Har fået en mail fra Neteller som forlanger at få personlig dokumentation for at kunne videreføre min konto ved dem.
Dette skal ske ved at sende en kopi eller et digitalfoto af ens pas eller kørekort samt ligeså et personligt dokument i form af en forbrugsregning eller lign. hvor man kan se personnr. adresse m.m.
Så er det så jeg vil høre om det virkelig kan være rigtigt at man skal sende så private ting som oplysninger og billede af ens pas eller kørekort - og om dette i givet fald ikke vil kunne misbruges.
Jeg syntes det er uforskammet og overvejer at stoppe med neteller - har selvfølgelig skrevet til dem - men deres nye internetbaserede mailsystem funger ad h. til og har ikke fået svar...
Evt nogle gode erfaringer med andre ind-/udbetalingsmetoder som funger lige så nemt og billigt som Neteller?
neteller
Mange har fået mail om at deres neteller konto skal valideres, prøv at søge herinde der har været flere tråde om netop dette emne den sidste månedstid.
Standard.
Jeg tror alle har modtaget den herinde...
www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=166676
www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=168322
og der har været endnu flere tråde om det samme...
Drop Neteller de er lallende idioter.
Først får du den mail et par gange.
Så ringer de til dig som sindsyge indtil du en dag tager telefonen (nummervisning er en genial opfindelse :-) )
Når du så har forklaret dem at de ikke får nogle af de nævnte papirer (Hvis man nu eks. ikke har kørekort eller et gyldigt pas), får du at vide at kontoen vil blive lukket og bla bla bla.
Så går der typisk en dags tid så får du en mail om at de for at imødekomme dit upgrade request (eh what?), skal indsende.....
Med andre ord var telefonsamtalen spild af tid da personen i den anden ende ikke sender resultatet videre.
Nu ringer de ikke mere, men sender til stadighed disse mails, selvom du beder dem lukke kontoen og smide nøglen væk...
Løsningen til sidst var at fortælle dem at de INTET får og fremtidige mails fra dem vil blive betragtet som spam og indrapporteret som spam.
Så holder de kaje :-) (Indtil videre)
Så Drop Neteller, der er noget ved hele det cirkus, der virker suspekt.
Visa fungerer rigtigt godt på flere sites og nogle steder endda med en bedre kurs end den officielle (kun en fordel ved udbetaling ;-) )
Jeg har lignende udfordringer med Neteller. 4 dage efter jeg har fået mail om at min konto langt om længe er blevet valideret får jeg en mail med denne besked;
"Thank you for your email. Unfortunately we cannot accept your documents for the following reason(s):
· Black and white identification (Please submit in color)
· Online or electronic document"
Nu er min tålmodighed med Neteller efterhånden ikke eksisterende. En mail tager flere uger at få besvaret og deres telefonopkald nægter jeg at svare på, da de omhandler sikkerhedsspm. og lign som ikke bør udleveres over telefon IMO. Nogen der i øvrigt ved hvad et "Online or electronic document" er? Tilsynelandende ikke et kontoudtog som allerede er sendt til dem.
Tror jeg hiver alt ud fra min konto nu.....nogen der har erfaringer med Moneybookers eller andre tjenester der kan dække samme behov??, da jeg i ny og næ er nødt til flytte midlerne rundt mellem mine spillekonti.
Jeg bruger Moneybookers. No probs so far
@Jimmy, Ductor
Prøv at gå ind i en hvilken som helst bank og opret en konto uden ID...
På hvilken måde havde du tænkt dig at de skulle kunne misbruge et billede af dit pas/kørekort? Og hvorfor gør din egen bank så ikke det?
Jeg har også problemer med neteller. De accepterede de ting, som jeg sendte, men jeg fik besked på, at de stadig skulle ringe til mig for ENDNU engang, at bekræfte jeg er, den jeg er, så jeg kunne få et nyt prepaid card, da det gamle var udløbet. Jeg har bare INTET opkald modtaget endnu, og jeg har mailet og forsøgt i deres "livesupport" flere gange uden noget lykkes, så jeg er godt træt af dem! Forstår heller ikke, at de skal ringe igen. Igennem årene har de ringet op til flere gange, så min identitet må være klar for dem.
Synes de virker temmelig ligeglade med deres kunder efterhånden!
Jeg har også kun gode erfaringer med Neteller ...
Jeg skulle som alle andre også sende diverse oplysninger til dem og så tog jeg et billede af mit kørekort og vedhæftet det i en mail til dem, samt en kopi af et kontoudtog.
Så var den i vinkel!
Jeg har haft en dialog med neteller i et par måneder nu, vil jeg tro. Jeg er ved at koge over af raseri over deres latterlige support, for jeg har sendt dem det de beder om, men de bliver ved at skrive det ikke er godt nok, og som andre siger tager det 1-2 uger før man får svar fra dem.
I og med de siger de lukker min konto den 1/11, har jeg valgt at flytte alle skejsere derfra, problemet alt det her er bare at det er så besværligt at få ændret kort på diverse sites, hvis jeg evt. skifter til monebookers.
@Mr_K
Fair nok, men man har været kunde i +3 år, de har valideret ens konto via en bankkonto i sin tid (indbetaling af symbolsk beløb).
De wardialer en indtil man taler med dem pr. telefon (de er ikke tilfredse med mail), hvorefter de blot arkiverer samtalen lodret og går tilbage til deres nagge-mails.
Og jeg har aldrig skullet fremvise Pas eller Kørekort for at få en bankkonto :-)
@KjeldeN
slap af du må være heldig, du får det til at lyde så nemt. OMG
jeg har været neteller kunde i 3 år nu, jeg sendte alt pas kredit kort og en utility bill til dem, og fik valideret min bank konto med det lille symbolske beløb.
og har oven i købet modtaget mit clobewallet kort på min adresse og brugt det.
nu har de så bedt om hele møllen igen, godt så.
de har nu afvist mine billeder af pas, kørekort og bill 3 gange, de er helt håbløse og vil lukke min konto her d. 1.
de billeder er så følsomme og klare at jeg ikke engang tør at have dem liggende på min computer. ( ligger på usb nøgle ) men neteller kan ikke godkende dem. OMG
de er lallende idioter, og de har lige mistet en kunde. ( forhåbentligt flere)
country...
jeg skrev bare tilbage til deres første mail, at jeg validerede dengang jeg oprettede og hvis de havde et problem med at jeg ikke gider gøre det igen kan de bare sige til så skifter jeg til Moneybookers, så har jeg ikke hørt mere fra dem :)
@spirem
Tja, det er jo også først d. 1 november, at de begynder at lukke for diverse konti, men hvis du slap så nemt, og de ikke lukker din, så er det da bare heldigt :-)
Jeg sender selv mine oplysninger senere i dag, så bliver det spændende at se, hvordan det går...
NETeller er klart min farvorit... God support (bortset fra live chat) men der har ingen problemer været... Er også pænt irriteret over at skulle indsende alle de info IGEN, men de har jo faktisk en legitim grund til det, hvilket man kan læse meget om på deres site, idet de laver en masse ting om, blandt andet får de deres eget "card" med instant transfers...
/Disco
Det er også fair nok de vil igennem alt det her sikkerhedspis, men så ku' de i det mindste svare hurtigere end 1-2 uger efter man har skrevet til dem, og deres svar måtte gerne være lidt mere præcise end standard svar, som lugter af de rent faktisk ikke har set det igennem man har sendt :)
Moneybookers kan umuligt have en ringere service, så nu tager jeg "springet"...