Nas enhed + bd + popcorn hour c-200

#1| 0

Hej Chefer,

Ved i om det er muligt med en nas at afspille blue ray film på en popcorn hour(media center) på fjernsynet via netværket? kan den transfer hurtig nok over netværket på et 1gigabyte netværk?

Medhensyn til pocorn hour c-200, nogen der har erfaring med at købe den direkte på popcorn hours hjemmeside? har fundet den ved dustin(dansk), der koster den 3000,-(inkl. fjernbetjening) i modsætning til hvis man køber den fra popcorn hours hjemmeside hvor den koster 1500,- ...

Links:
www.popcornhour.com/onlinestore/index.php?pluginoption=catalog

www.dustin.dk/pd_5010328679.aspx

27-10-2010 14:03 #2| 0

Jeg gør netop det du efterspørger.

jeg bruger:

NAS: QNAP TS-209 Pro
Box: TVIX HD M-6600 Plus
Netværk: 100 mbit standard på kabel, TDC router + ekstra switch

Det hele streamer fint fra 1080p fra NAS serveren til min Tvix. Min NAS server kan iøvrigt samtidigt stå og suge 10 forskellige torrents samtidig med at den streamer 1080p så der er ingen problemer med båndbredde på 100 mbits.

Jeg vil vælge TVIX 6600 istedet for popcorn hour... det er den anden TVIX jeg har og har været meget tilfreds med dem begge.

27-10-2010 14:34 #3| 0
OP

@Powah

Takker for input, men synes alle snakker om WD, popcorn hour eller apple tv som skulle være det bedste.. Apple er helt i hegnet og det skal jeg aldrig have..
WD har jeg kun læst meget lidt om, har tilgengæld aldrig hørt om TVIX..

Følger der fjernbetjening med til det? og hvad med formater, der hører man altid at popcorn hour kan klare alle formater stortset..

27-10-2010 14:38 #4| 0

For at gøre det endnu sværere kommer Boxee Box på markedet om 14 dage.

27-10-2010 14:43 #5| 0

et lille hijack...

Er det en sådan løsning jeg skal lave hvis mit setup ser ud som følgende:

Kælder: TDC router 20mbit, LG tv, stationær PC, Dreambox (sandsynligvis)

Stue etage: LG tv, Bærbar, PS3 med monitor, Dreambox (sandsynligvis)

1. Sal: Fladskærm, bærbar, Dreambox (sandsynligvis) <- (denne etage er ikke så vigtig)

Jeg vil gerne kunne streame film, billeder til hele huset, og hvad skal jeg have hvis jeg vil have en løsning med afspilning af musik i stuen?

Pt. kører det trådløst, men jeg ville godt kunne trække eathernet/hdmi kabler om nødvendigt.
Jeg planlægger/overvejer iøvrigt at investere i en dreambox men ved ikke om det har indflydelse på mine valg?

Konkrete forslag er velkomne!

27-10-2010 16:53 #6| 0
OP

Venligst lav dit eget indlæg dablam :)

27-10-2010 17:03 #7| 0

Har selv rodet en del med WD, og det fungerer upåklageligt!

28-10-2010 11:04 #8| 0

Tvix har på diverse fora for multimediecentre/boxe altid været godt omtalt, generelt som den lidt dyrere men også lidt bedre løsning en Popcorn Hour, men måske Popcorn hour er kommet efter det, det er meget muligt.

Der følger selvfølgelig fjernbetjening med og jeg har ikke været ude for et format den ikke kan spille... www.tvix.co.kr/eng/products/HDM6600.aspx

28-10-2010 11:43 #9| 0
OP

Det eneste jeg er lidt bange for hvad angår popcorn hour er at deres nyeste model er 1½ år gammel, c-200.. Den fungere vel stadig fint, men at give 3000 for den og så der kommer en ny model eller sådan noget er bare lidt nederen :(

@Powah
Har studeret den tviw m-6600 plus og den ser da cool nok ud, men hvad med YAMJ eller programmer ligende det?
Yamj gør så popcorn automatisk henter et billede af filmen, review samt karakter fra imdb, hvilket er super nice i stedet for det bare er en kedelig liste ala som man ser på computer..

www.youtube.com/watch?v=N6yKV1W7rYM
YAMJ in action!

28-10-2010 14:59 #10| 0

Jeg mener ikke at Tvix har YAMJ - det ser godt nok nice ud må jeg sige. Men du skal også være opmærksom på at det sikkert kræver noget arbejde at holde sine film opdateret med billede hvis billedet ikke lige er med i releases.
Normalt er dette ikke inkluderet i en release, og jeg gider ikke foretage mig andet en at starte min TVIX og se en film, men jeg er også doven :)

28-10-2010 15:34 #11| 0
OP

Det fede er, man skal INTET lave powah, bare du har angivet titlen på filmen rigtig og med bare lidt data discipline burde det være til at gøre :) så henter den resten selv, det er sku lidt mere liret end sådan en trist liste, imo =)

Det føles altså lidt mere som man har sin egen lille video udlejnings butik, synes det er cool :)

28-10-2010 19:07 #12| 0
OP

Forresten med hensyn til en nas, har kun købt en disk og blev derfor nød til at sætte disktype til basis, hvis jeg køber en til hdd er det så muligt at lave disken om til raid 0 efter den er taget i brug? og er det korrekt at disken kører meget hurtigere? + pladsen er vel bare de 2 hdd'er + hinanden det er vel kun ved spejling at jeg kun har det der er på én disk?

