MSN fejlkode

#1| 0

Hey alle med computerforstand:

har et problem med min messenger.

kan ikke logge på mere, den skriver dels " fejlkode 80048820 ", dels " fejlkode 80048412 "...

nogen der ved hvad man kan gøre ved dette ??

har prøvet at formatere harddisken 3-4 gange, da jeg tænkte det evt. kunne være en virus...

har derudover også re-installeret messenger - uden at formatere...

nogen der kan hjælpe med det problem ??

på forhånd tak

31-10-2006 10:18 #2| 0

Fejl 80048820: Du kan ikke logge på Windows Live Messenger
Du kan muligvis ikke logge på pga. et problem med internetforbindelsen, firewallen (En sikkerhedsfunktion, der beskytter en computer mod uautoriseret adgang udefra. En firewall kan være hardware, software eller begge dele.) , dato- og klokkeslætsindstillingerne, proxyindstillingerne, sikkerhedsindstillingerne eller SSL-sikkerheden. Serveren kan også være midlertidigt utilgængelig. Sådan kan du foretage fejlfinding af problemet:
Kontrollere internetforbindelsen
Kontroller, at du har forbindelse til internettet, ved at besøge et andet websted. Hvis du ikke kan oprette forbindelse til et websted, skal du kontakte din internetudbyder (En virksomhed, der leverer adgang til internettet.) eller din lokale netværksadministrator.
Kontrollere, at din firewall ikke blokerer for Windows Live Messenger

1. Gå til webstedet MSN Web Messenger
2. Klik på Start MSN Web Messenger, og prøv derefter at logge på.

Hvis du kan logge på MSN Web Messenger, men Windows Live Messenger stadig ikke kan få adgang til internettet, kan det skyldes, at Windows Live Messenger er blokeret af en firewall. Du skal muligvis føje MSNmsgr.exe til firewallens liste over tilladte programmer. Se firewallens dokumentation eller websted for at få yderligere oplysninger om, hvordan MSNmsgr.exe føjes til listen over tilladte programmer. Du kan få yderligere oplysninger ved at besøge webstederne for følgende firewall-producenter:

* Webstedet for Microsoft Windows Firewall
* Supportwebsted for BlackICE
* Supportwebsted for Computer Associates
* Supportwebsted for McAfee
* Supportwebsted for Symantec
* Supportwebsted for Trend Micro
* Supportwebsted for ZoneAlarm
* Windows-websted for spyware

Kontrollere dato- og klokkeslætsindstillingerne

1. Klik på Start på proceslinjen, og klik derefter på Kør.
2. Skriv control timedate.cpl, og klik derefter på OK.
3. Kontroller, at dato- og klokkeslætsindstillingerne på computeren er korrekte, i dialogboksen Egenskaber for dato og klokkeslæt, og klik derefter på OK.

Kontrollere proxyindstillingerne i Microsoft Internet Explorer

Hvis du ikke kan oprette forbindelse til internettet, skal du kontrollere, at proxyindstillingerne i Internet Explorer er korrekte. Du skal evt. kontakte din internetudbyder (En virksomhed, der leverer adgang til internettet.) eller netværksadministrator for at få oplyst de rigtige indstillinger. Følg denne fremgangsmåde for at rydde proxyindstillingerne i Internet Explorer:

1. Start Internet Explorer.
2. Klik på Internetindstillinger i menuen Funktioner.
3. Klik på LAN-indstillinger på fanen Forbindelser.
4. Fjern markeringen i afkrydsningsfeltet Automatisk registrering af indstillinger.
5. Klik på OK, og klik derefter på OK igen.

Kontrollere proxyindstillingerne i Messenger

1. Start Messenger.
2. Klik på Indstillinger i menuen Funktioner.
3. Klik på Avancerede indstillinger under Forbindelse.
4. Slet indstillingerne under SOCKS.
5. Klik på OK, og klik derefter på OK igen.

Kontrollere sikkerhedsindstillingerne i Internet Explorer

1. Start Internet Explorer.
2. Klik på Internetindstillinger i menuen Funktioner.
3. Klik på fanen Avanceret.
4. Sørg for, afkrydsningsfeltet Kontroller, om servercertifikater er tilbagekaldt er ryddet i sektionen Sikkerhed.
5. Sørg for, at afkrydsningsfelterne Brug SSL 2.0 og Brug SSL 3.0 er markeret i sektionen Sikkerhed.
6. Klik på OK.

Genregistrere SSL-sikkerhedsbibliotekerne

1. Klik på Start på proceslinjen, og klik derefter på Kør.
2.

Skriv alle nedenstående kommandoer i boksen Åbn, og tryk derefter på ENTER. Når hver enkelt kommando er udført, vises meddelelsen &q

31-10-2006 10:20 #3| 0

Check dato og tid på din maskine.

31-10-2006 11:12 #4| 0

@ hergo

det hjalp sgu med det samme !

mange tak !

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar