I takt med den øgede integration af Teams på de fleste kontorarbejdspladser, tilspørger jeg nu jer, PN, om råd i forbindelse med sociale arrangementer. For som vi alle ved, PNVA.
Vi har den udfordring på min arbejdsplads, at Polls og event-invitationer drukner i mængden af kanaler og notifikationer på Teams. Vi har endda oprettet en særskilt kanal udelukkende med formål at fremme sociale events, og alligevel kan folk ikke finde ud af at finde frem til informationen samt til/afmelde sig. Jeg tror vi snitter 50% i tilmelding via en eventinvitation, og sandsynligvis færre når man skal tilkendegive interesse via polls, og beskeden fra de fleste folk er, at det er for rodet i Teams.
Det er ikke alle der er lige tech-savy, så mit spørgsmål er, findes der et eller andet plugin til Teams (eller en helt anden platform), som jeg åbenbart ikke selv kan finde?
Det er ikke til brug til eksterne events med kunder osv, det skal udelukkende være så folk kan se og tage stilling til, om de vil med til MTB event, fredagsbar, vinsmagning eller whatever det kunne være.
Hvis du ligger inde med det gyldne svar, så ship it :)
MS Teams og sociale events
mckellberg skrev:I takt med den øgede integration af Teams på de fleste kontorarbejdspladser, tilspørger jeg nu jer, PN, om råd i forbindelse med sociale arrangementer. For som vi alle ved, PNVA.
Vi har den udfordring på min arbejdsplads, at Polls og event-invitationer drukner i mængden af kanaler og notifikationer på Teams. Vi har endda oprettet en særskilt kanal udelukkende med formål at fremme sociale events, og alligevel kan folk ikke finde ud af at finde frem til informationen samt til/afmelde sig. Jeg tror vi snitter 50% i tilmelding via en eventinvitation, og sandsynligvis færre når man skal tilkendegive interesse via polls, og beskeden fra de fleste folk er, at det er for rodet i Teams.
Det er ikke alle der er lige tech-savy, så mit spørgsmål er, findes der et eller andet plugin til Teams (eller en helt anden platform), som jeg åbenbart ikke selv kan finde?
Det er ikke til brug til eksterne events med kunder osv, det skal udelukkende være så folk kan se og tage stilling til, om de vil med til MTB event, fredagsbar, vinsmagning eller whatever det kunne være.
Hvis du ligger inde med det gyldne svar, så ship it :)
Øj... Jeg er meget interesseret. Teams er den primære kilde til information om diverse events i vores bix med 40K medarbejdere. Og ja, alt drukner i et hav af information.
Vi har været nødt til at bruge et par eksterne redskaber, for at ramme flest muligt. Mails fra Internal Comms, popups ved user logon, embeddede notifikationer på wallpaper etc. Intet fungerer rigtigt godt.
Har I kigget på Notion?
Det kan man stort set alt med og det kan integreres med de fleste ting, deriblandt Teams.
Www.Notion.so