Så blev det tid til en midtvejs update frem til nytår. Der har ikke været helt nok at berette for Oktober alene, men nu begynder der efterhånden at være lidt kød nok til et helt opslag, da jeg udover produktionerne, også har været en tur i Warszawa at spille, har fået lavet logo, hjemmeside, og Facebookside, og fik et par ekstra indskudte jobs på programmet, og lavet et par nye produktionsaftaler.
I sidste blog skitserede jeg de 6 produktions projekter/idéer jeg har gang i pt. Af de 4 som mit primære fokus er på, indtil nytår, er det ene sat i bero, da vi skal have lavet en anden vinkel/retning på det. Det var også det projekt der var mest usikkerhed omkring. Sådan noget sker hele tiden, alle steder i branchen. Det var ikke min beslutning, men er faktisk en positiv ting for mig, da jeg kan dreje projektet hen til hvor jeg optimalt gerne vil have det hen, og det frigør lidt tid, da det åbner tidshorisonten.
Men derfor fokus på de tre projekter, der nærmer sig sine deadlines:
1) The Cornbread Project - helt album projekt, som jeg er mega spændt på - status er, at 9 af 11 numre, er stort set færdige, og jeg mangler at lave to fra bunden, som forhåbentlig bliver 80-90% færdige i løbet af to uger.
2) Uni Debess - Færøsk blues artist, der er på vej med et album, jeg co-producerer og mixer/master - har lavet det sidste af 10 numre "færdigt". Vi skal have lagt lidt kor vokaler på 3-4 numre, og så skal jeg bruge en uges tid på at lytte på numrene, og finde ud af, om jeg vil lægge flere lag på - dvs finpudse numrene/det kunstneriske. Alt i alt synes jeg det lyder fedt.
3) Jimmy Burns - ældre Chicago blues/soul artist, jeg vil lave mindst 3 numre med, da jeg har fået et rejselegat fra Koda, til at tage over og optage ham - her har jeg lavet de første 2 udkast, som han har godkendt. Derfor skal jeg bare have lavet mindst ét nummer mere, inden nytår. Samt få bestilt flybilletter, studietid, og hotel i Chicago.
-i forbindelse med de to første projekter, kunne jeg godt bruge en håndfuld random testpersoner, til at knytte et par ord til de to albums, som de er på nuværende stadie. Jeg har selvfølgelig nogle venner, jeg plejer at spare med. Men det kunne være godt, med nogle uvildige meninger. Testpersonerne behøver ikke have nogen faglig/musisk viden overhovedet, da det er meget smagsbaseret. Men hvis nogle skulle være interesserede, må de gerne have hørt Trainman Blues numrene, og bruge det som reference/sammenligning, samt føle at de er gode til at være objektive og konstruktive, selvom blues ikke er deres foretrukne genre. Kritik/feedback kan både være her i tråden, eller på PM/skype - nogen der har lyst til at høre de to albums, og give lidt simpel feedback? :-)
Turen til Warszawa:
Jeg var jo som sagt i Warszawa og spille i Oktober, da jeg afløste det danske band, der var hovednavn, på Ochota Blues Festival. Ochota er et distrikt i Warszawa, ud af 19. For mig var det første gang jeg var i Warszawa, og synes det var fedt at opleve, men også en noget grå affære! Jeg har en ven, der var i Rusland for et par år siden, og hans primære indtryk var, at INGEN mennesker smiler på gaden i Rusland - alt er gråt og kedeligt og trist umiddelbart. Samme indtryk gjorde sig gældende i nogen grad i Warszawa. Jeg vil ikke sige, at ingen smilede, men der var meget langt i mellem dem, og mit indtryk af byen var, at den primært består af store fede grå og orange betonblokke, og et par store trafikerede veje - bortset fra 'Den Gamle By', som var meget charmerende. Den kan vel sammenlignes med Rom eller Sydfrankrig eller andet. Mange flotte og charmerende gader og huse - i øvrigt fortalte arrangøren af festivalen nogle skræmmende tal fra anden verdenskrig. Før krigen anslog man, at der var ca. 1 million indbyggere i Warszawa, men da krigen sluttede, var der kun ca. 1.000 mennesker tilbage (!) resten af byen var murbrokker. Det er måske derfor meget af byen er grå og sovjetisk i sin stil, da det er gået hurtigt med at genopbygge den. Billederne her, er primært fra den gamle by:
Warszawa AKA Gotham City
Udstillingsbiler - bilerne i byen var generelt meget gennemsnitlige europæiske biler.
Den Gamle By - middelalderbyen
Skrubmor i midten insisterede på at få et billede med bandet - vi var ikke svære at overtale:
Sok bar? "Skal den være ekstra sur? - nej tak":
Plakaterne med festivalen og chefen som hovednavn, hang i hele bydelen:
Da jeg gerne vil begynde at skalere mit produktionsvirke lidt op, og skal udgive en helvedes masse til næste år, er det på tide, at sætte det hele lidt mere professionelt op, med logo, og hjemmeside osv, så det har jeg fået arbejdet på. Hele brandingdelen, handler meget om nyhedsværdi, og kontinuerligt flow, og ikke fylde for meget på, på en gang. Strategien er derfor, at nu her over November/December, hvor der ikke kommer meget nyt at skilte med, hverken nye sange, videoer, eller koncerter, så er det et oplagt tidspunkt, at varme lidt op, med logo og hjemmeside. Det signalerer, at der er spændende ting på vej - det er derfor også altafgørende, at der faktisk ER nye spændende ting på vej, ellers ville det være en fejl, at begynde på de ting nu. Hvad synes I om diverse ting?
Facebookside (den må I selvfølgelig gerne Like, hvis I vil støtte op)
Logo (findes også uden skygge, og med sort skrift):
Det grafiske udtryk for nu:
Sidst men ikke mindst, er jeg begyndt at se frem til næste år. Tror det bliver episk! En masse udgivelser, koncerter i Holland, Azorerne, Irland, Norge, Sverige, og formentlig Belgien + hvad der ellers kommer. En tur til Chicago for at arbejde med den måske bedste sanger jeg nogensinde har spillet med, hvis bror i øvrigt indspillede i de legendariske dage på Chess Records. Det bliver sgu da vildt! :-D