28-10-2010 19:20 #13| 0
www.recordere.dk/

www.hifi4all.dk/

På ovennævnte er der mange indlæg om emnet.
28-10-2010 19:53 #14| 0

Hvis du har gryn til det, er Raid 4 absolut at foretrække. Ved dog ikke hvordan plads-forholdene er i den angivne NAS.

28-10-2010 19:59 #15| 0
OP

Der er plads til 4 diske, men jeg vil bare have max hastighed og max plads, mindst mulig data beskyttelse.. Dvs raid 0, men er det muligt at upgrader en disk til raid 0, eller skal man slette alt, det skal man vel?

28-10-2010 20:17 #16| 0

Nu skrev jeg RAID 4, det var faktisk RAID 5 jeg mente.. Anyways, forskellen er minimal.

Raid 0 er ikke sepcielt godt til backup, men giver god hastighed i nuet.
4 diske i RAID 5 er vejen frem. Det giver god hastighed, mest mulig plads og backup såfremt en af diskene skulle stå af.

28-10-2010 20:51 #17| 0
"Raid 0 er ikke specielt godt til backup"

LOOOL

ikke specielt godt ??, som i INGEN lollo
28-10-2010 20:55 #18| 0
OP

Vil lige overveje Raid 5, lyder maybe sweet nok!

RAID-5 + Hot-Spare, Tolerable Disk Failures 1, Striping of data with distributed parity data, and with Hot-Spare Disk... 4x2tb diske bliver vildt!

28-10-2010 21:45 #19| 0
Moderator

Skal man endelig ud over en almindelig RAID 1 - og har man plads til minimum 4 diske - er RAID 1+0 (10) at foretrække frem for RAID 5.

RAID 5 er i princippet fint... En udmærket sikkerhed, da én disk kan stå af, uden datatab. Performencemæssigt er det dog ikke helt i top, da der bruges ret meget spindeltid på at skrive pariteten. Desuden viser praksis, at det kan være ret vanskeligt at genetablere data ved nedbrud, hvis pariteten ikke er helt intakt eller RAID oplysningerne går tabt.

Bla. derfor anbefales RAID 5 ikke så ofte mere, i professionelle storageløsninger. 1+0 er the shit! :)

28-10-2010 22:10 #20| 0

Før folk lige kommer alt for langt ud af RAID-tangenten, kan jeg fortælle at en helt NAS box med 1 x 1 TB SATA disk sat sagtens kan:

- Stream HD til tv
- Suge 10 torrents af gangen
- Flytte og skrive på disk samtidig

så jeg ser ikke den helt store fordel ved at smide penge efter RAID

28-10-2010 22:22 #21| 0

Første gang den dag ens disk i NAS'en står af.... Jeg skal snart igang med at samle mig en NAS/Server og der skal så afgjort køres raid. Personligt magter jeg ikke tab af data - hverken fra studie, arbejde, feriebilleder, film etc. Derfor raid.

@NanoQ
Bla. derfor anbefales RAID 5 ikke så ofte mere, i professionelle storageløsninger. 1+0 er the shit!

Nu tror jeg hverken OP eller jeg skal ud i et professionelt system. Nok nærmere bare fritidsnørder :-)
Jeg påtænker 4x 1TB diske til mit projekt. Hvad skulle argumentet være for raid 0+1 her fremfor raid 5?

28-10-2010 22:24 #22| 0
Moderator

powah, der er da meget fornuft i at køre RAID på sit NAS.

Jeg har selv en lille box med netop 2x1GB. Disse har jeg sat i RAID 1, da jeg gerne vil kunne tåle at en disk står af.

Jeg ser ikke ret mange argumenter for IKKE at køre RAID.

29-10-2010 09:22 #23| 0
OP

Raid 10 er da ekstrem dumt, du mister max plads ved det, men får så tilgengæld performance, men det er jo slet ikke nødvendigt!

Jeg tror helt sikkert raid 5 er det man skal gå efter, 4 diske hvor en af dem går til checksumme, dvs skulle en stå af kan jeg bare skifte den ud med det samme og så spiller det igen!

Skrive hastigheden til nassen bliver lidt dårligere fordi der skal laves de checksumme, men læse hastigheden bliver hurtigere og jeg har 6tb ud af 8tb plads!

29-10-2010 09:47 #24| 0

Jeg kan udemærket godt se idéen i at have et RAID 5 system helt sikkert. Det er bare en omkostelig løsning, og ikke nødvendigt hastighedsmæssigt, men måske for nogen nødvendigt datasikkerhedsmæssigt - men lets face it, mister man sit pr0n med Rocco kan man jo bare hente noget nyt ;)

29-10-2010 10:06 #25| 0
Moderator

yup... 10'eren er dyr i plads... men diske koster nada. Så jeg foretrækker sikkerheden i at jeg altis kan reetablere - også selvom mine RAID oplysninger går tabt.

powah, RAID er udelukkende sikkerhed, og om man vil bruge det (ud over RAID 0, som de fleste benytter i deres SAN'er) kommer naturligvis an på hvilket niveau af sikkerhed man vil have.

29-10-2010 10:31 #26| 0
OP

NanoQ nu arbejder jeg som IT-chef og kan sagtens se fordelene i det på nogen punkter med hensyn til en virksomhed, men vi snakker privat, den performance raid 5 yder er mere en rigeligt til det jeg skal bruge den til, streaming af film(HD,DVD, BR), billeder, osv.. Vil self måske også gerne have lidt datasikkerhed og jeg får nærmest 100% sikkerhed i form af raid 5, altså chancen for at 2 sætter ud lige på en gang er jo = 0 stortset.. kører med WD 2tb greenpower skulle være kval hdd!

Dvs det opfylder alle mine krav, maksimal plads med lidt datasikkerhed og performance til det jeg skal bruge den til!

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar