer til at spytte på pavens ligkiste ved hans begravelsesceremoni... FØJ hvor var det ulækkert!!!
Nomanson... du kæmpede bravt men god damn fuck ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤"¤%#T#TGWF hvor var du heldig!
HELDIG HELDIG ( ORCA ER EN LUDER ) HELDIG HELDIG HELDIGTTTTTTTTTTTTTT AGOWERPGOEQJGOQPGOGJOFPJEFOJWE
AFISIISSE FISSE FISSE
FISSAN POULSEN
FUCK MIG HVOR JEG PISSED!!!
Sammy Farha vs. Moneymaker ALL OVER AGAIN!!!
ej fuck hvor er nomanson go ... især når han blir fanget i at semibluffe 2bet på turn og jeg 3better fuck hvor er han go der ISÆR fordi han catcher...
der er vist blevet blandet blod med satan 10min før kampen?
fucking rigged
- FUCK
og samtidig er min mobiltelefon blevet stjålet i nat... woohoo!!!!
Piv? Det kræver altså skills at ramme på river at du ved det, ikke noget med held du!
du skylder mig en 10"er og en 20"er, Mark! Både "heldig" og "luder" indgik i mit indlæg :)
nå jeg må hellere være sportslig og sige
Tak for spillet, Jan, det var en <suk> virkelig velfortjent sejr. :)
- Tox
Hovhov, jeg satte en 10"er på højkant, på at du netop skrev heldig, så jeg skylder ikke noget ;) Dit 20"er bet blev aldrig callet, det tror jeg faktisk heller ikke mit 10"er bet blev.
Jeg takker for spillet. Det er jo specielt nemt når man har vundet ;)
Ikke fordi en enkel HU match beviser meget, men jeg synes forløbet illustrerede vores diskussioner meget godt: Du væddede dine egne penge væk! Ved at 3-bette/cappe preflop og flop med stort set alle de hænder du spillede, så blev væddestrukturen effektivt 3-3-2-2 i stedet for 1-1-2-2, og det var blot om at indstille sig efter det (se floppet mod dig med enhver rimelig hånd, og så spille derefter).
De mange penge der gik ind preflop og på flop gjorde det ofte værd at trække, og derfor så du mig være "heldig" nogen gange. Jeg tror især du tabte penge på at være agressiv ude af position.
Desuden skiftede du aldrig gear i løbet af den 1,2 time det varede, hvilket gjorde det nemmere (syn, syn, syn og hæv når jeg har noget).
Ja, det var så min dejligt overlegne og overbærende respons. Jeg tænkte det er værre end et hoverende indlæg ;)
tjah det er vel fint nok men jeg kan ikke helt genkende at jeg var meget agressiv ude af position.. vi spillede jo med at SB havde button dvs. man var ekstra agressiv der.. jeg 3bettede sjældent i BB mm. jeg havde over average hånd.
Der var flere gange du var for passiv vil jeg til gengæld mene. Men du var aldrig passiv med et semibluff hehe ;)
go match, jeg vil ha revanche engang i fremtiden! :)
- Tox